Ga naar inhoud


UPC Zenders Enigma2


DaggaMaster
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Ben al een tijdje actief in de satellietwereld, dus gewoon met schotel ontvangers etc. Nou ben ik al een tijdje aan het onderzoeken hoe het zit met de kabelproviders. Tijdje gezocht maar niks concreets kunnen vinden, vandaar dat ik het maar gewoon ga vragen.

 

Ik bevind mij momenteel in een UPC gebied, hier is geen Ziggo tv mogelijk. UPC zend als het goed is sinds vorig jaar via de kabel een aantal gratis zenders uit, die je zonder key/boxcode of module kan ontvangen als ik het goed heb, dus als je een dvb-c ontvanger hebt kan je deze zenders op je scherm zien (right?)

 

Als het goed is kan je in Ziggo gebied, heel internet en marktplaats staat er bijna vol mee met een dvb-c ontvanger,ziggo signaal uit de muur (geen schotel) en een abonnement (niet verder ingaan op abo) alle zenders ontvangen.  (Right?)

 

Maar dan heb ik al de hele tijd de vraag, ontvang je ook alle andere beschikbare zenders van upc op je dvb-c ontvanger? Maar kan je geen beeld zien omdat je de key/boxcode van je smartcard niet hebt? Of zend UPC alleen de basiszenders uit en de rest is gewoon niet beschikbaar via kabel?

Met andere woorden kan je in UPC gebied zonder schotel met een abonnement alle zenders ontvangen (filmzenders, sportzenders etc.) op je dvb-c enigma2 ontvanger ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Jij hengelt naar WAN Sharing en dat is hier niet toegestaan! Op legale wijze kun je geen volledig UPC pakket bekijken! De gratis DVB-C gaat prima van UPC (draait bij mij vlekkeloos). Voor het volledige pakket kun je 'semi-legaal' de boxkey van je UPC box laten uitlezen. Kost wel een paar duiten! Je kunt dan je eigen UPC kaart met je eigen ABO bekijken op je DVB-C ontvanger.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je die upc module + upc kaart (wat normaal in je tv gaat)  niet in een algemene dvb-c box doen?

Hoi nee dat werkt niet zo, die kaart is getrouwd met de box. Zoals in het beste antwoord staat, zijn hier wel adressen voor maar hier mag niet over worden gesproken ! Hoop dat ik je vraag zo concreet heb beantwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, een CI+ module gecombineerd met een TV welke het CI+ ondersteunt.

Alleen past die niet in elke DVB-C box.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CI+ betekent een box zonder open software.

Misschien de Rebox 8500.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Jij hengelt naar WAN Sharing en dat is hier niet toegestaan! Op legale wijze kun je geen volledig UPC pakket bekijken! De gratis DVB-C gaat prima van UPC  (draait bij mij vlekkeloos). Voor het volledige pakket kun je 'semi-legaal' de boxkey van je UPC box laten uitlezen. Kost wel een paar duiten! Je kunt dan je eigen UPC kaart met je eigen ABO bekijken op je DVB-C ontvanger.

Vorige week heb ik in UPC gebied een receiver afgeleverd en geïnstalleerd. Het eerste wat ik deed was een kabelscan uitvoeren. Zonder kaart en zonder CCCam las hij 322 zenders. En als de kaart net zo werkt als bij Ziggo, kan je die er in stoppen en gewoon kijken naar de zenders van je abbo. Het boxkey verhaal klopt niet, de kabeltuner kan evenveel zenders uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Helaas klopt je verhaal niet! Zonder boxkey communiceert hij niet met de kaart. Uiteraard leest de kabeltuner alle kanalen in, alleen decoderen werkt gewoon niet dus de zender blijft op 'zwart'. Maar geïntrigeerd ben ik wel... Ga zo de kaart van de buren even vragen en testen op mijn box... Laat het resultaat wel even weten...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas klopt je verhaal niet! Zonder boxkey communiceert hij niet met de kaart. Uiteraard leest de kabeltuner alle kanalen in, alleen decoderen werkt gewoon niet dus de zender blijft op 'zwart'. Maar geïntrigeerd ben ik wel... Ga zo de kaart van de buren even vragen en testen op mijn box... Laat het resultaat wel even weten...

Het verhaal was eerst dat ie niet alle zenders kon inscannen. En dat kan hij wel. En zonder kaart is ie uiteraard op zwart. Dat geldt ook voor Ziggo en Canal Digitaal. Maar er zit geen blokkade op het aantal zenders dat ie leest. En volgens mij is het dan gewoon een kwestie van de kaart erin stoppen.

 

En btw misschien is het handig om niet zo snel een ander te beschuldigen van cardsharing.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal was eerst dat ie niet alle zenders kon inscannen. En dat kan hij wel. En zonder kaart is ie uiteraard op zwart. Dat geldt ook voor Ziggo en Canal Digitaal. Maar er zit geen blokkade op het aantal zenders dat ie leest. En volgens mij is het dan gewoon een kwestie van de kaart erin stoppen.

 

En btw misschien is het handig om niet zo snel een ander te beschuldigen van cardsharing.

zonder de boxkey zijn er heel veel zenders waar je voor betaald hebt die op zwart blijven simpelweg omdat hij die zenders niet kan decoderen zoals Mimisiku zegt,Ziggo heeft gelukkig wel een vrije box keuze UPC niet wil je kunnen genieten van alle zenders waar je voor betaald hebt aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder de boxkey zijn er heel veel zenders waar je voor betaald hebt die op zwart blijven simpelweg omdat hij die zenders niet kan decoderen zoals Mimisiku zegt,Ziggo heeft gelukkig wel een vrije box keuze UPC niet wil je kunnen genieten van alle zenders waar je voor betaald hebt

Dat weet ik verder niet. Ik woon niet in het UPC gebied. Ik vond het echter vreemd dat men stelde dat je niet alle zenders zou kunnen inladen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...