Batistuta Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Hallo, Een paar uur al, ben ik Internet aan het afstruinen en verschillende instellingen geprobeerd, maar geen succes. Ik woon in Zwitserland, heb CD via de schotel van mn huisbaas die onder me woont. In Nederland heb ik vorige week een nieuwe ontvanger, M7 SAT801, gekocht omdat ik mijn pakket wil uitbreiden naar o.a. HD. Na het inladen van de zenders heb ik geen ontvangst van de regionale en eurosport, dus 23,5, terwijl de signaal kwaliteit erg goed is bij Astra 3. De Diseqc-instellingen zijn: - Astra 1 : #1 - Astra 2 : #3 - Astra 3 : #2 - Hotbird : #4 Daar ligt het volgens mij ook niet aan. Denk ik nou verkeerd dat ik er van uitga dat wanneer er een goed Astra 3 kwaliteit sterkte is, er ook 23,5 te ontvangen is? Aan de schotel zelf heb ik nog niet lopen knoeien, daar deze van de buurman is.. Fijne avond en ik hoop op reacties, Bati
topie Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Heb je op tv gelderland wel beeld? Voor de meeste nl zenders moet je een abbo nemen. Gr topie Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)
vincent1971 Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Andere zenders op 23,5 heb je daar wel of geen ontvangst van? Kijk even bij http://www.lyngsat.com/ naar de andere zenders. Indien je daar wel ontvangst van hebt dan kan of de schotelkop verkeerd staan ( transponder ontvangst is slecht ) of een CD probleem. Zou als het kan even kijken of de zenderlijst ook gewoon ingeladen kan worden zonder cd instelling Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Moderator ceesv Geplaatst: 11 januari 2014 Moderator Geplaatst: 11 januari 2014 Zou het kunnen zijn, dat je huisbaas zijn schotel alleen Astra 1, 19 graden oost ontvangt? In Zwitserland zijn er eigenlijk standaard geen schotels die Astra 1 en Astra 3 weergeven. Dat jouw ontvanger wel signaal aangeeft op Astra 3 maar geen zenders duidt erop dat je met een ontvanger die afgestemd is op Astra 3 zenders naar de Astra 1 positie kijkt. Kan je in de schotel herkennen of daar een ontvangst kop inzit of 2 koppen naast elkaar? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Batistuta Geplaatst: 11 januari 2014 Auteur Geplaatst: 11 januari 2014 Op geen enkele 23,5 zender heb ik beeld. De schotel heeft 2 aparte koppen naast elkaar, niet zoals de Duo lnb.. Morgen met daglicht zal ik deze eens beter bekijken..
vincent1971 Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Dan denk ik dat die koppen gericht zijn op 19,2 en 13 graden posities. Op 13 b.v. zit de Zwitserse televisie. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Noorman Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Ik heb hier hetzelfde probleem in Nederland. Op Freq 12187 Dus Ned 1 HD, 3 HD, Net5 HD etc heb ik, ondanks de sterkte herhaaldelijk blokken etc op Astra 3. Nu, tijdens schrijven dezer is hij eventjes stabiel. Hoe lang dat duurt weet ik niet. DM 800 HDse. Multisat op 23,5 O - 19,2 O - 4,8 O - 0,9 W
Moderator ceesv Geplaatst: 11 januari 2014 Moderator Geplaatst: 11 januari 2014 Noorman, graag je eigen topic openen, anders gaan de antwoorden door elkaar lopen. Ik denk dat vincent1971 gelijk heeft, maar dat is eenvoudig te controleren wanneer je diseqc positie "2" of "B" even toekent aan Hotbird en dan kijkt of je zenders ontvangt. 2 koppen in een schotel in Zwitserland is vermoedelijk Astra 1 en Hotbird, waarbij Hotbird eventueel Diseqc pos 1 en Astra Diseqc positie 2 zou kunnen zijn. Of de huisbaas moet toevallig een Hollander zijn.... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 (aangepast) Het moet de Hotbird wel zijn met alle SRF zenders er op. Maar dit is middels de fastscanlijst die via de CDS transponder op Astra1 wordt ingeladen, toch meteen te controleren? 11 januari 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Batistuta Geplaatst: 11 januari 2014 Auteur Geplaatst: 11 januari 2014 Shit, ja ik denk dat dat het is dan Vincent.. Zenders met 13 zijn allemaal te ontvangen. Als ik dan die 19 kop wissel met een Duo, dan zou het moeten lukken toch?
Moderator ceesv Geplaatst: 11 januari 2014 Moderator Geplaatst: 11 januari 2014 Een duo LNB werkt met een bepaalde maat schotel op een bepaalde locatie. Je zou dan de maat van de schotel hier kunnen doorgeven en bij welke stad in Zwitserland je zit. Aan de hand van die gegevens kan je dan uitrekenen hoe ver de koppen uit elkaar moeten staan en welk type duo-LNB eventueel zou kunnen werken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Batistuta Geplaatst: 11 januari 2014 Auteur Geplaatst: 11 januari 2014 Super! Ik woon op 20 min van Luzern, richting Zurich. Morgen, of zsm, zal ik de Diameter even nakijken... Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden!
Sprietje Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 (aangepast) Beste Batistuta Je schrijft: “Als ik dan die 19 kop wissel met een Duo, dan zou het moeten lukken toch? “Nee, dat gaat niet. Je kunt niet zomaar een duo-lnb waar al een diseqc-switch in zit koppelen met gewone lnb. Bovendien bestaat de kans dat er gebruik is gemaakt van quatro-lnb’s die op een multiswitch zijn aangesloten en dan kun je helemaal geen duo-lnb aansluiten. Ik zou eerst maar eens overleggen met de eigenaar van de schotel. Als je een foto maakt van de schotel met de lnb's, dan kunnen we wat meer zien. Als je de maat van de schotel opmeet, dan graag de breedte en de hoogte en liefst ook de afstand van de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte van de schotel gemeten. 12 januari 2014 aangepast door Sprietje
Emekli Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Toevoeging, als je je schotel op Astra 1 hebt afgesteld, dan kan je in de lijst van satellieten, je ontvanger laten zoeken op al deze satellieten. Meestal worden dan heel veel dezelfde zenders gevonden. Als er geen LNB is voor een andere satelliet, i.c.m. een switch, blijft dit zo. Je schrijft: De Diseqc-instellingen zijn: - Astra 1 : #1 - Astra 2 : #3 - Astra 3 : #2 - Hotbird : #4 Daar ligt het volgens mij ook niet aan. Is dit in het menu van de ontvanger?, dan moeten er in de schotel ook 4 LNB´s te zien zijn. Met al het voorgaande in gedachten, ga ook ik er van uit dat de schotel op Astra 1 en Hotbird uitgericht is. Oplossing, één LNB erbij en kijken of switch vervangen moet worden voor een 4/1 type, 4 ingangen en 1 uitgang. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sprietje Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Als Batistuta eerst eens even een foto maakt en deze hier op het forum plaats, dan is er waarschijnlijk al heel wat meer tezien hoe de installatie in elkaar zit want wordt er gebruikt gemaakt van een multiswitch, dan kunnen er helemaal geen diseqc-switches gebruikt worden. Misschien dat Batistuta weet hoeveel mensen er op die schotel zijn aangesloten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen