Ga naar inhoud


Nieuwe set monteren.(nuttig of niet?)


hoi24

Aanbevolen berichten

Beste alle,

 

Gebruik:

1X LNB

1X 1M schotel of 1.10M

1X Automatische motor

1X Ontvanger (Dreambox 800HD [software Open-Pli])

 

Momenteel bezit ik geen kanalen meer op mijn ontvanger.

Probleem heb ik zelf echter gecreerd, puur omdat ik meer kanalen wou dus meer met de schotel ging uitproberen (bewegen etc etc)

 

Nu is mijn probleem. Wanneer ik dus me schotel aan het verplaatsen ben ik dus niet een LOCK kan krijgen op de plaats die ik wil hebben.

Mijn vraag is wat kan er aan de hand zijn? Want je ziet het signaal wordt gewoon 80/90% en dan valt het binnen 2/3 seconden weer naar de 0 of blijft spelen op 30 a 40%.\

En krijg dus niet die lock meer :( wat ik vroeger wel had en dat verbaast me.

 

Nu heb ik wel een satvinder gekocht, moet hem nog met de post ontvangen. Zou dit uitmaken? Of is het puur iets met de kabels/motor/connectoren?

Als iemand me hierbij kan helpen.

 

Dit nog even gelezen, maar ik doe het zelfde: http://www.sat4all.com/forums/topic/114222-draaibaar-afstellen-schotel-stap-voor-stap/

Ik had gewoona allemaal HD-kanalen maar nu is alles foetsie...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste alle,

 

Gebruik:

1X LNB

1X 1M schotel of 1.10M

1X Automatische motor

1X Ontvanger (Dreambox 800HD [software Open-Pli])

 

Momenteel bezit ik geen kanalen meer op mijn ontvanger.

Probleem heb ik zelf echter gecreerd, puur omdat ik meer kanalen wou dus meer met de schotel ging uitproberen (bewegen etc etc)

 

Nu is mijn probleem. Wanneer ik dus me schotel aan het verplaatsen ben ik dus niet een LOCK kan krijgen op de plaats die ik wil hebben.

Mijn vraag is wat kan er aan de hand zijn? Want je ziet het signaal wordt gewoon 80/90% en dan valt het binnen 2/3 seconden weer naar de 0 of blijft spelen op 30 a 40%.\

En krijg dus niet die lock meer :( wat ik vroeger wel had en dat verbaast me.

 

Nu heb ik wel een satvinder gekocht, moet hem nog met de post ontvangen. Zou dit uitmaken? Of is het puur iets met de kabels/motor/connectoren?

Als iemand me hierbij kan helpen.

 

Dit nog even gelezen, maar ik doe het zelfde: http://www.sat4all.com/forums/topic/114222-draaibaar-afstellen-schotel-stap-voor-stap/

Ik had gewoona allemaal HD-kanalen maar nu is alles foetsie...

hoe heb je de diseqc instelingen nu staan ? usals-rotor

heb je wat veranderd 

kijk ook eens op hoeveel graden je lengtegraad staat en je breedtegraad

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alle,

 

 

Nu is mijn probleem. Wanneer ik dus me schotel aan het verplaatsen ben ik dus niet een LOCK kan krijgen op de plaats die ik wil hebben.

Mijn vraag is wat kan er aan de hand zijn? Want je ziet het signaal wordt gewoon 80/90% en dan valt het binnen 2/3 seconden weer naar de 0 of blijft spelen op 30 a 40%.\

En krijg dus niet die lock meer :( wat ik vroeger wel had en dat verbaast me.

 

Ik heb de indruk dat je motor niet meer zuiver staat. Mogelijk draait hij te ver door nadat hij de geprogrammeerde sat passeert.

Waarom ga je niet even weer naar fabrieksinstellingen en/of naar het nulpunt van je woonlocatie? Astra 4 op 1 West of Eutelsat 7 op 7 Oost?

Als je 1 van deze sats die terug hebt en finetunet, kun je misschien ook de andere sats weer terugvinden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke motor heb je trouwens?

ik heb hier gegevens voor een moteck 2100 voor jou woonplaats 

Address: Dordrecht nederland
Latitude: 51.8133°
Longitude: 4.6901°

Satellite: Moteck SG2100
Elevation: 30.7°
Azimuth (true): 180.0°
Azimuth (magn.): 179.6°

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat je bij het verstellen van de schotel de tuner op een andere sat had staan?

Heb ik ook gehad en dan draai je er daarna consequent een paar graden voorbij en ontvang je niets meer.

Heb het opgelost door alles vanaf het begin weer opnieuw af te stellen, dus pal zuid op nul, hier 7 oost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nadat de kanalen die ik wou ontvangen nog niet helemaal goed waren.

Geprobeerd om dus via de schotel de posities aan te passen, zo de kanalen proberen te maken.

Echter is dit dus niet meer gelukt.

 

En krijg nu het probleem dat wanneer ik hem op de startpostitie zet en op de kanalen die het wel deden, nu dus de signaal niet meer blijft staan :(

Hij komt bij 80% of 85% en valt meteen weer naar beneden. Iemand zei dat misschien de motor niet meer goed is, dat de vertandingen die op de motor zitten te veel speling hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor hetzelfde geld ligt het probleem bij de ontvanger (voeding, spanning).

Ik zou dus eerst een andere ontvanger aansluiten om te testen of het probleem blijft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...