Ga naar inhoud


Dreambox of VU-DUO+2?


hoi24

Aanbevolen berichten

Beste alle,

 

ik ben momenteel een bezitter van een Dreambox 800HD, en ik zie dat de VU-DUO+ 2 is uitgekomen.

Zou dit een betere ontvanger zijn voor mijn setje of gewoon houden bij de spullen die ik nu heb?

 

Even terzijde: ben gewoon nog tevreden over mijn Dreambox 800HD, echter je merkt wel qua opstarten scrollen is het nogal traag met sommige dingen uitvoeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben sinds kort over gestapt van DM800HD naar VU Solo2. Een hele verademing :)

Veel sneller. Opstarten, progjes, zappen, alles.

Maar goed, of dat beetje snelheid opweegt tegen de investering kun je alleen zelf bepalen....

 

Maar een DM800 heeft 1 tuner. Een Vu+duo heeft wat meer mogelijkheden! Als je die niet meer tuners nodig hebt zou ik ook voor een solo2 kiezen. Die is toch zo'n 150 goedkoper.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meteen een vu kopen natuurlijk :)

 

In essentie ben je zelf eigenlijk alleen de gene die antwoord kan geven op die vraag. Kan je tv kijken en doen met je Dreambox 800HD wat je wilt?

 

Snelheid is een relatief begrip en went enorm snel kan ik je vertellen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hier nog steeds te twijfelen, heb nu een DM8000 én een Vu+ Duo2.

Voor de Dreambox zijn gewoon heel veel aanvullingen op de images geschreven.

Toch geeft-ie hier de laatste tijd wat problemen: Heb de neiging meerdere uitzendingen op te nemen (2 schotels) en dan loop ik toch gauw tegen beperkingen aan.

Zelfde transponder? SD of HD?

Met Cccam 2.3 en 2 S2 tuners zouden 4 tegelijk mogelijk moeten zijn, maar in de praktijk zijn er toch mitsen en maren.

Ook lijkt de HDD plotseling vol, na een herstart blijkt er toch 100 Gb aanwezig te zijn.

En regelmatig wreekt zich toch de relatief trage processor.

 

Met de Vu+ moet je toch wat vaker aandacht aan Linux besteden (wat ik eigelijk niet wil) vind ik, en mijn Philips Pronto afstandbediening heeft issues met het exotische format van de VU+ afstandbediening (maar daar heeft degene met een-la-vol natuurlijk geen last van...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een paar weken een Duo2 en ben zeer tevreden met de VU+. De hoeveelheid flash geheugen is gigantisch vergeleken met mijn oude 500HD, de opstartsnelheid is vele malen sneller dan de 500HD. De afstandsbediening is even wennen, niet vanwege de kwaliteit, die is heel goed, maar de knoppen zitten op een andere plaats.

 

Al met al ben ik blij dat ik de Duo2 heb gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de tweede keer :sick: de VU+ besteld bij ***Naam winkel verwijderd***: de eerste had ik vorige week teruggestuurd- dat wordt niks dacht ik...

Inmiddels hier en daar ingelezen, en de voordelen lijken nu toch op te wegen tegen de weinige nadelen... :)

Dat zegt ook wat, toch?

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de tweede keer :sick: de VU+ besteld bij ***Naam winkel verwijderd***: de eerste had ik vorige week teruggestuurd- dat wordt niks dacht ik...

Inmiddels hier en daar ingelezen, en de voordelen lijken nu toch op te wegen tegen de weinige nadelen... :)

Dat zegt ook wat, toch?

nadelen???

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien Dream Multimedia recent closed source geworden is, zal het in de toekomst moeilijk worden voor de diverse images deze boxen nog te kunnen/willen ondersteunen. Dit is waarschijnlijk gedaan om Dreambox klonen definitief de mond te kunnen snoeren, maar de meeste hobbyisten zullen hierdoor niet meer voor Dreambox kiezen. Na DM500, DM600, DM800 en DM8000 ben ik sinds vandaag overgestapt op de Vu+ Duo2 met een Pli 4.0 image. Nu ook HbbTV ondersteuning, door de Pli 4.0 op de DM8000 is er niet veel verschil met de Duo2, maar door de snellere processor kan de Vu+ Duo2 veel beter streams opnemen en remote weergeven.

 

Zie ook thread: http://www.sat4all.com/forums/topic/337896-dreamboxen-verleden-tijd/

aangepast door justafriend

Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn begin deze week van een DM800HD (oudste model) overgestapt naar een Solo2.  Perfecte vervanger, 7200rpm schijf erin en je ziet vrijwel geen tandwieltje meer draaien.  Een verademing.  De Duo2 overwogen maar die was voor ons te groot qua afmetingen.  Moet nog wel wat instellingen aanpassen (zoals een skin waar geen Dreambox teksten in staan maar die wel net zo goed is).

 

Ik kan je de overgang als nieuwe Vu+ gebruiker van harte aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dan mooi, want ik ben het wachten zat als het elke keer naar andere frequentie moet enz.

+ door het menu scrollen wordt dan ook verbeter. Ik ga even kijken voor den nieuwe vu+duo2+

 

bedankt voor de feedback en informatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...