Ga naar inhoud


signaalverzwakking bij opname


jajest

Aanbevolen berichten

Beste,

 

ik heb een VU duo met twin duo kop (dus één LNB op 19,2 en één op 23,5) en 2 coax uitgangen.

 

Stel ik zit live te kijken naar 2BE of VIER of VIJF (12722 op 19,2) en heb een signaal van 11,8db (73%) welke goed is en geen blokjes oplevert.

Als ik dan een opname durf te starten op een andere transponder, dan valt mijn signaal op 12722 onmiddelijk terug naar 10.2 db (62%) welke onvoldoende is (blokjesvorming).

 

Herkent iemand dit fenomeen ? Zou ik een nieuwe LNB dienen te kopen ?

 

marc

aangepast door jajest
Link naar reactie
Delen op andere sites


of beter uitrichten?

 

reeds gebeurd, staat best mogelijk uitgericht, trouwens dit fenomeen doet zich maar sedert enkele maanden voor. Ma.w. de schotel staat goed uitgericht van in het begin, hij staat ook muurvast, onmogelijk dat er beweging in gekomen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou niet dezelfde terug kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, één van de beste en misschien wel de beste voor de consumentenmarkt.

 

Let wel op dat je de juiste DUO LNB besteld want er zit verschil in tussen de LNB's voor schotels van 60 en 80 cm.

 

kan iemand een linkje plaatsen naar een sat-shop in vlaanderen waar deze inverto verkrijgbaar is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is het verschil, voor een schotel van 80 cm moet je ook een DUO LNB gebruiken voor een 80 cm schotel en niet één voor de 60 cm schotel.

Als je een Inverto DUO LNB wilt bestellen moet je op de onderstaande beschrijving zoeken want we mogen hier geen Internetshops noemen.

 

Inverto Twin Monoblock 23mm LNB (4.3°) for 80 cm Dish

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...