Ga naar inhoud

Na kijken vanaf harde schijf 5 minuten geen HD-zenders...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Als ik een opgenomen programma bekijk vanaf mijn ingebouwde harde schijf in mijn dm800 pvr, en ik wil daarna weer tv kijken,

heb ik een tijdje helemaal geen beeld op mijn HD-zenders.

Moet dan echt cccam herstarten, ontvanger rebooten en van alles en dan na zo'n 5 minuten krijg ik weer beeld.

De sd-zenders doen het wel.

Ik heb er een originele Canal-digital card inzitten met abonnement.

Waar komt dit door ?

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Geplaatst:

Je voeding vervangen. Bijna klassiek.. Ofwel flikkerend OLED schermpje bij opstarten of dit soort rariteiten.. Heeft gewoon te weinig spanning...

Geplaatst: (aangepast)

12 v 3 ampere ?

aangepast door robbie58

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Geplaatst:

Pak er eens een nieuwe naast en herhaal je test.. Of zet eens een scope op. Heb het zelf met mijn eigen DM800HD-PVR gehad (flikkerend beeld, afstemmen mislukt. En na 2 a 3 minuten beeld). Ook bij zelfde boxen van klanten.. Afstemmen mislukt of HD kanalen die niet of nauwelijks een lock wilden geven.. Allemaal de voeding..

Als je zeker wilt zijn 'leen' je er eentje vooraleer je een nieuwe besteld... Of kom eens langs als je in de buurt bent..

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie.

Inmiddels een nieuwe voeding gekocht, maar dat heeft niets geholpen. ( had ook geen flikkerende oled trouwens).

Inmiddels een grotere schotel gekocht, wel beter signaal, maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

Op 19.2  heb ik altijd beeld, maar schakel ik daarna naar een hd-zender op 23.5 is het soms wel 6 minuten wachten, en dan ook nog  allemaal freezes.

Is mijn tuner soms kapot ? Hoe kan ik dat checken voordat ik een nieuwe koop ?

Of is het iets softwarematigs. Ik draai met pli 2.1 en cccam221.

Gr. Robbie

Geplaatst:

Dit probleem heb ik ook al ondertussen voor meer dan een jaar.

Heel af en toe haal ik eens de tuner los van de dm800 om hem dan weer vast te duwen.

Dan is het probleem opgelost voor een paar weken en dan is het weer terug.

Niks problemen met de voeding enzo het is gewoon de tuner en de manier hoe die vastzit........

Gewoon box even openschroeven en aan de tuner morrelen tot die wat los komt en dan weer goed vastzetten.

Dat kan je proberen en hopelijk is het dan opgelost voor een paar weken net zoals bij mij het geval is.

Geplaatst:

Probleem is de warmteontwikkeling in je 800.

De CPU zit onder de tunerprint en de CPU wordt erg warm.

Hierdoor verouderen de elco op de tuner snel.

Waardoor die elco's in waarde teruglopen, met als gevolg niet meer goed werken.

Zo te lezen zit je er net tegen aan en wordt het effect versterkt als je met een ingebouwde HD gaat werken.

Eigenlijk kun je de HD beter extern doen.

Laat je box goed koelen, liefst geforceerd dmv een ventilatortje.

gr. Erik

Geplaatst:

Als ik deze koop en installeer, zou ik dan van de problemen af moeten zijn ?

Gr. Robbie

Alps REV M  BSBE2-801A Replacement Tuner for DM800HD

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels nieuwe tuner geplaatst. Problemen opgelost !

Verder mijn multytenne vervangen door een 80 cm schotel met 4 lnb's.

Geen freezes, niks meer.

Alleen 1 nieuw probleem : 28,2 geeft geen engelse zenders en als ik hem laat scannen, kijkt hij duidelijk naar 23,5.

13, 19,2 en 23,5 allemaal prima ontvangst, tot 100% snr zelfs.

De 28,2 LNB zit op een vaste plek in de gekochte beugel.(hoger dan de 13). Toch kijkt hij naar 23,5 ??

Als ik op 3 lnb's alles goed ontvang, dan kan ik toch uitsluiten dat ik nog aan mijn schotel moet draaien ?

van LNB naar switch, kabeltje moet ook goed zijn, anders zag hij niks.

LNB werkt dus ook.

Switch kapot ??

Geplaatst:

Tja, lastig afstellen. De beugel is namelijk zo geconstrueerd (standaard gekocht) dat hij op de goeie plek zou moeten zitten.

Kan hem iets in hoogte nog afstellen, maar daarmee is het me niet gelukt...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...