Ga naar inhoud


Dreamboxen verleden tijd?


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Dit gaat dus ook weer nergens over. Het wil niet zeggen dat het eind in zicht is voor Dream en ze niet langer bezig zijn met ontwikkelingen en dat ze daarom niets berichten op hun site. Heb toch geduld. Ik heb de meeste boxen ook al gehad en ben geëindigd met de 8000 waar ik nog iedere dag evenveel plezier aan heb. Als ik xbmc wil kijken dan doe ik mijn apple tv wel aan. Ik zeg op mijn beurt: It's not over till it's over!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afgelopen jaar zijn ze nog met de 500HD v2, 7020HD v2 en 800 SE v2 uitgekomen dus stil is het niet hoor.

 

Stemmingsmakerij wil ik het zeker niet noemen.. Voorheen had Dream een box voor low-end, middenklasse en topmodel. Die trend hebben ze voortgezet met de instroductie van HD. Nu... niets meer..

 

DM500s

DM7000s

 

DM7020i

DM7025

 

DM800HD-PVR

DM8000HD

 

DM800SE

DM500HD

DM7020HD

 

Inmiddels ruim 2 jaar geleden laatste model...

 

Puur op "Er komt ooit wel eens wat nieuws van ons. Geloof ons, het wordt subliem.." gaat de mensen niet binden... Stilstand is achteruitgang.. Zeker in de electronica wereld..

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks alle voor en tegens is mijn conclusie dat je voor hetzelfde geld en vaak ook voor minder een veel betere box kan kopen zoals al genoemd een GB. Een dreambox is verhoudingsgewijs veels te duur en qua kwaliteit springt hij er echt niet meer bovenuit (wat ie sowieso op veel punten al niet deed ,lees de problemen met die boxen maar eens door voedingen etc etc).

aangepast door hotzenklotser
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guppje29

 

Dat zie ik niet als iets nieuws. Was gewoon een uitbouw van een bestaand concept. Als je een geheugenbroodje in je PC bijsteekt is het toch ook geen nieuwe PC geworden. Nee, dat is gewoon een beetje upgraden.. Sneller CPU'tje en een nieuw geheugen module (wat sowieso al minder kostte als de oude telt in mijn ogen niet mee.

 

Maar begrijp me niet verkeerd, af en toe lijkt het wel of ik iets tegen Dreamboxen zou hebben (als ik de reacties zo lees), maar niets is minder waar! Ik ben (nog steeds) een trouwe fan van de Dreambox en heb er ook 5 staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hotzenklotser,

 

Uiteraard heeft ieder apparaat kans op defecten. Let er wel op dat een heleboel problemen voortvloeien uit het gebruik van een clone box! Die zijn een stuk gevoeliger voor dit soort genoemde defecten en dit aantal wordt meegnomen in het aantal defecte boxen (inderdaad: altijd de tuner of de voeding). Heb bij originele boxen dit wel meegemaakt maar zeker niet in verontrustende aantallen.. Wel eens hitte-problemen en uiteraard defecten door oorzaken van buitenaf. Denk aan indirecte blikseminslag, RF stekker in de box terwijl hij aanstaat etc. etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit ook al een tijdje te wachten op de goliath had als een van de eersten de 7025 weet niet precies wanneer ie uit kwam,maar nu we HD werkt de HD niet meer heb tijdelijk maar de N9 van ( durf bijna niet te zeggen)canal digitaal gekocht

En ook ik denk wel eens dat dreambox niet lang mee te leven heeft als het zo lang duurd maar hoop natuurlijk als niet waar is en dat ze met de goliath gauw uitkomen

Vraag: weet iemand wat er allemaal in de box komt zitten er moet toch wat bekend zijn!

En het is toch zo dat de collega's van het Duitse forum de goliath testen(i have dreambox)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de 8000 nog vrolijk te snorren,en dat blijft ie ook doen als 't aan mij ligt.

Momenteel is er nog geen enkele andere box die hetzelfde kan. (4 tuners)

 

Oke,straks de ET10000 maar die is er nu nog niet.

Als je regelmatig opneemt dan is 3 of 4 tuners erg handig! ;)

 

En voor de ET10000 ga ik deze droomdoos zeker niet wegdoen.

Heb er veel voor betaald,en hij blijft hier draaien tot ie op is. :)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan niet anders of de Goliath gaat 4K Ultra-HD h265 ondersteunen, en wat ik al eerder schreef, de chipsets die dit ondersteunen zijn nog volop in ontwikkeling. Geen enkele fabrikant heeft al zo'n 4K geschikte mediaspeler of settopbox op de winkelplank liggen.

 

Nog even geduld dus. ;)

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks alle voor en tegens is mijn conclusie dat je voor hetzelfde geld en vaak ook voor minder een veel betere box kan kopen zoals al genoemd een GB. Een dreambox is verhoudingsgewijs veels te duur en qua kwaliteit springt hij er echt niet meer bovenuit (wat ie sowieso op veel punten al niet deed ,lees de problemen met die boxen maar eens door voedingen etc etc).

Die hebben inderdaad een voedingsprobleem gehad,zowel mijn dm7000S als mijn dm600PVR.

IK kan en moet zeggen,dat ik perfect geholpen ben,met andere voedingen,en mijn dm600 PVR gimini 3.0 werkt hier nog steeds perfect ook al zijn er bijna geen zenders meer. 5jaar werkende?.

Misschien top offic,maar herinner je nog de humax 5400? elco probleem de humax F1 ook elco probleem.Dus ook bepaalde vu duo's

Om dan de dreamboxen probleemvoedingstoestellen te noemen,denk ik te hoog gegrepen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...