Ga naar inhoud


Dreamboxen verleden tijd?


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vrij vertaald, dichtgespijkerde software, waar gebruikers en hobbyisten geen toegang meer toe hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vrij vertaald, dichtgespijkerde software, waar gebruikers en hobbyisten geen toegang meer toe hebben.

Zo erg is het nu ook weer niet, gezien legio image bakkers op Dream's OE2.0 voortborduren.

Er is slechts een deel gesloten, wat bij sommigen - Openpli - tegen het zere been is.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks alle voor en tegens is mijn conclusie dat je voor hetzelfde geld en vaak ook voor minder een veel betere box kan kopen .

"Een veel betere box", ja, het is allemaal rommel die Dreamboxen...

Voorlopig ken ik na al die jaren nog steeds geen andere box dan de 8000 waar je 4 tuners in kwijt kunt en een dvd- of bluray loopwerk.

Tis me een partij rommel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ach ja, hotzenklotser roept zonder door enige kennis gehinderd te zijn, wel vaker wat.

 

De DM8000 is geen 'gewone' dreambox, maar heeft extreem goede hardware en over het ontwerp is veel beter nagedacht dan de andere Dreamboxen en hun cones en afstammelingen.

 

De DM8000 heeft naast dat betere ontwerp ook veel betere componenten. Daarom gaat er ook vrijwel nooit een kapot.

 

Dat kan je over de diverse VU+, Xtrend, gigablue, Dreambox clones, maar ook enkele andere originele Dreamboxen niet zeggen. De DM8000 is echt een uitzondering op de regel. Gemaakt om zeer lange tijd betrouwbaar te draaien. Zoiets heeft dan ook een prijs.

 

Voor de mensen die zeggen dat er veel betere boxen zijn dan een Dreambox: Ook deze hebben er kennelijk weinig verstand van. Alles wat tot op heden op de markt is verschenen met enigma2 software is gewoon een kopie van een Dreambox en zijn drivers, maar dan met net iets meer geheugen of een net iets snellere Broadcom chipset. Daar is niets 'beter' of 'vernieuwend' aan. Het zijn allemaal gewoon kopieën van een ontwerp van software en hardware dat door Dream Multimedia is gemaakt. De meeste varianten zijn uitgerust met een lelijk goedkoop display, een meuk afstandsbediening en zitten in een behuizing waar enig design ver te zoeken is.

 

Dus ja, als je een snellere CPU en meer geheugen 'beter' noemt, heb je wellicht gelijk. Ik noem het niet beter, maar een logisch gevolg van tijd. Broadcom maakt nu immers snellere chipsets dan 6 jaar geleden, die om fatsoenlijk te draaien ook sneller/meer geheugen vergen en dat geheugen is nu ook verkrijgbaar. Het is echter allemaal kwalitatief niet beter en al helemaal niet vernieuwend.

 

Met dat 'vernieuwende' dreigt Dream Multimedia te komen. Ik heb daar zelf ook weinig vertrouwen in. Eerst zien dan geloven, maar heb jij enig ander fabrikant al iets vernieuwends horen aankondigen? Ik niet, op e2bmc na. Daar ben ik nu zelf mee aan het spelen. Heel erg leuk, maar dat heeft ook nog een lange weg te gaan eer het uitontwikkeld is.

 

Als die nieuwe VU+ en Xtrend modellen zijn allemaal van hetzelfde. Gewoon op basis van een Broadcom (kunnen ze vrijwel dezelfde drivers blijven gebruiken), met een snellere chipset en meer geheugen. Meer kunnen ze ook niet, want dan moeten ze iets zelf gaan bedenken en ontwerpen en dat is...ja...ehhhh....moeilijk..

 

Wat ook erg grappig is: Men viel bij Dream Multimedia altijd over de vroege aankondigingen en het eeuwige wachten tot het product op de markt kwam. Die Xtrend 10000 is ook al 2 jaar geleden (toen nog onder een andere naam) aangekondigd en is er nog steeds niet. De VU+ met XBMC? 2 jaar geleden en is er nog steeds niet. De DM800-SE? Nooit aangekondigd, maar van de een op de andere dag was ie er.

Dream Multimedia is echt geen uitzondering hoor. Time to market is bij alle fabrikanten afhankelijk van vele factoren waar ze meestal zelf geen grip op hebben en dus heel erg variabel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks alle voor en tegens is mijn conclusie dat je voor hetzelfde geld en vaak ook voor minder een veel betere box kan kopen zoals al genoemd een GB. Een dreambox is verhoudingsgewijs veels te duur en qua kwaliteit springt hij er echt niet meer bovenuit (wat ie sowieso op veel punten al niet deed ,lees de problemen met die boxen maar eens door voedingen etc etc).

 

 

Paniekvoetbal?!?!?! Zeker zal mijn vervanger voor de dm8000 geen dm meer zijn echter de dm boxen die ik heb en gehad heb waren prima boxen.

Zeker ze waren duur misschien wel veel te duur maar je had wel een stukje kwaliteit (nou jaaa) Stukken goedkoper en goeie kwaliteit zijn momenteel de gigableu boxen zeker een aanrader...

 

Michel jij roept ook zo maar wat , hoe weet jij of ik kennis van zaken heb ? Op dreambox gebied namelijk wel veel ,ik heb diverse boxtypes gehad en heb nu tot volle tevredenheid van mij en mijn vrouw een dm8000 en het is zeker,, die is tov de rest die ik had de beste .

Echter heb ik ook zeg maar geëxperimenteerd met andere boxen waaronder de door jou verguisde azbox me en verder de vu types en nu ook de verschillende gigableu types .

Wat bedoel je overigens door te zeggen de dm8000 is geen gewone dreambox ,,is de rest geen dreambox of hebben ze (bewust) slechte boxen gemaakt veel voedingproblemen etc?

 

Nee dreambox heeft momenteel niets vernieuwends te melden en blijven hangen in de verouderde meuk (voor je steigert uitgezonderd de dm8000) ik hoop dat de 8000 nog jaren meegaat echter zoals ik al stelde gaat het bij mij geen dm meer worden er zijn betere en vooral goedkopere alternatieven zoals de gigableu en de vu onder anderen en zelfs de azbox me is hardware matig beter op sommige vlakken maar dat wil jij zeker niet horen .

 

O ja lees nog even de Multi citaten even door en oordeel dan pas over mij ,en oordeel over kennis van zaken wel/niet is ook gevaarlijk je weet niet wat ik doe normaal en wat mijn vakgebied is!!??

 

Groetjes en een prettige dag verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De Azbox Me is zo'n perfect voorbeeld van hoe je een box niet moet ontwerpen. Een slechte behuizing, houtje-touwtje contructie op het mainboard, slecht (niet leesbaar klein donker) display, pruts afstandsbediening en interne componenten van zeer matige kwaliteit. Nog maar niet te spreken of het gebrek aan fatsoenlijke software van de fabrikant. Daarvoor ben je volledig overgeleverd aan een hele kleine community. Zelfs de drivers konden ze zelf niet op de rit krijgen. Als je een Azbox Me vrijwel gratis weggeeft, wil nog geen mens m hebben, terwijl een 6 jaar oude DM8000 nog steeds probleemloos 450 tot 550 euro opbrengt.
 


Wat bedoel je overigens door te zeggen de dm8000 is geen gewone dreambox ,,is de rest geen dreambox of hebben ze (bewust) slechte boxen gemaakt veel voedingproblemen etc?

 

Nee, je snapt het nog steeds niet. Met de DM8000 heeft men opzettelijk een hele goede HIGH-END box gemaakt. En dat zie je aan alles, maar dan met name het mainboard dat van onovertroffen hoge kwaliteit is. Zowel qua ontwerp als qua gebruikte componenten.

 

En nogmaals...een gigablue is geen BETER alternatief, maar er eentje met meer geheugen een een snellere broadcom. De hardware is beduidend slechter (van veel goedkopere kwaliteit) dan een DM8000. Het is dus hooguit een sneller alternatief. Alleen van sneller wordt mijn beeld niet beter en krijgt de receiver ook nauwelijks meer mogelijkheden. Ook gaat ie daar nauwelijks of niet sneller van zappen, of meer media bestanden afspelen. Met diezelfde gigablue zijn er met diverse productiereeksen dan weer talloze tunerproblemen.

 

Wat jouw vakgebied is weet ik niet en uit jouw reacties kan ik dat ook niet opmaken. Geen enkele reactie getuigt namelijk van enige vakkennis op dit gebied. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we het topic als keihard opgeslagen bal zien : moet een reactie van de tegenspeler snel en adequaat zijn, anders maakt die een punt tijdens de set/game.

Ik vergelijk het even met een game tennis spelen.

Maar dat is het natuurlijk niet omdat gebruikers en consumenten t.o.v. nieuws over DMM alleen maar in een glazen bol kunnen kijken.

 

waarzeggen dus

tja waarzeggers hebben vaker ongelijk dan gelijk... behalve als diegene die het hoort daarna gaat handelen.

dus zodra men als consument de rug toekeert aan het receiver tijdperk van "de Dreambox", zal het merk ook ten dode opgeschreven zijn.

En dat staat niet los van goede concurrenten of alternatieven.

 

zo ook een verhaal inzake de DCC en de MiniDisc

(kijk maar eens naar de Market history van de Minidisc die laat zien hoe de spelers op het veld ook onbedoeld een voordeel behalen)

advantage Björn Borg :P

toen McEnroe vaker begon te zeuren tegen de Umpires ging zijn spel ten koste van z'n inzicht in de debatten achteruit.

"You cannot be serious"

 

Overigens Björn Borg verkoopt succesvol zijn naam op onderbroekjes en flesjes reukwater :D

 

wil enkel #24 nog eens aanhalen, dat kan de beste overkomen.

ciao ciao

Comme Au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat tot op heden op de markt is verschenen met enigma2 software is gewoon een kopie van een Dreambox en zijn drivers, maar dan met net iets meer geheugen of een net iets snellere Broadcom chipset.

Hoe zit dat dan precies. Is Enigma2 de opensource software ontwikkeld door Dreammedia en zijn bepaalde gedeelten "closed". Waar loopt PLi nu tegenaan waardoor ze stoppen met ontwikkelen voor de dreambox?

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

Closed Source wil zeggen dat de broncode voor sommige functies van de Dreambox niet openbaar wordt gemaakt. Zonder te weten hoe iets werkt of zonder documentatie wil zeggen dat je het niet kunt aanpassen. Of je schrijft eigen code die de functie mogelijk maakt of je laat de functie vervallen in je eigen firmware...

Link naar reactie
Delen op andere sites

QUOTE:

 

Nee, je snapt het nog steeds niet. Met de DM8000 heeft men opzettelijk een hele goede HIGH-END box gemaakt. En dat zie je aan alles, maar dan met name het mainboard dat van onovertroffen hoge kwaliteit is. Zowel qua ontwerp als qua gebruikte componenten.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dus de andere dm boxen opzettelijk een slechtere kwaliteit zeg je nu zelf? Vreemde opzet daar bij dmm moet ik zeggen .

Jij bent duidelijk bevooroordeeld kan ik constateren jammer dat je er zo in staat , een vrije open discussie is nu niet mogelijk en word door jou direct de kop ingedrukt . Wat de dm8000 aangaat ga ik je gelijk geven dat is een prima box voor alle overige helaas voor jou niet.

 

Je mening over de azbox (me) met name is door jou hier ook duidelijk naar voren gebracht ,ik heb een poosje terug gelezen dat 3 maand voor het uitkomen van de me jij al wist dat de box niet goed was/zou zijn en de revieuw dus duidelijk waardeloos is, maar goed ieder zijn mening he.

Je haat tegen de azbox en aanhangers spreekt ook boekdelen is hier te lezen het moet allemaal duidelijk in uw straatje passen anders is het tegen het zere been .

 

Probeer het eens op een menselijke manier te benaderen en gun anderen ook een mening al is het niet het uwe .

 

Groeten /have a nice day,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk niet dat ik jou dit uit kan leggen.

 

Volkswagen maakt een polo en een Phaeton. In de Phaeton is elk component van 'onovertroffen' hoge kwaliteit, terwijl een Polo gewoon een leuke auto, niets bijzonders is.

Dat maakt die Polo niet een slechte auto, maar in vergelijking tot de Phaeton gewoon een kwalitatief minder goede auto. Daar betaal je dan ook een hele smak minder geld voor! Waar naar je geld dus.

Jij nu begrijp?

 

Jouw 'mening' probeer je ons ook op te dringen door ze als feiten af te schilderen, terwijl het geen feiten zijn.

 

Ik heb geen belang bij een 'fluwelen' aanpak als het op jou aankomt, want jij bent gewoon weer zo'n snuiter die zich hier op sat4all voor de zoveelste keer onder een andere naam heeft aangemeld.

Ik heb liever dat je gewoon weg blijft! Het is toch iedere keer hetzelfde gezeur met jou.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier verschillende goede boxen maar geen enkele kan toetsen aan de Dreambox 8000 want die blinkt op alle fronten uit.

En ja hij kost wat maar kwaliteit , recherche en ontwikkeling kosten ook wat.

Dat zij zoveel mogelijk sluiten is toch niet meer als normaal als je weet wat er allemaal al gestolen of verknoeid is.

Ik hoop dat wij nog lang van de Dreambox mogen genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Beste Michel met alle respect we kennen je 'voorliefde' voor Dreambox, je beweerd dat Dream betere componenten gebruikt maar als ik zie dat mijn ET9500 zeer stabiel draait en nog nooit één mankement heeft vertoont dan zou ik niet weten waarom ik een 8000 zou kopen. Volgens mij was jij ook zeer tevreden over deze clone ontvanger omdat jij hem zelfs in je huiskamer had staan ivm HDMI-CEC las ik in een posting. Ik zou dan eerder voor de ET10000 gaan die ook 4 tuners heeft en een rete snelle processor heeft dan een nieuwe Dreambox die dichtgetimmerd is. Ik heb graag de dingen in eigen hand en wil niet beperkt worden wat een fabrikant mij door de strot wil drukken. Het mag dan volgens jouw een clone zijn van Dream maar hij heeft zijn kwaliteit inmiddels wel bewezen ondanks de zgn minder kwalitatieve componenten.

 

Sjaak, de ET10000 is er na 2 jaar nog steeds niet. Ik kan geen oordeel vellen over iets dat er nog niet is. Waar ik wel een oordeel over kan vellen is het verschil in kwaliteit tussen de ET9500 en de Dreambox DM8000.

 

De enige reden dat ik mijn DM8000 heb verkocht is omdat ik er nog 650 euro voor kon krijgen terwijl hij al 4 jaar oud was en ik zojuist een ET9500 gratis had gekregen. Omdat die ET9500 bijna net zo veel kan en ik geen 4 tuners meer nodig heb vanwege die vervelende beperkingen van CanalDigitaal, heb ik die 650 euro in mijn zak gestoken en een ET9500 neergezet en de originele afstandsbediening vervangen voor die van een Dreambox DM7020S.

 

De ET9500 is echter wel kwalitatief een heel stuk minder goed dan de Dreambox DM8000 die een veel beter mainboard heeft, een betere voeding, een veel betere afstandsbediening , een veel beter display, een veel betere behuizing, 2 tuners on-board heeft en nog twee vrije tuners sloten enz. enz. maar dan ook bijna het dubbele kost. Voor het geld dat je er voor betaald is die ET9500 dus geweldig. Volgens mij dringt dat verschil in prijs (en tevens in kwaliteit) nog niet overal door, nog maar te zwijgen over softwareontwikkeling want dat zoiets geld kost snapt kennelijk geen mens. Als jij die Polo prima vind en daar tevreden mee bent, super! Dat maakt die Polo echter geen Phaeton.

 

Dat een DM8000 veel beter ontworpen is en er betere componenten heeft kan iedere met verstand van electronica in één oogopslag zien. Als je daarnaast ook weet dat het bedrijf dat de hardware van Philips Medical heeft ontworpen en geproduceerd ook de elektronica van de DM8000 heeft ontworpen en geproduceerd, dan weet je helemaal genoeg.

 

Enne....de tijd dat ik een sterke Dreambox voorkeur had, die is al ruim 4 jaar voorbij.. .. ;) Ik heb nu gewoon een voorkeur voor innovatieve en kwalitatief goede (satelliet)receivers en die zijn er nauwelijks of niet de laatste jaren.

 

Of Dream Multimedia nu wel of niet verleden tijd is durf ik niet te zeggen omdat ik niet weet wat daar achter de schermen gebeurt. Dat weet de topic starter echter ook niet dus vind ik dit topic persoonlijk nogal onzinnig. De tijd zal het leren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de 8000 nog vrolijk te snorren,en dat blijft ie ook doen als 't aan mij ligt.

Momenteel is er nog geen enkele andere box die hetzelfde kan. (4 tuners)

 

Oke,straks de ET10000 maar die is er nu nog niet.

Als je regelmatig opneemt dan is 3 of 4 tuners erg handig! ;)

 

En voor de ET10000 ga ik deze droomdoos zeker niet wegdoen.

Heb er veel voor betaald,en hij blijft hier draaien tot ie op is. :)

de gigablue quad heeft ook vier tuners en werkt voor minder dan de halve prijs van een dm8000.

en volgens mij hebben de heren van dm destijds de dbox als basis voor hun ontwikkeling gebruikt.

ik denk dat ze verstandig zijn en hun verdiende geld gebruiken om leuk van te leven zonder het risico te lopen dat al hun geld weer verdamp met een evt nieuw project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Op een Dbox2 draaide Neutrino op een antieke ppc processor.

 

Een van de twee hoofd-softwareontwikkelaars van de DM7000 (tmbinc) heeft zijn eerste code (eliteDVB) op een dbox hardware gebouwd, maar Enigma2 is echt pas op een dbox gaan draaien toen er al een Dreambox was. Enigma2 was destijds een 98 tot 100% product van/gemaakt door Dream Multimedia. De DM7000 had weliswaar een PPC achitectuur, maar het was toch echt een compleet nieuwe chip met compleet andere drivers. Dat heeft Dream Multimedia dus echt wel allemaal op eigen kracht gemaakt.

 

Je zou dus kunnen zeggen dat Dream Multimedia inderdaad een auto heeft gebouwd en uiteraard heeft gekeken hoe anderen dat deden. Een carrosserie met vier wielen, een motor, remmen, een versnellingsbak....oh....hebben niet alle auto's vier wielen, een.................... ;)

 

Allemaal vreselijk off-topic want nogmaals niemand kan in de keuken kijken van DMM, dus kunnen we ook niet weten of er wel of niet nog iets komt. Ze zeggen van wel en tot op de dag van vandaag zou je mogen stellen dat ze nog steeds alles hebben waargemaakt was ze zeiden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...