Ga naar inhoud


Dreamboxen verleden tijd?


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een DB8000 met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners, en ben daar erg tevreden over.

Echter vrees ik wel voor de toekomst van Dream.

Ik snap niet waarom ze de productie van de DB8000 stopgezet hebben, terwijl ze geen opvolger klaar staan hadden.

De reden die opgegeven werd, was dat bepaalde componenten niet meer beschikbaar waren.

Konden ze dan die componenten niet door andere vervangen ?

Waarom hebben ze geen DB8000 SE gemaakt, in afwachting van hun Goliath ?

Het is vreemd dat de productie van het topmodel gewoon stopgezet wordt, en er niets in de plaats voor is.

Een bedrijf als Dream moet toch zijn research betalen met de winst die ze behalen uit de producten die ze nu verkopen ?

En op dat punt kun je niet ontkennen dat de meeste gebruikers niet bezig zijn met de kwaliteit van het mainboard en dergelijke bij hun aankoop.

Dat een DB8000 in principe uitstekend is, zal de kopers in de winkel niet echt aanspreken, als het model toch niet meer gemaakt wordt.

Daarom hebben X-Trend, VU+ en dergelijke op dit moment betere kaarten.

En daarom vraag ik mij af of Dream wel voldoende middelen heeft om weer iets compleet nieuws als Goliath te ontwikkelen.

Het moet ook echt iets nieuws zijn, want gewoon sneller met meer geheugen, dat differentieert Dream niet van de rest.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


We kennen de geschiedenis: DMMTV was de eerste met een goede Linuxontvanger. Vanaf dat moment stond in de sterren geschreven dat er concurrentie zou komen en dat anderen de openbronsoftware zouden hergebruiken. Dat is namelijk een inherente eigenschap van openbronsoftware. Aldus is nu geschied.

 

DMM had zich kunnen aanpassen aan de situatie en heeft dat niet gedaan.

 

Kwaliteit moet je definiëren, het heeft vele aspecten. Om maar iets te noemen: E-AC3 is iets wat de concurrentie heel snel voor elkaar had, en in Frankrijk zal men om die reden niet snel zeggen dat Droomdoosjes beter zijn dan de concurrentie.

 

Dat de DM8000 kwalitatief vanuit een aantal gezichtspunten uitstekend was is wat mij betreft niet langer relevant. Commodore maakte ook uitstekende computers heden ten dage zijn die onbruikbaar . Een DM8000 verliest vanwege zijn beperktere specificaties dan recente producten snel zijn bruikbaarheid. De concurrentie biedt wel modernere producten, Dream niet. Commerciële keuze, ze hebben besloten de markt te verlaten.

 

Accepteren en verder leven.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor moderne prokukten? Wat kunnen die meer?

De VU+, Xtrends en anderen. Ze kunnen niks meer maar ze zijn goedkoper, zijn NU te koop en softwarebouwers gelijk OpenPli ondersteunen ze.

Dat en niks anders is voor velen NU een doorslaggevend argument om deze dozen te kopen.

 

Snappie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor moderne prokukten? Wat kunnen die meer?

We zouden de specsheets kunnen vergelijken en dan kunnen ze inderdaad op details meer. Maar daar gaat het niet om: Enigma2 wordt doorontwikkeld, bijvoorbeeld door PLi en er komen steeds meer features. Vanwege nieuwe features, eyecandy e.d. wordt de software groter. Dat is een natuurlijk proces bij elk stuk softwae. Imagebouwers hebben vanwege beperkte geheugenruimte toenemende moeite om hun images op de DM8000 te laten werken. Zolang er veel DM8000-gebruikers zijn doen ze nog wel moeite om de boel draaiend te houden. Maar het aantal DM8000-gebruikers krimpt. Op een bepaald moment zal een imagebouwer moeten erkennen dat de toenemende hoeveelheid energie die in ondersteuning van het apparaat gestoken moet worden de kleine groep gebruikers niet meer waard is. PLi heeft dat al gedaan. Meer imagebouwers zullen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb in 2013 mijn 2x dm8000 vervangen voor 2x VU Duo2 en de dm600 op de slaapkamer van mijn dochter voor een Maxdigital XP1000 en heb daar geen moment spijt van gekregen. Waar ik als intensieve gebruiker van de dreamboxen met dagelijkse opnames etc vaak moest meemaken dat hij een programma in de timer niet had opgenomen en dat bij thuiskomt het beeld stil blijkt te staan met radartjes die aan het draaien waren in de linker bovenhoek van het beeld heb ik dit n de 4 maanden dat ik de nieuwe boxen heb niet meer meegemaakt. Het vastlopen van de dreamboxen bij het achter elkaar versneld doorspoelen van een opname komt met de nieuwe boxen ook niet meer voor. Ook het wekelijks preventief herstarten van de dreamboxen om het beperkte flash geheugen van 128 mb te schonen hoef ik met de 2 gb geheugen van de nieuwe boxen niet meer te doen. Ze werken allemaal rete stabiel.   herstarten, software updaten gaat supersnel (vergelijkbare ervaring als een pc gebruiken met een ssd ipv een harde schijf). 1080p.

 

Ik heb met de S2 tuners in de VU Duo2 nog steeds de beschikking over 4 tuners. En het mooiste is dat ik de 8000's kon verkopen voor een  prijs waar ik  de VU Duo's voor kon kopen.

 

Of het moederbord van de dm8000 er verzorgder uitziet of niet, mijn gebruikerservaringen zijn van dien aard dat ik nu niemand meer een dreambox met voor deze tijd achterhaalde specificaties zal adviseren. Je gaat nu ook geen nieuwe pc meer kopen met een processor, grafische kaart en intern geheugen van 4 jaar geleden.

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn db 8000 draat goed maar dat is mijn mening  zoals hier boven jou mening staat

 

heb geen last meer van storingen of radartjes draai nu met open atv met  8 gig fl kaart in de box geheugen zat

met pli welke versie dan ook vaker gedoe gehad

dat wat jij beschrijft is volgens mij een pli kwaal en ja 128 mb is niet veel vandaar de 8 gig  fl kaart

daarom ook geen pli meer op mijn 8000

draait nu super met open atv

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier draait mijn dreambox 8000 als een speer met de open atv image erop

3 dvb-S2, 1 dvb-T tuner, hdd en een dvd-writer ... welk ander merk heeft dit in 1 toestel ??? hopelijk gaat mijn 8000 nooit stuk!

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mijn pa heeft er een staan met OpenPli 3.0, 1 van de interne satelliet tuners in gebruik en 2 kabeltuners met ziggo en daar loopt alles bestens. Ik heb zelf nooit problemen gehad met timers en ik nam destijds op als een dolle. Soms wel 5 opnames tegelijkertijd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat beter is weet ik niet maar de dreams wie ik gehad heb waren leuk maar de et's wie ik nu heb zijn super, draaien vele malen beter (PLI) en eigenlijk nooit geen vastlopers (was bij dream wel anders) ik ben er erg tevreden mee maar zoals al eerder geschreven heeft CD het dadelijk voor het zeggen als ze alle troeven gebruiken kunnen we de enigma2 decoders wel weg doen.

 

maar goed de ts weet ik niet van wat die wil zeggen want niemand weet het behalve dream zelf, misschien wel stilte voor de storm.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Één ding is zeker. CanalDigitaal heeft het zeker niet voor het zeggen. Dat is altijd nog de consument, want als ze de enigma2 receivers 'blokkeren' dan wil geen hond nog een schotel.

 

Verreweg de meeste verkochte receivers zijn enigma2 receivers en er worden überhaupt al niet veel receivers meer verkocht want als iemand tegenwoordig voor een schotel kiest is het vaak omdat men niet anders kan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb in 2013 mijn 2x dm8000 vervangen voor 2x VU Duo2 en de dm600 op de slaapkamer van mijn dochter voor een Maxdigital XP1000 en heb daar geen moment spijt van gekregen. Waar ik als intensieve gebruiker van de dreamboxen met dagelijkse opnames etc vaak moest meemaken dat hij een programma in de timer niet had opgenomen en dat bij thuiskomt het beeld stil blijkt te staan met radartjes die aan het draaien waren in de linker bovenhoek van het beeld heb ik dit n de 4 maanden dat ik de nieuwe boxen heb niet meer meegemaakt. Het vastlopen van de dreamboxen bij het achter elkaar versneld doorspoelen van een opname komt met de nieuwe boxen ook niet meer voor. Ook het wekelijks preventief herstarten van de dreamboxen om het beperkte flash geheugen van 128 mb te schonen hoef ik met de 2 gb geheugen van de nieuwe boxen niet meer te doen. Ze werken allemaal rete stabiel.   herstarten, software updaten gaat supersnel (vergelijkbare ervaring als een pc gebruiken met een ssd ipv een harde schijf). 1080p.

 

Ik heb met de S2 tuners in de VU Duo2 nog steeds de beschikking over 4 tuners. En het mooiste is dat ik de 8000's kon verkopen voor een  prijs waar ik  de VU Duo's voor kon kopen.

 

Of het moederbord van de dm8000 er verzorgder uitziet of niet, mijn gebruikerservaringen zijn van dien aard dat ik nu niemand meer een dreambox met voor deze tijd achterhaalde specificaties zal adviseren. Je gaat nu ook geen nieuwe pc meer kopen met een processor, grafische kaart en intern geheugen van 4 jaar geleden.

Had je een officiele abo gehad dan zou je opnamens door blijven lopen ;-) 

 

Hier timer ik ook regelmatig. Nou echt nooit wat meegemaakt. 

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een periode geweest dat je met Pli 3.0 images een swapfile nodig had op de 8000 anders konden opnames nog wel eens fout gaan of tegen radertjes oplopen maar om daar nou je 8000 voor op te ruimen voor een VU Duo...

Dat is hetzelfde als je Mercedes inruilen voor een Skoda omdat je banden zacht zijn. :)

 

Je had in die periode ook gewoon voor een OE2.0 image kunnen kiezen waar het probleem totaal niet aanwezig was. Of terugvallen op Pli 2.1, dat was ook okay.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder aangaf heb ik geen moment spijt van het wegdoen van de dreamboxen. Ik heb geen van de problemen die ik had met de 8000's meer zonder kunstgrepen te hoeven uithalen met swapfiles en speciaal de Open ATV image gebruiken etc. Ik gebruik gewoon mijn favoriete Open Pli image met een goede EPG ondersteuning (xmltv met Rytec) zonder enig probleem of radartje in beeld en daarnaast heb ik nu moderne techniek met o.a. 1080 P video output, extra LCD die naar eigen wens aangepast kan worden met alle soort van info en standaard streaming video als een slingbox naar ipad en smartphone etc.

 

ik ervaar de dm8000 echt niet meer als een mercedes. Dat was het in 2009/2010 toen ik ze kocht wel het geval. Toen was de 8000 de machine met het grootste geheugen van alle dreamboxen en de meeste mogelijkheden qua tuners en dvd speler aan boord etc.  maar een dvd branden en afspelen in deze tijd van grote netwerk schijven en rechtstreeks vanaf de schijf video streamen is wat mij betreft een achterhaald verhaal  en qua uitvoering en performance is de 8000 misschien nog wel een mercedes maar dan een oldtimer. 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...