Ga naar inhoud


Dreamboxen verleden tijd?


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Wel eens van de 7020hd gehoord ?

Je bedoelt de 7020hd V2 met:

1024 MByte (1GB) Flash

512 MByte RAM werkgeheugen

400mhz processor

10/100MBit Ethernet

 

die het aflegt tegen de VU Dou2 met:

1300 MHz Dual Core Mips Processor

1 GB Flash

2 GB DDR3 DRAM

Gigabit Lan

 

en ook nog eens duurder is?

 

Ja, daar heb ik wel eens wat over gehoord.

aangepast door quattro
  • Like 1

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit word wel steeds leuker de een prijst de brake bak uit china de hemel in de andere de 8000

ik kan alleen over de 8000 praten en ben buiten gewoon tevreden met mijn 8000

mij baas heeft een vu duo2

maar de box start gewoon opnieuw op blijft hangen en meer van dat soort vage dingen

nee geef mij mijn 8000 maar top gewoon

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM7020HD een opvolger van de DM8000 vind ik een poging om er draai aan te geven in het voordeel van DMM, vooral ook gezien er hierboden druk gewezen wordt op de 4 tuners, Bluray e.d. De DM7020HD vult het gat tussen DM800SE en DM8000, dat DMM jarenlang leeg heeft gelaten en dat voor de concurrentie de kans was om door te breken. Men heeft het gevuld, maar te laat en ook te weinig, gezien de hardware van de concurrentie kwa processoren een generatie voorloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij baas heeft een vu duo2

 

maar de box start gewoon opnieuw op blijft hangen en meer van dat soort vage dingen

 

nee geef mij mijn 8000 maar top gewoon

Dat soort verhalen zijn van alle tijden. Er zijn mensen die verstokt vast blijven houden aan een merk, omdat hun ervaring is dat dat nul problemen geeft. Vooral blijven doen, als je er niet in gelooft, en er treedt een probleem op, dan is het gelijk de schuld van het merk. Dus als DMM jou een goed gevoel geeft, vooral DMM blijven kopen (zolang het bestaat). Het zijn echter persoonlijke ervaringen en ervaringen uit het verleden geven geen garantie op de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit word wel steeds leuker de een prijst de brake bak uit china de hemel in de andere de 8000

ik kan alleen over de 8000 praten en ben buiten gewoon tevreden met mijn 8000

mij baas heeft een vu duo2

maar de box start gewoon opnieuw op blijft hangen en meer van dat soort vage dingen

nee geef mij mijn 8000 maar top gewoon

ik heb zelf een duo2 en ik kan je bevestigen dat,  dat ding perfect werkt. ;)

zelf nog geen enkel probleem gehad.

dat je baas problemen heeft met de duo2 ligt aan de baas en niet aan de duo2

er is niets wat de duo2 niet aankan.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat soort verhalen zijn van alle tijden. Er zijn mensen die verstokt vast blijven houden aan een merk, omdat hun ervaring is dat dat nul problemen geeft. Vooral blijven doen, als je er niet in gelooft, en er treedt een probleem op, dan is het gelijk de schuld van het merk. Dus als DMM jou een goed gevoel geeft, vooral DMM blijven kopen (zolang het bestaat). Het zijn echter persoonlijke ervaringen en ervaringen uit het verleden geven geen garantie op de toekomst.

Ik denk niet dat de DM8000 eigenaren in dit topic waaronder mijzelf niet openstaan om ooit een ander merk te kopen. Wat ik wél minder vind is de stelling dat de 8000 afgedaan zou hebben, en je deze eigenlijk gewoon beter op kunt ruimen voor een meer "toekomstbestendigere" box.

Het grote probleem is dat een toekomstbestendige box (met Ultra-HD/h265 ondersteuning) nog niet bestaat.

 

Zodra er een VU/XT or whatever uitkomt waarin ik 4 tuners kwijt kan + h265 ondersteuning zal ik er over nadenken. ;)

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga je ervan uit dat H265 de enige technologie is die mensen willen gebruiken. HDMI-CEC is bijvoorbeeld ook best handig. 1080p50 is ook handig (en zelfs als je enkel wilt opschalen). Kijk, het is heel simpel, die DM8000 kan alles wat 'ie een paar jaar geleden kon. Wil je niets meer, prima, maar techniek, en dat geldt voor zowel soft- als hardware, wordt verder ontwikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben nog steeds tevreden met de 8000.

Weliswaar heb ik mijn 500HD ingewisseld voor een ET4000.

De ET4000 doet z'n werk fantastisch,net als de 500HD het doet.

Wel vind ik de ET4000 er een stuk minder mooi uitzien en vind ik de ab niet fijn,

vergeleken met de ab van de 7xxx of 8000.

Ook is de behuizing een stuk minder dan die van de 500HD.

 

Maar hij doet wat ie moet doen,en dat vind ik net wat belangrijker.

Ter vergelijking,voor de 500HD betaalde ik ruim 300 euro.

Voor de ET4000 (silverline benelux) betaalde ik 129 euro,beide boxen waren origineel en nieuw.

 

Gaat mijn 8000 stuk dan laat ik 'm zeker nakijken of repareren.

Wordt dat te duur dan komt er zeker geen Dreambox voor in de plaats

omdat ik het verschil in prijs teveel vind tov de VU of de Xtrend dozen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga je ervan uit dat H265 de enige technologie is die mensen willen gebruiken.

Nee maar wordt wel essentieël. Het hele overgangscircus van mpeg2 naar mpeg4 gaat over een poosje weer beginnen maar dan in de vorm van mpeg4 naar h265.

Canaldigitaal kan wederom de helft aan bandbreedte besparen dus die lopen straks geheid voorop met het pushen van h265.

 

HDMI-CEC is bijvoorbeeld ook best handig. 1080p50 is ook handig (en zelfs als je enkel wilt opschalen).

 

Een 1080i>1080p50 de-interlacer zit gewoon standaard in je tv. Daar hoef ik echt m'n dm8000 niet voor weg te doen.

 

Kijk, het is heel simpel, die DM8000 kan alles wat 'ie een paar jaar geleden kon. Wil je niets meer, prima, maar techniek, en dat geldt voor zowel soft- als hardware, wordt verder ontwikkeld.

De 8000 heeft vrij recent nog ondersteuning voor o.a. Hbbtv en Bluray gekregen. Dat je niet over deze functie's beschikt met een Openpli image is een ander verhaal. ;)

 

Geen van alle hedendaagse ontwikkelingen is voor mij voldoende om m'n DM8000 de deur uit te doen. Dat gaat pas een ander verhaal worden zodra ik hier een 4K tv heb staan en de eerste 4K uitzendingen mainstream gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de DM 8000 is en blijft een mooie ontvanger, ikzou alleen als de xtrend 10000 uitkomt ook de afstandsbediening van de 8000 willen blijven gebruiken, het is alleen jammer dat je nu alleen maar de dreambox 7000 afstandsbediening kunt gebruiken voor de xtrend 9200.

aangepast door Michel
stel je vraag in je eigen topic en niet volstrekt off-topic hier in dit topic. De vraag is verwijderd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...