satmad Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Ik had een vraagje, ik wil graag een nieuwe schotel kopen met triax multiblock voor het ontvangen van de Astra 1,2,3 en Hotbird. Mijn vraag is als ik in woonkamer en de slaapkamer beide een tv + twin satontvanger heb voor welke lnb ik moet kiezen (singel, twin, quad). Daarnaast is het me nog niet echt duidelijk als ik multiblock heb geinstalleerd of het dan mogelijk is iets op te nemen bijvoorbeeld van de Hotbird om daarnaast tegelijk tv te kijken bijvoorbeeld van de Astra 1 satelliet. Wie kan me hierover meer informatie over geven.
Sprietje Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Als je twee ontvangers hebt met een twin-tuner, heb je vier aansluitingen nodig op de lnb’s. Afhankelijk welke schotelmaat je neemt moet je smalle of normale lnb’s nemen. Ik zou voor een Triax 88 gaan en daar vier Inverto Black Premium Quad lnb’s op zetten. En je kunt inderdaad bij de twin-tuner gewoon kijken naar bijv. de Astra 1 terwijl je opneemt van de Hotbird want de signalen van de vier lnb’s worden eerst door diseqc-switches samengevoegt naar één coaxkabel. Bij lnb’s met vier uitgangen heb je dus ook vier diseqc-switches nodig.
satmad Geplaatst: 14 januari 2014 Auteur Geplaatst: 14 januari 2014 Bedankt voor je reactie, bericht kan worden gesloten
satmad Geplaatst: 14 januari 2014 Auteur Geplaatst: 14 januari 2014 Ik vraag me alleen nog 1 ding af, stel ik wil nog een tv + twin ontvanger kopen, of te wel, 3 x twin ontvangers. Moet ik dan de Quad LNB's vervangen, of werkt dit anders ?
wolverine Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ja inderdaad dan zal je al een octo LnB nodig heeben VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Sprietje Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Dan krijg je al 24 coaxkabels over de lnb-arm te lopen. Dat wordt te veel van het goede. Dan kun je beter quatro-lnb’s nemen met een multiswitch, bijv. deze: http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=14&id=249
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen