Ga naar inhoud


VTI updaten via de feed


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allemaal

 

IK heb vandaag eens gekeken wat er alemaal voor updates zijn  via  de feed.

Dat is een hele waslijst die tot Oktober 2013 teruggaat.

Kan ik nou veilig dit met de groene knop updaten zonder het hele image in de soep te draaien.

Ook las ik in een bericht van Tonski dat hij een update van 11 Januari overgeslagen had hoe doe je dat dan precies eigenlijk ?

NU staat er VTI 6.05 op mijn Solo 2

 

Alvast bedankt

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


updates worden aangeduid in nieuws over het image + plugins

updates worden enkel geladen voor de geïnstalleerde onderdelen / plugins

 

heb je bijvoorbeeld geen skin CrystalHD geïnstalleerd en draaien, wordt die niet mee ingeladen tijdens de update

pas als je een plugin (systeem of addon) geladen hebt wordt de oude tegen de nieuwe vervangen

 

het update principe vervangt enkel de geladen onderdelen

 

laad je nadien (dus ook na update) wel die skin CrystalHD als voorbeeld dan krijg je ook de allerlaatste uit de feed.

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet alle updates te installeren! Alleen de laatste en komt het goed met de voorgangers die zijn daar in verwerkt.

sorry maar dat is een beetje overkill mijnerzijds

je kunt zelfs niet alle voorgangers apart laden...

 

zoals ik schreef : het update principe vervangt enkel de geladen onderdelen "met de nieuwe die op de feed staan"

oude blijven niet op de feed staan

 

ter volledigheid, enkel de prioritaire drivers kunnen wel via driver manager terug naar vorige versie

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ook las ik in een bericht van Tonski dat hij een update van 11 Januari overgeslagen had hoe doe je dat dan precies eigenlijk ?

NU staat er VTI 6.05 op mijn Solo 2

 

 

Als je de update van 10 januari bedoeld dan heeft Tonski deze in zijn periodiek overzicht alleen niet vermeld, dus niet om een of andere reden overgeslagen.

 

Met versie 6.05 ben jij in feite al best up-to-date want die is zonder verdere aanvullingen al van 24 december 2013.

Hierna zijn via de feed weliswaar nog eens circa 13 updates toegevoegd maar die zullen na een update nauwelijks invloed hebben op de werkwijze van jouw SOLO2.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ok dit is mij al wat duidelijker maar hoe weet ik nu waneer ik wel via de feed moet updaten of is dit  niet perse nodig voor een goeie werking van de box.

Kijk ik ben er zo aan toe ik flash meestal het nieuwe image als ik lees dat er verder  bij andere gebruikers niet veel problemen optreden .

 Kun je stellen dat het niet echt perse hoeft voor de werking van de solo 2.

En  Hoe selecteer ik dan 1 update zonder  ze allemaal te instaleren ?

Je kunt in feite als ik jullie begrijp iet je hele image in de soep draaien al je wel op groen klikt om te updaten?

 

groeten vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dan wordt het spannend;

als je alles via manuele telnet opdrachten zou uitvoeren kun je inderdaad een enkel update selecteren, benoemen en upgraden

 

OPKG update <de lijst van de feed wordt in je VU+ uitgewisseld met alle ALLE nieuwe die ter beschikking staan op de feed

OPKG list installed

OPKG install <pakketnaam>

ik doe dit even uit de losse pols, dus de syntax mocht je dat willen moet precies ingevoerd worden.

 

je kunt stellen dat alle systeem relevante onderdelen weldegelijk noodzakelijk zijn, anders waren ze niet vervangen

voor de SOLO tot en met de DUO2, dus ook je SOLO2

 

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

je kunt stellen dat alle systeem relevante onderdelen weldegelijk noodzakelijk zijn, anders waren ze niet vervangen

voor de SOLO tot en met de DUO2, dus ook je SOLO2

 

 

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Vanaf het begin voer ik alle via de feed aangeboden updates ook uit en dat heeft nog nooit tot problemen geleid, dit zowel op mijn beide SOLO2 maar ook op mijn vorige DUO, UNO en Ultimo.

Sommige gebruikers doen dat niet en daar zie je dan ook dat zij soms klachten ondervinden waarbij het niet updaten tot grondslag kan liggen.

 

Hierbij ook nog de kanttekening dat alleen datgene geüpdated wordt wat in jouw toestel zit maar dat zei Tonski ook al.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nog twee andere kanttekeningen Jürgen

 

als je een heel afwijkende periferie aangesloten hebt

als je niet geteste plugins gebruikt die vrijwillige derden gemaakt hebben voor enigma2

 

bij de eerste weet je nooit zeker of de prioritaire drivers dat kunnen besturen (gelukkig kun je ook retour qua drivers in VTI)

bij de tweede, er zijn er inmiddels zoveel addons, dat het testen daarmee onmogelijk wordt en in combinatie met de gekozen skins OSD een dubbele foutbron "kan" zijn

 

doe niet ruig, doe bedacht en weloverwogen.

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eerst een VTI Image Backup maken voordat je de update uit de feed gebruikt.

Als dan een update fout gaat kun je de Backup terug zetten en hoef je niets opnieuw in te stellen.

 

Wil je even uitleggen wat er nu precies fout gaat tijdens of na de update?

Welke Skin(s) en eventuele exotische Plug-ins zijn er nog geïnstalleerd?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de update gaat het fout bij het opnieuw opstarten van de installatie.

Blijft op loading defaults staan er is niets extra's geladen gewoon de standaard software.

Valt me op dat er die dag een hele hoop updates waren, zat er ook 1tussen van de 6.0.4

En dat opnieuw instellen is wel ff vervelend maar je blijft weer bij, ik draai met een actuator en moet alle sats weer instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij een HDD in de ontvanger zitten en zo ja, staat daar een VTI Image backup op of een andere backup van de SOLO2?

Zo ja, verwijder of rename die voordat jij update.

 

Zit soms een USB stick in één van de achterste USB poorten?

Zo ja, verwijder die da even.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...