Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Sinds kort heb ik een vu+ solo2 box aangeschaft en hierop openpli 4.0 geplaatst. De box werkt erg goed,behalve dat ik soms "afstemmen mislukt" krijg op 23.5° zenders, of dat opnames niet meteen lukken. Als ik naar een opname kijk, en ik stop de opname en zap naar bvb VTM HD, dan krijg ik afstemmen mislukt. Als ik vervolgens zap naar EEN HD (waar ik wel beeld op krijg), en dan terug naar VTM HD zap heb ik beeld. Ook bij opnames: Als ik een opname plan op VTM HD lukt deze niet, als ik een korte opname voor de eigenlijke opname plan, lukt die korte opname niet, maar de effectieve opname wel. Het vreemde is, als ik live aan het kijken ben, en de tuner dus gebruikt wordt heb ik dit probleem niet. Het lijkt er dus op dat dit zich enkel voordoed als de tuner terug "wakker" moet worden.

Ik heb een duo LNB + schotel van tv vlaanderen. Voorheen had ik een dreambox 800hd, met dezelfde schotel & lnb, daarop deed het probleem zich niet voor. Toevallig iemand een idee in welke richting ik moet zoeken om dit probleem te verhelpen? Openpli heb ik deze morgen nog geupdated, maar dat verhelpt dit probleem jammergenoeg niet.

Bedankt alvast!

Geplaatst: (aangepast)

heb je deze instellingen in tuner configuratie(zowel bij tuner A als B )

post-66958-0-51770000-1389708498_thumb.jpg

en in menu- instellingen- systeem - diverse instellingen, de voorkeurstuner op auto

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

welke cccam gebruik je?

welke zenderlijst?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

Ik dacht henksat? Ik heb in ieder geval de fastscan gekozen. Ivm de cccam versie, ik ga dit vanvond als ik thuis ben nakijken & laten weten. ik vermoed de recentste versie.

Geplaatst:

Cccam2.3 gebruiken samen met de tvv fastscanlijst.

best eens de fastscanlijst opnieuw inladen; menu-instellingen-zenders zoeken-fastscan

post-66958-0-82981800-1389709903_thumb.jpg

na het scannen, de box in afsluitmenu ff herstarten.

grtz Philip

Geplaatst:

Zorg dat je zenderlijst up to date is. Tevens voor beide tuners de lijst inlezen A en B.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

Geplaatst:

Zorg dat je zenderlijst up to date is. Tevens voor beide tuners de lijst inlezen A en B.

je hoeft de lijst maar één keer in te lezen. ;)

je doet een scan per satelliet en niet per tuner.

grtz Philip

• Moderator
Geplaatst:

Het kan ook nog een hardware probleem zijn.

Een overgangsweerstand tussen de antenne kabel connector en LNB of connector/ontvanger.

Ook je LNB kan een probleem hebben met het omschakelen tussen H en V, of een compabilitietsprobleem tussen de VU en de ingebouwde Diseqc switch in  de Duo LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat heb ik ook al gedacht. Er zit wel vrij veel coax tussen de ontvanger & lnb (50m), maar de dreambox had daar geen moeite mee...  Hopelijk ligt dit niet aan de nieuwe solo2? Eenmaal getuned kan ik wel perfect zappen tussen H & V kanalen (vrij snel zelfs). Het probleem stelt zich pas nadat de box een tijd af staat, of indien een opname aanstaat (en de tuner dus niet op staat)

• Moderator
Geplaatst:

Misschien corrosie en daardoor een overgangsweerstand.

Kan je een klein stukje van de antenne kabel afknippen en de plug opnieuw aansluiten?

Wel eerst de stekker uit het stopcontact van je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...