Ga naar inhoud


RTL8 SD en Veronica SD stoppen met SD uitzenden.


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik heb 13-1-2014 een aanbieding gehad van Canal Digitaal om mijn settopbox pakket in te ruilen voor een basispakket.

Dat pakket heeft RTL8 in HD, de rest van de commercielen zijn in SD evenals Veronica dus.

Indien ik gebruik maak van aanbieding 3E dan ontvang ik een gratis duo LNB t.w.v voor Astra 1 en 3.

Tevens ontvang ik een HD ontvanger t.w.v 149 euro, ik moet er 14.95 aan verzendkosten voor betalen.

Bij het aangaan van deze aanbieding verplicht ik mij voor 24 maanden het basispakket af te nemen a 12.95 euro/maand.

Ik koop bij aangaan van de aanbieding dan het recht om 24 maanden de zenders welke bij het basispakket behoren te ontvangen.

Als CanalDigitaal de SD uitzendingen gaat afbouwen of stoppen dan zal men mij toch een alternatief moeten aanbieden lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste OFDM

 

Ik durf niks meer te voorspellen want CanalDigitaal presteert het om telkens met verrassingen te komen die op hele korte termijn ingaan. Dit hadden ze natuurlijk ook een half jaar geleden al aan kunnen kondigen dat dit zou gebeuren.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de nieuwe CI+ module die je voor Fox-sport ineens nodig had terwijl TV-Totaal een half jaar daarvoor al melding had gemaakt dat CanalDigitaal met een nieuwe CI-module ging komen. Allemaal van die verrassingsberichten van CanalDigitaal.

Maar zie de overschakeling van RTL 8 SD, Discovery SD en Veronica SD naar de Astra 23,5 waarbij je een HD-ontvanger nodig hebt maar als een speldenprik om de abonnees toch maar vooral duidelijk te maken dat ze een duo-lnb nodig hebben en een HD-ontvanger. Het zal zeker nog wel even duren voordat RTL 4 en 5 naar de Astra 23,5 gaan in HD want zouden ze dit op korte termijn doen, dan zijn de rapen gaar bij flink wat abonnees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu zelf hoe veranderlijk het blijkt te zijn. Mijn interesse in het uitfaseren is meer vanuit mijn werk. Het zou inderdaad kunnen dat de duo LNB ombouw voor een groep klanten een belemmering vormt tot handelen.

Zelf geloof ik ook nog wel tot aan augustus omdat het contract met de PO zolang loopt. Hoewel het voor BVN natuurlijk wel belangrijk is op 19 graden te blijven. Hoe ziet het er dan uit voor de Vlaamse transponder 12722 MHz? Maakt dat nog wel kans 2014 te overleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op het moment dat het overgrote deel van de klanten een DVB-S2 ontvanger hebben en ontvangst op Astra 3, is verspreiding via Astra 1 pure luxe.

Daarnaast is de vraag gerechtvaardigd hoelang BVN nog overeind blijft.

Ik denk dat uit kostenoverweging Astra 1 op den duur uitgefaseerd wordt, wellicht sneller als menigeen denkt.

 

Uitzenden in zowel SD als HD is hoe je het ook bekijkt een dure aangelegenheid. Als abonnee zie ik liever mijn geld besteed aan betere kwaliteit en meer programma's als het in stand houden van een aantal dure Astra 1 transponders.

Ik zelf kijk op sommige plekken in huis alleen nog SD omdat je €5 per maand die je extra moet betalen voor een HD pakket op je extra kaarten.

 

En dan is er nog die ene keer dat er net een zware bui voor Astra 3 hangt en je op Astra 2 nog net wel ontvangst hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste OFDM

 

Ik ken heel veel Nederlanders in Zuid Spanje. Je kunt ze in twee categorieën indelen.

Mensen die een mooi groot flatscreen hebben en natuurlijk al jaren beschikken over een HD-ontvanger en de dubbele kop.

Mensen die weinig TV kijken met een klein TV-tje, soms nog een beeldbuis of een kleine flatscreen met een 60cm-schotel voor de Astra 19,2 zonder duo-lnb en een SD-ontvanger met het goedkoopst mogelijke abonnement.

Voor deze mensen is HD totaal niet interessant.

Doordat CanalDigitaal telkens weer zenders overhuist van de Astra 19,2 naar de 23,5 in HD of MPEG4, kunnen deze mensen steeds minder zenders ontvangen. Tot nu toe hebben ze deze mensen daar echter niet mee geraakt want ze kijken alleen maar Ned. 1, 2, 3, RTL 4, 5, 7, 8, SBS 6, Veronica en Net 5 SD.

Pas nu worden ze wakker geschud door CanalDigitaal want er gaan twee zenders verdwijnen in hun beknopte kijkprogramma van 10 zenders.

Willen ze deze zenders behouden, dan moeten ze wel ineens een veel grotere schotel laten plaatsen met een duo-lnb of iets dergelijks want daar is de Astra 23,5 en stuk moeilijker te ontvangen dan de Astra 19,2. Bovendien moeten ze ook een HD-ontvanger aan gaan schaffen wat op veel plaatsen buiten de grote concentraties Nederlanders zoals Alicante, Benidorm enz. niet altijd even gemakkelijk is voor CanalDigitaal-ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je uitvoerige antwoord Sprietje! Ik neem aan dat deze klanten allemaal smartcards op NL adressen hebben? Dat houdt in dat er inderdaad een grote groep 19,2 graden klanten zijn die er tegenop zien de boel om te bouwen. Voor zover dat al goed mogelijk is. Hoeveel diameter hebben ze dan nodig in Spanje voor de 23, 5 graden positie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kijken er naar deze twee zenders bijna geen hond (sorry hond dat ik je noem):

 

RTL8

http://www.kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-0-368-0-p

 

Veronica

http://www.kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-0-334-0-p

 

dus wie gaat er investeren om deze zenders te kunnen blijven investeren?

 

 

Veronica heeft het voor elkaar gekregen om de serie Star Trek Enterprise in een afgrijselijk wijze uit te zenden dat ik met Veronica ben gestopt en dat is ook zo gebleven dan na 12 of 13 jaar.

Goedkoop meeliften op een naam en reputie van de oude radiopiraat. Weg met die bagger.

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niks met die 2 zenders in kwestie te maken, de rest gaat ook wel uit en het is eigenlijk niks meer dan logisch alleen ze doen het zo moeilijk. Het is net wat hier eerder ook al gezegd kondig het gewoon een paar maanden van te voren aan en zet alles in 1x om of uit in dit geval.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie durft hier een verwachting te geven over de resterende tijd voor de SD kanalen op transponder 1105/ 12515 MHz ?

Ik denk dat die transponder er nog wel een tijdje zal zijn daar de M7/Philips/Pace ontvangers hier op geprogrammeerd zijn.

Dat stukje software van de DRS7121/8121 herkent geen Mpeg4 HD zenders zodat er niet zomaar een andere frequentie ingevoerd kan worden.

Er zou dus een stevige software update moeten komen en laten ze voor de laatste update, waar bij ze alleen een stukje teletekst hersteld hebben, 3 jaar nodig te hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De transponder afstoten en er alleen nog een data streampje voor die ontvanger terug huren op die transponder zou dan de oplossing zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Dat stukje software van de DRS7121/8121 herkent geen Mpeg4 HD zenders".

Daar zullen ook nooit updates voor komen.

Wil je nog enige houvast voor de toekomst, koop een ontvanger die draait op "Linux", o.a. Dreambox en Vu+ Duo.

Ik heb er al jaren plezier van en CD heeft mij nog nooit in de weg gezeten, ALTIJD ontvangst.

Wat wel roet in het eten kan gooien, maar dat geldt dan echt voor iedereen, SUPER HD.

Dan moet iedereen, ook pas na verloop van tijd, aan een nieuwe ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wil je nog enige houvast voor de toekomst, koop een ontvanger die draait op "Linux", o.a. Dreambox en Vu+ Duo.

 

 

ja behalve als ze die pairing met gecertificeerde boxen aanzetten op andere zenders.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerard 76 schrijft:

 

“iedereen met een basisabo heeft een gratis decoder kunnen krijgen.

 

Ja Gerard, en als je dan 3 ontvangers in huis hebt staan waarvan één HD en twee SD? Worden die SD-ontvangers dan ook gratis door HD-ontvangers vervangen?

 

Ik heb inmiddels al 6 HD-ontvangers moeten kopen, toch een dure post.

Heb je daar basiskaarten indan?

Bijvoorbeeld als je hoofdkaart familie is?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amager95 schrijft:

 

“Volgens mij kijken er naar deze twee zenders bijna geen hond

 

Inderdaad zullen dat wel de twee mist bekeken zenders zijn van het pakket van Nederlandse- plus commerciële zenders. Logisch dat CanalDigitaal juist deze twee zenders heeft uitgezocht om ze van de Astra 19,2 te laten verdwijnen. Nu is de impact nog niet zo groot voor de mensen die alleen maar naar de 10 bovenvermelde zenders kijken maar wel een hint dat er wat op stapel staat en dat ze toch iets aan hun installatie moeten gaan veranderen. Maar ik denk dat er ook mensen zullen zijn die er geen zin in hebben om iets te veranderen en dat ze op den duur CanalDigitaal vaarwel zeggen.

 

Commercieel gezien heeft CanalDigitaal natuurlijk niet zo veel met dat soort leden want daar valt niets aan te verdienen. De extra kosten die gemaakt moeten worden om die zenders ook nog in SD uit te zenden op de Astra 19,2 kost waarschijnlijk meer dan het oplevert. Ik ga er dan ook van uit dat het gewoon een kwestie van maanden is voordat er weer een paar zenders van SD naar HD gaan op de Astra 23,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment werkt op mijn 2e kaart de HD versie van deze zenders nog niet, gecodeerde zender.

Dat  "vanaf nu" is kennelijk rekbaar.

 

Maar het is nog geen februari.

Vandaag zou je toch al beeld moeten hebben. Kijk nog eens.

 

Ik heb nog een oude groene kaart met setopbox packet, kun je daar ook de HD versie mee ontvangen? Dacht dat die een andere codering hadden?

Goede opmerking. Probeer het eens. Als het zal werken, dan werkt het vandaag ook al. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...