Ga naar inhoud


RTL8 SD en Veronica SD stoppen met SD uitzenden.


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

CD zal altijd steevast volhouden dat ze hun zaken goed op orde hebben.

Discussie over hun rommelige pakketten is niet mogelijk, zo is mij meermalen gebleken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze moeten doen is heel simpel..  Het HD pakket afschaffen en op 2e en 3e kaarten exact hetzelfde pakket geven als op de eerste kaart. Als ze dan speciaal de premium zenders er buiten willen houden  (film1/sport1/hbo/fox) nou ja vooruit, maar ik ben eigenlijk wel van mening dat die er bij horen. Bij andere aanbieder krijg je die ook op je 2e TV.

 

Dan zul je wel weer het veel gehoorde argument krijgen dat men zegt ja maar dan is misbruik maken makkelijk. Dat is dan jammer als ze willen concureren zullen ze wel moeten. Ondanks dat ze geen cijfers publiceren weten we allemaal dat het erg slecht gaat met Canal Digitaal en dat hebben ze toch echt aan hun eigen beleid te danken. Er zijn genoeg schotel liefhebber maar ook die zakt een keer de moed in de schoenen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een probleem met de professionele ontvangers.

Deze zijn bijna allemaal mpeg2 ook de ontvangers die het laatste jaar zijn geleverd.

Veel campings moeten dus nu dure ontvangers aanschaffen terwijl de oude soms nog geen jaar oud zijn.

En zijn dus naar wat ik hoor aan het kijken naar alternatieven dit kost cd klanten.

Merk het ook nu dat ik schat 5 a 10 % van onze klanten toch overstappen op kpn.

Lijkt me geen handige zet van hun, denk dat het met de andere veranderingen in aantocht nog meer gaat worden die overgaan op een alternatief.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In headends worden geen ontvangers gebruikt, maar insteek kaarten.

Wanneer je een jaar geleden nog geïnvesteerd hebt in oude technologie zou ik mijn adviseur of verkoper aansprakelijk stellen.

Een alternatief systeem wanneer je satelliet headend net een jaar oud is zal nog veel meer geld gaan kosten.

En dvb-t heeft als je de berichten moet geloven ook niet het eeuwige leven.

 

Wanneer 5 a 10% van de klanten zouden overstappen verlies je inkomen, maar de sd uitzendingen uitschakelen levert 30% kostenbesparing.

 

SD uitzendingen voor een steeds kleinere groep zijn kostbaar, waarom zou ik als HD kijker daarvoor nog willen betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een probleem met de professionele ontvangers.

Deze zijn bijna allemaal mpeg2 ook de ontvangers die het laatste jaar zijn geleverd.

 

Ik kan dit bijna niet geloven.

Dan moet dat wel tegen afbraakprijzen zijn, want Astra 1, 3 en toenemend 2 gaan in hoog tempo over op MPEG4.

Wat heb je nu nog aan een MPEG2 ontvanger? Alle providers zitten toch op de HD tour?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof hier ook niets van dat amper en jaar geleden nog MPEG2-ontvangers geleverd werden.

Ik heb net nog even nagekeken maar ik ben 6 jaar geleden al begonnen om de MPEG2 ontvangers te verruilen voor HD-ontvangers. Gemiddeld elk jaar één en nu heb ik 6 HD-ontvangers staan. Ja, je schuift die oude ontvangers eerst door naar de keuken of caravan omdat je daar toch geen grote beeldschermen gebruikt en je het verschil dan niet ziet. Een paar weken geleden de laatste HD-ontvanger in de keuken geplaatst. Precies goed getimed want toen gingen net RTL8 en Veronica over op alleen maar HD.

Nu heb ik nog 3 goedwerkende MPEG2 ontvangers staan voor het geval er met een HD-ontvanger iets mis gaat om even als vervanger te gebruiken of als mensen met de caravan naar Spanje komen en geen satellietontvanger hebben.

Kijk en dat ondernemers van campings nu ineens voor hoge kosten komen te staan vind ik ook een flutverhaal. In al die jaren gaat er toch ook wel eens iets kapot. Dan vervang je die toch meteen door een HD-ontvanger. Dan spreidt je de kosten ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...