Ga naar inhoud


Vu Duo kabeltuner gekocht, en wat nu


tvr4ever

Aanbevolen berichten

(excuses voor het lange verhaal)

 

Ik heb een potentieel zeer domme vraag, heb medelijden, tot nu toe heb ik altijd alleen via satelliet gekeken :eek:

 

Ik heb een kabel tuner gekocht voor mijn Duo2, maar weet niet goed hoe ik mijn settingslijst moet bewerken / aanpassen. (Hans lijst) Ik bedoel de combinatie van Ziggo bouqet en Hans lijst.

 

In de Duo2 zit OpenVix, lijkt op Openpli, daarin zit de optie kabelscan, die kabelscan heb ik uitgevoerd met de juiste instellingen voor mijn regio (9003).

 

De zenders worden gevonden, alle kanalen doen het zoals het hoort, in de bouqetten is nu een bouqet toegevoegd met de naam Ziggo.

 

Als ik de zenderlijst via dreamboxEDIT ophaal zie ik echter geen Ziggo bouget, ik bedoel een bouqet met alleen de naam Ziggo, maar wel diverse andere Ziggo bougetten (zie screen shot).

 

Voor mij als kabel leek lijkt dit vreemd, ik had verwacht alleen het bouqet Ziggo te vinden, en niet die andere bouqetten.

 

Mijn bedoeling was Ziggo bouqet op mijn volgorde te sorteren en dan weer te uploaden, dat wordt nu moeilijk, want welk bouqet moet ik gebruiken.

 

Dan de volgende vraag, normaal gesproken upload ik altijd de Hans lijst, en klaar is kees. Als ik het goed heb begrepen moet ik het Ziggo (als dit eenmaal goed is) bouqet apart bewaren en nadat de Hans lijst is gedownload dit Ziggo bouqet handmatig hierin kopiëren.

 

Heb ik dat goed begrepen ... ?

 

Input en tips worden zeer op prijs gesteld.

 

Fred

 

Screenshot0042_zpsf73e96e6.jpg

aangepast door tvr4ever
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je box helemaal uit en aan en als het dan goed is zie je Ziggo bouquet er bij gekomen.

 

Die andere kun je verwijderen samen met UPC en Delta.

Inderdaad, na herstart blijkt het Ziggo bouqet wel mee te komen als je met dreamboxEDIT de settings van de box download.

Als ik nou een nieuwe Hans settinglijst in de Duo2 zet moet ik dan opnieuw een kabelscan doen of kan ik het Ziggo bouqet alleen opslaan en elke keer weer toevoegen ?

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide kan ;)

Je kan een aparte settinglijst van Ziggo opslaan, door alle andere eerst te wissen en die toe te voegen aan een nieuwe lijst.

Je kan ook iedere keer een kabelscan doen nadat je een nieuwe settinglijst in je box hebt gezet.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...