Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kreeg vanavond het idee dat mijn lnb's kapot beginnen te gaan, de ontvangst is soms brak en aangezien ik toch naar meerdere aansluitingen wil is dit wel het juiste moment.

Welk merk lnb is het beste.

Het gaat om Quad lnb in multi rail opstelling en in combinatie met 3 ontvangers.

Ik heb er nu al empauri switches tussen zitten maar zal die ook gaan vervangen.

Heb al jaren Alps en Inverto lnb's maar moet wel zeggen dat de single inverto's soms zeer snel stuk gaan.

Patrick

Langzaam begin ik het te snappen

Geplaatst:

Heb de keus uit een 88cm triax die nu aan de gevel hangt of de 110cm triax die in de schuur staat nadat de rotor het begeven heeft.

Mijn zwager gebruikt nu al ruim 2 jaar de 110 triax en die heeft minder last van uitvallend beeld dan ik op de 88cm.

Geplaatst:

Dat je zwager minder last van beelduitval heeft komt waarschijnlijk omdat die beter uitgericht is maar als je toch een Triax 110 hebt liggen, waarom zou je die dan niet gebruiken? En dan vier stuks Inverto Black premium Quad.

Wel de lnb-arm van te voren schoren.

Geplaatst:

zeker passen die ook erop

maar ik zou je schotel wel schoren daar ken het aan liggen dat je beeld slechter word omdat ie namelijk met dat gewicht van die 4 lnb's en de kabels ken doorzakken en je signaal niet meer goed is

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Heb er net even een andere ontvanger aangehangen en viel me eigenlijk direct op dat ik op de Astra 2 en 3 maar 5% ontvangst had! dus het kan zijn dat die 2 lnb's stuks zijn of dat de switch stuk is (empauri 4:1) zal als het morgen daar eerst maar even naar kijken en anders zit er niets anders op dan de hele rail te vernieuwen met koppen.

Geplaatst:

Bedoel je de EMP-Centauri  switch, de switch er even tussen weg ,de antenne direct aan sluiten op de lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Heb je de diseqc-volgorde op de ontvangers wel hetzelfde ingesteld als dat je de lnb’s op de diseqc-switch hebt aangesloten?

hoi sprietje,

De afgelopen 6 jaar heeft het altijd goed gewerkt tot gisteravond, van het een op het andere moment was het beeld weg.

5% onvangst nogmaar.

Geplaatst:

Dan de lnb’s die het niet goed doen gewoon even aansluiten zonder diseqc-switch zoals satencom al schreef. Het zou nogal spannend zijn als er ineens twee lnb’s gelijktijdig kapot zijn gegaan.

Geplaatst:

Zo de problemen zijn gevonden, Lnb van de A2 en A3 zijn stuk evenals de Switch.

Had gelukkig nog een reserve lnb liggen maar ga toch maar alles vervangen (Spul heeft er uitgezonderd van 1 lnb 8 jaar opgezeten.)

Zat zelf te denken aan 4 keer een Alp's Quad Lnb en een nieuwe Emp-Centauri switch.

Zijn er ook Emp-centauri switches waar 4 uitgangen op zitten.

• Moderator
Geplaatst:

Ja, maar dan moet je ook quattro LNB´s installeren

Kijk maar naar een EMP 17-4 switch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen