Ga naar inhoud

mijn rotor instellingen er klopt iets niet !

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ergens klopt iets niet maar ik weet niet wat eigenlijk heeft altijd goed gedaan wel volgende :

lengtegraad 005.922 breedtegraad 050.945.

alles op oost ontvang ik perfect 19/23/28/26  , maar ga ik naar west toe wordt signaal altijd zwakker op 0.8 west is helemaal niks meer .

maar ga ik nu handmatig bijsturen komt het signaal weer goed binnen , nu is mijn vraag wat als ik de lengte of breedtegraad ga veranderen in stappen zou dit helpen ?

en uiteraard welke moet ik dan aanpassen en hoger of lager .

oh ja draai new enigma

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst: (aangepast)

Wat je voorstelt, komt er dus op neer dat je gaat "sjoemelen" met je geografische locatie, terwijl de instelling van je rotor niet goed is.

Dat is niet raadzaam. Je moet je schotelinstallatie buiten gaan bijstellen.

De rotor moet waterpas worden gemonteerd aan de paal en op jouw nulpunt (locatie) in 1 lijn staan met de schotelbevestiging (schotelmoeren aan de paal). 

De dichtstbijzijnde sat bij jouw locatie is Eutelsat 7 oost. Vanuit deze satelliet in jouw nulpunt 1 ,1 graad westelijker. 

Om te beginnen zou je je installatie (schotel en rotor) maximaal kunnen afstellen op Eutelsat 7 oost en daarna oost en west proefdraaien.

Dat zou al  een wezenlijke verbetering op 0,8 west moeten opleveren, omdat de schotel zuiverder langs de baan loopt.

Als je dat gelukt is, moet de de rotor toch nog een tikje westelijker gemonteerd worden aan de paal (1 graad, want je nulpunt is 5.9 oost) (Dus met de rotor uit!). Stevig vastschroeven!

.

Daarna zou je met de ontvanger de rotor slechts 1 graad oostelijker moeten bijdraaien voor maximale ontvangst van de Eutelsat 7  + goed verloop oost-west door de baan.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...