Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals er staat , ik wil Active Beolab 4000 speakers aansluiten op lsp uitgang versterker er is geen preamp uitgang aanwezig .

Dit moet op meerdere locaties aangesloten worden , ook in het buitenland door leken , dus plug and play .

Mijn idee is om interface kastjes te maken . Er liggen BEO snoeren met 8 pol. din pluggen .

In elke plug 4 aders : massa , L , R en een draad waar volgens de BEO specs > 2,5volt op moet om de 220 v van de boxen in te schakelen .

Uit een test met een 1,5 volt batt. bleek dat het daarmee ook ging de stroomopname is minimaal . 0.035 mA

Het max. signaal voor de boxen is 125 mV , dat is wel te realiseren d.m.v. een weerstandsnetwerkje .

Ik zoek naar een detectie methode om uit het aangeboden luidspreker signaal die stuurspanning in te kunnen schakelen .

Iemand een idee ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Moderator
Geplaatst:

Trust, googel eens op vox schakeling

Daar staan een aantal schema's die de aanwezigheid van audio dedecteren.

Door de rc tijd groter te maken kan je de afvaltijd vertragen.

Vox schakelingen worden gebruikt om zonder knop mobilofoons op spraak op zenden te schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar is in principe de tulp aansluiting voor bedacht op de BL4000. Een verzwakker op de uitgang en het schakelaartje op "line", maakt dat de BL4000 zelf naar het aangeboden signaal kijkt en in en uitschakelt.

Maar het is zeker dat je aan de powerlinkkabels vast zit dat je die wilt gebruiken en een soort van kastje wilt realiseren?

Heeft de versterker toevallig een trigger uitgang? Die kun je gebruiken om de Beolab's in en uit te schakelen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

@ Ceesv , een zoektocht op VOX schakeling levert een hoop leesvoer , ga ik eens rustig bekijken , bedankt !

@ Beobuddy , line heb ik ook al geprobeerd maar dan blijft ook na het uitschakelen van de versterker , de box actief , het lampje blijft groen (of ik heb niet lang genoeg gewacht ?)

Helaas heeft de versterker geen trigger uitgang .

Ook kan het voorkomen dat men in sommige gevallen de boxen op een TV wil aansluiten en dan is er misschien een mogelijkheid vis de scart een triggerspanning te halen .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik weet niet of je er wat aan hebt.

Maar bij de Penta, die heeft ook een versterker ingang, kun je hier onder zien hoe zij het signaal verzwakken.

Na R6 wordt R11 wel of niet parallel geschakeld met R7 of R8. Afhankelijk van de gevoeligheidsschakelaar (Min/Med/Max)

Wellicht helpt het om een weerstand parallel over de uitgang te zetten? Daarmee "onderdruk" je eventueel stoorsignaal als de versterker uit staat?

Na een minuut of 2-3 zou de beolab uit moeten vallen.

post-38554-0-79272400-1390242852_thumb.jpg

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Verzwakken van het signaal is geen punt , daar ben ik al uit .

Ga ik nog eens die Line optie proberen en langer wachten .

Geplaatst:

Hoe simpel kan het zijn , weerstand van 2k2 in lijn en 150 ohm naar massa , line aansluiting in de box gebruikt en switch op LINE .

Versterker AAN , box AAN , versterker UIT , 2 min later box UIT .

Dat word dus verloop setjes maken van 8 pol fem din , naar tulp

Iedereen bedankt voor het meedenken .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...