ronaldsl Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 (aangepast) Hoi, IK heb eergisteren een Canon MG3550 printer gekocht. Instap model, echter genoeg voor mijn print behoefte. Lekker makkelijk, hij kan via WiFi...... Ik heb de printer geïnstalleerd, moest setup 3x draaien, maar printer werkte. Vanmorgen wou ik printen, maar je raadt het al.....geen printer in netwerk. Ik heb de instal vandaag al tig keer opnieuw gedraaid, echter zonder succes, de netwerkprinter wordt niet (MEER) gevonden. Ik heb van alles geprobeerd, oa: firewall pc uit, firewall modem uit, met regclean alles van Canon eruit, printer naast modem gezet, in windows zoeken naar printers etc etc Heeft iemand nog ideeën / tips ? Groet, Ronald (werk met W7) (modem/router ingesteld op werken met 802.11 b/g/n) 18 januari 2014 aangepast door ronaldsl
winwiz Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Heeft de canon wel verbinding met het netwerk? Als je hem helemaal niet ziet lijkt me dat van niet. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
ronaldsl Geplaatst: 18 januari 2014 Auteur Geplaatst: 18 januari 2014 Heeft de canon wel verbinding met het netwerk? Als je hem helemaal niet ziet lijkt me dat van niet. Weet ik veel.........? Ik moet tijdens de installatie op de wifi van de printer drukken en daarna volgende aanklikken in de setup. en meer zie ik niet.
winwiz Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 A zo'n ding zonder schermpje.... Prima printer maar een bagger ding om te installeren. Heb het 1 keer gedaan voor iemand. Ik lees bijna nooit een gebruiksaanwijzing, maar die heb ik toen toch maar even opgezocht. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
ronaldsl Geplaatst: 18 januari 2014 Auteur Geplaatst: 18 januari 2014 Tja, de gebruiksaanwijzing....daar wordt je helaas ook niet veel wijzer uit. Gekke is dus wel dat ie het in eerste instantie wel deed..
donpedro Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Heb je het modem al eens gereset? Mijn vermoeden staat in de quote By default, your router (or server) generally assigns IP addresses by DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol). The addresses may stay the same, but if your network uses DHCP, they might be reassigned when you attach new devices to the network. In most cases, if your printer's IP address changes, your network will lose track of the printer and you won't be able to print. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
ronaldsl Geplaatst: 18 januari 2014 Auteur Geplaatst: 18 januari 2014 Heb je het modem al eens gereset? Mijn vermoeden staat in de quote Tja, ook al modem gereset en staat niet op DHCP....volgens mij.
donpedro Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Dat hij niet op DHCP staat ingesteld zou mij verbazen, want dat bepaald nu juist zijn functionaliteit als het gaat om toestellen aan het modem/router te koppelen. Meestal heb je toch ook een SSID en wachtwoord nodig, heb je dat ook ergens in moeten voeren? ik zou dat ergens in de printer setup wel verwachten, dan zou een IP verandering niet zoveel invloed mogen hebben ... hoop ik. Kun je in je mode/router om details te bekijken? Kun je op die printer ook geen toegewezen IP uitlezen? Zag ook even zo op de help pagina van Canon dat je een verbinding kunt instellen door gebruik te maken van de WPS functie van het modem zelf. Heeft jou modem die functie, zou je die setup ook een kunnen proberen. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
ronaldsl Geplaatst: 18 januari 2014 Auteur Geplaatst: 18 januari 2014 mmm ik zag die wps functie ook. Nu nog ontdekken welke knoppen te indrukken op printer en modem (Zyxel) voor die functie.
ronaldsl Geplaatst: 19 januari 2014 Auteur Geplaatst: 19 januari 2014 Nou oke dan.....via WPS Via de browser in het modem. Zoek functie WPS aanzetten. Wifi knop op printer 1 x indrukken. Na verloop van tijd zegt het modem....dat de verbinding tot stand gekomen is. Software weer draaien.....aan het einde gaat ie zoeken naar netwerk printers, NEE dus, niets gevonden. Software afsluiten, printer is niet geinstalleerd. Ga ik nu naar netwerk overzicht, staat daar een printer met een idiote naam. Eigenschappen van deze printer geven aan dat het een Lexmark (???) is, terwijl ik een Canon heb...... Ik moet een koppelingscode geven voor toegang tot deze printer. Ik alle doku doorgenomen, maar ik kom geen koppelingscode tegen. Wie het weet mag het zeggen.
donpedro Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 .... nu liggen al je printjes bij de buurman waarschijnlijk Lijkt erop dat je wel een printer nu in je netwerk hebt, maar dat is niet jouw printer blijkbaar. Hoe ver staat je printer bij je wireless modem vandaan, neem aan dat hij in de buurt staat. Als er wel wat afstand tussen zit, zou je kunnen proberen om hem dichter bij je modem te plaatsen en dan nog eens proberen. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
ronaldsl Geplaatst: 19 januari 2014 Auteur Geplaatst: 19 januari 2014 modem en printer staan op 1 mtr afstand van elkaar....
donpedro Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Goed, neem aan dat alle indicatie's zoals die in het manual staan of zoals hier gevonden kloppen? Voordat je de setup ingaat, knippert het blauwe lampje naast de wifi knop onafgebroken en blijkbaar moet ook je power lampje nog steeds aan zijn. Er kunnen twee dingen aan de hand zijn volgens mij. Het wireless modem blokkeert je printer, of de wifi module in de printer is defect. Al je andere wireless componenten in je netwerk werken zonder problemen neem ik aan, geen uitval of soms slechte verbinding? Wat je nog zou kunnen controleren, maar is a long shot, is of er een MAC adres op de printer staat en dan naar je modem gaan of je ergens op een punt dit MAC adres tegenkomt. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
ronaldsl Geplaatst: 19 januari 2014 Auteur Geplaatst: 19 januari 2014 Goed, neem aan dat alle indicatie's zoals die in het manual staan of zoals hier gevonden kloppen? Voordat je de setup ingaat, knippert het blauwe lampje naast de wifi knop onafgebroken en blijkbaar moet ook je power lampje nog steeds aan zijn. Er kunnen twee dingen aan de hand zijn volgens mij. Het wireless modem blokkeert je printer, of de wifi module in de printer is defect. Al je andere wireless componenten in je netwerk werken zonder problemen neem ik aan, geen uitval of soms slechte verbinding? Uiteraard alles gedaan volgens manual, procedure ken ik nu wel uit het hoofd... Het vreemde is dus wel, dat de eerste keer het na 3 x setup wel werkte. Mn mobiel en dochter haar Ipad etc hebben geen enkele moeite met het aanwezige wifi signaal. Wat je nog zou kunnen controleren, maar is a long shot, is of er een MAC adres op de printer staat en dan naar je modem gaan of je ergens op een punt dit MAC adres tegenkomt.
donpedro Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 (aangepast) Wat is het soort beveiliging wat je op je wireless gebruikt met je SSID? Je hebt WEP & WPA & WPA2, dus welke gebruik je? Your network must use WPA or WPA2 security. Most WPS wireless routers will not connect using the WPS method if WEP or no security is used. Most WPS wireless routers will not connect using the WPS method if you are using the manufacturer’s default for the network name and no security. LET OP: Voor WPS connectie mag het oranje lampje maar 1x aan zijn geweest, waarna je de Wifi knop los moet laten. Voor de andere opzet moest het oranje lampje 2x knipperen en daarna moest je de Wifi knop loslaten. Gaat het blauwe Wifi lampje dat eerst knipperde, voordat je WPS deed binnen 2 minuten, ook over in een steady lampje nadat je de WPS hebt gedaan? Als dat al niet het geval is, dan heeft de printer in ieder geval het WPS niet begrepen / ontvangen. Dus: knipperende blauw >> WPS op modem indrukken binnen 2 minuten >> steady blauw op de printer. 19 januari 2014 aangepast door donpedro VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen