Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Forum,

Ik ben in het bezit van een VU+ Duo2 met een 2TB HDD en een VTI image, voorheen BH, met 2 tuners aanboord, een draaibare schotel met 1 LNB. Ik heb een CD oranje kaart en een CI module met wereldbol.

Over de VU+ box ben ik erg te spreken. Ik heb alleen problemen met het opnemen van programma's (b.v. op ASTRA 19,2). Als ik FTA programma's opneem kan ik er maar 2 opnemen daarna krijg ik een timer fout. Als ik gecodeerde programma's wil opnemen van CD dan is het heel wisselend soms gaat het wel soms niet. Dus ook 1 zender opnemen lukt niet altijd.

Wat is de oplossing voor dit probleem???

Gr.

Kottick

Geplaatst:

CI module in de kliko. ;)

Cccam installeren en kaart rechtstreeks in de box.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Ja Dirocca, die kliko staat naast me maar nog even wachten want kaart rechtstreeks in de box levert zwart beeld bij CD kanalen  :angry:. Heb al wel de CCcam 2.30 actief dit zie ik onder in infoscherm maar geen beeld.

Gr 

Kottick

Geplaatst:

heb je een fastscan gedaan?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

bij een bepaald type van CD kaart moet je Cccam 2.2.1 gebruiken.

vraag mij nu niet bij welk type, ik ben niet thuis in deze materie(ben domme belg :D )

misschien dat iemand hier meer duidelijkheid kan over geven. ;)

grtz Philip

• Moderator
Geplaatst:

als je geen oranje kaartje hebt maar een groen/zwarte of nog ouder dan zal cccam 2.3.0 niet gaan werken. Kaartje wel met chippie naar voren en naar beneden in de reader gestoken?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

Mag ik uit het verhaal opmaken dat je 1 LNB hebt met 1 kabel welke naar tuner 1 gaat en doorgelust is naar tuner 2?

Even ter verduidelijking, een transponderfrequentie draagt in zich meerdere digitale kanalen gemultiplexed.

Als dat het geval is moet je rekening houden voor het ontvangst in jouw opzet met:

1. Op welke transponderfrequentie ben ik met tuner 1 aan het ontvangen.
  2. Wat is de polariteit van de transponder waar tuner 1 op is ingesteld.

Kijken en opnemen gaat alleen als zowel Tuner 1 als Tuner 2 op dezelfde transponderfrequentie zitten en de polariteit hetzelfde is.

Wat ik al aangaf zitten er meerdere digitale kanalen op 1 transponderfrequentie, dus zolang de polariteit op diezelfde transponder gelijk is ... kun je opnemen.

Maar als tuner 1 op de transponderfrequentie staat en de polaritiet is vertikaal, kun je met tuner 2 op deze transponderfrequentie niet een kanaal met horizontale polariteit ontvangen.

We kunnen dus zeggen dat tuner 1 de master is en tuner 2 de slave.

Dus:

Tuner 1 TR FRQ pol V = Tuner 2 TR FRQ pol V ==>> kijken en opnemen.

Tuner 1 TR FRQ pol H = Tuner 2 TR FRQ pol V ==>> alleen kijken.

Tuner 1 TR FRQ pol V of H en  Tuner 2 TR FRQ pol V of H op een geheel andere TR FRQ ==>> kijken met Tuner 1 opnemen niet mogelijk.

Vooral het stukje van wie is de Master, en met 1 kabel en 1 LNB en de doorlus, is dit Tuner 1.

Het hele verhaal is anders als je 1 LNB hebt met 2 afzonderlijke uitgangen en twee afzonderlijke kabel.

2 uitgangen wil in de meeste gevallen zeggen dat er eigenlijk 2 afzonderlijke LNB's zitten in die ene LNB.

Die worden dan ook onafhankelijk van elkaar aangestuurd, dus wat Tuner 1 doet ... Tuner 2 heeft daar geen last van.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Hi donpedro, wiz, kaart met chip naar beneden did the trick  :cool: Ik heb 2 kabels elke tuner 1 dus dat mocht geen probleem zijn. Wat ik nog wel geconstateerd heb is bevroren beeld tijdens opname (5 stuks opnemen) en kijken naar andere zender. Wat is hier de beperking??

• Moderator
Geplaatst:

De beperking van de kaart is 4 zenders maximaal tegelijk decoderen, anders gaat de kaart in de strafmode en je beeld op zwart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...