el bobo Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 (aangepast) ik heb een wavefrontier t90 en geen beeld op 28(astra 2) en 23.5(astra3) niet de ned.hd kanalen. sommige kanalen doen het wel op astra3 maar dan alleen de sd kanalen. alle satellieten hebben een lage signaal waarde,vooral de astra1... op elke satelliet doen de hd kanalen het niet. ik ben laatst verhuist van almere naar lelystad en 1 op 1 opgehangen. en nu dus dit. ik dacht eerst dat het kwam door het vervoeren enz.dus heb hier en daar wat gedraaid en gezocht maar blijft exact hetzelfde als beste resultaat. ik heb de volgende sats opgesteld... astra1,astra2,astra3,hotbird,sirius en de thor. ontvanger vu duo+ laatste software erop van pli 3.0 nieuwe settinglijst erin gezet van satje. niets wil baten. wie o wie weet het. voor diegene die in de buurt wonen(lelystad) en zin hebben in een bakkie leut of een biertje erbij zijn ook welkom. of zelfs dat hele ding afstellen voor me tegen betaling (ben er namelijk een beetje moe van onderhand ;-)) alvast bedankt. bob 19 januari 2014 aangepast door el bobo
grondstof Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Zal toch een kwestie van uitrichten zijn als hij het altijd goed heeft gedaan. Begin is met 1 satelliet goed te krijgen en ga dan verder met de anderen.
edbe Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 ik zou de bekabelings eens goed nakijken....voordat je met je schotel of lnb's ging/gaat verschuiven. 2 x Gigablue UHD & 2 x Bigsat 45e,42e,39e,28e,23e,19e,13e,9e,5e and 30w,24w,15w,5w,1w,2e,7e
Moderator ceesv Geplaatst: 19 januari 2014 Moderator Geplaatst: 19 januari 2014 Wanneer je oude of je nieuwe antennemast niet precies waterpas geplaatst is geweest zal de oude elevatie positie en schotel skew niet meer kloppen. Je gaat als volgt te werk. Voor de positie waarvan de kop op het midden van de rails zit richt je de schotel uit op maximaal signaal. Dus de richting en de schotel elevatie staat dan voor de middelste positie optimaal. Daarna stem je af op de kop welke aan de buitenkant van de rails zit waarna je de schotel skew optimaliseert, dus de scheefstand van de schotel op maximaal signaal afstemt. Dit herhaal je daarna nog een keer, omdat deze 2 afstellingen elkaar wat kunnen beïnvloeden. Dan zou je in ieder geval weer voldoende signaal moeten hebben, fijnafstemming kan je dan de koppen op de rails nog optimaliseren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
el bobo Geplaatst: 19 januari 2014 Auteur Geplaatst: 19 januari 2014 heb nu alle satellieten 1 voor 1 goed afgesteld. nieuwe kabels voor allebij de tuners. astra1,astra2,astra3,hotbird en de thor hele goede waardes gehad met 1 voor 1 goed uitgericht. perfect! dacht ik..... ik naar binnen om alle tuners erop in te stellen.... krijg ik alleen astra2 perfect en astra3 blokken en de rest.....niks. ik zit nu te denken aan de switches. morgen eerst ff de bekabeling vernieuwen tussen de switches en de lnb's het kan eigenlijk niet meer aan het uitrichten liggen. bedankt voor het meedenken mensen.
Sprietje Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Beste el bobo Er verandert niet zo veel aan de instellingen van de T90 In Lelystad moet de elevatie van de schotel op 29,51 graden staan, in Almere op 29,80. Dit verschil van 0,3 graden kun je ook al snel hebben doordat de er 0,3 graad verschil is in de juistheid van de verticale afstelling van de mast. De skew van de schotel is ook minimaal, 5,31 graden voor Lelystad en 5,57 graden voor Almere. Het mooiste zou zijn als je deze schotelskew met een digitale waterpas afstelt die je over de twee draagarmen legt van de hulpreflector. Dan heb je hem 100% precies, of de mast nu wel of niet zuiver verticaal staat. Het uitrichten van de schotel doe je op de Hotbird die nagenoeg in het midden staat. De exacte instellingen voor je T90 in Lelystad vindt je hier: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-0.8&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.5287&lo=5.4719&country_code=nl
alie kebab Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Ik heb met mijn T90 dezelfde probleem. Astra 1 + Astra 2 perfect Astra 3 , wel sterk signaal (71%) , maar ontvang de grootste deel niet, met name HD kanalen. Bij mij is vermoedelijk de grond onder de tegelvoet ongelijkmatig verzakt. En moet ik de schotel van vooraf aan opnieuw uitrichten. Ik weet dat HD kanalen kritischer zijn om goed beeld te krijgen. Moet maar keer met een spectrum analyzer de boel uitrichten.
el bobo Geplaatst: 21 januari 2014 Auteur Geplaatst: 21 januari 2014 (aangepast) ik ben al wat verder... alle bekabeling heb ik ook nieuw tussen de lnb's. alle lnb's weer appart uitgericht en dubbel gechekt...vol signaal. switch erop....niks. alle 2 de switches getest of die ene het anders doet dan de andere vanwege dat het mischien kapot is maar die deed exact hetzelfde. ik heb de instelling veranderd van 1.1 naar 1.0 van de emp centauri 8/1 switch en toen kreeg ik inneens beeld op de astra2. de rest bleef zwart...(bij allebij de switches) dus...moeten de instellingen inneens anders? zo ja....weet iemand wat dat zou moeten zijn,want ik kom er zo niet achter. bvd. bob 21 januari 2014 aangepast door el bobo
Sprietje Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Bij een EMP Centauri 8/1 switch kun je de aansluitingen 1 t/m/ 4 gebruiken met diseqc-1.0. Wil je de overige aansluitingen ook gebruiken, dan zul je de ontvanger op diseqc-1.1 in moeten stellen.
el bobo Geplaatst: 21 januari 2014 Auteur Geplaatst: 21 januari 2014 net geprobeerd....alleen de astra2.
Sprietje Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Klopt de diseqc-volgorde die je in je ontvanger hebt ingesteld wel met de aansluitvolgorde van de lnb’s op de switch?
putemmer Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Kan je eens aangeven welke emp centauri 8/1 je hebt. Een foto/afbeelding of link of zo. Je hebt namelijk ook oude en nieuwe uitvoeringen en die moeten ieder op hun manier ingesteld worden.
Sprietje Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Heb je de dip-switches wel goed staan? Schakelaar 1 op aan Schakelaar 2 op uit EMP S8-1PCP-W2.pdf
el bobo Geplaatst: 21 januari 2014 Auteur Geplaatst: 21 januari 2014 dat is de goeie switch.... en ja...die staat op 1 aan
putemmer Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Stel de Diplever switch1 in op:ON en switch2 op OFF Stel E2 satontvanger in volgens XL bijlage E2 Instellingen voor E2 S 8 1PCP-W2 _P.168-W .rar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen