Ga naar inhoud


Matrix reborn en EDPNet


acinfo64

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

 

Mijn VU+ Duo kan de Nederlandse FTA DVB-T zenders ontvangen. Nu probeer ik de andere zenders te decoderen met een Matrix Reborn cam. Steek ik hier mijn niet meer geactiveerde KPN kaart in dan krijk ik de melding dat ik geen subscription heb, dat klopt. Steek ik mijn geactiveerde EDPNet kaart erin dan krijg ik de melding:

 

"your card is not valid for this cam"

 

Hoe kan ik mijn EDPNet kaart werkend krijgen in de Matrix Reborn?

 

Ligt deze melding aan de cam of de Tuner?

 

Zijn er cams die zeker werken?

 

Werkt de EDPNet kaart met OSCAM?

Link naar reactie
Delen op andere sites


EDPNet is redelijk nieuw. De kaart ID kent de Matrix Reborn i.d.d. niet. De Smits CI CAM herkent de kaart in elk geval (die heeft mijn vriendin). Ik heb zelf op de Matrix Revolutions KeyFly 4.5 geinstalleerd. Daar werken Digitenne (blauw), KPN (groen) en KPN (wit) op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Nu heb ik nog een paar vragen.

 

Is er een mogelijkheid om de ID aan de Matrix Reborn toe te voegen?

Ondersteunt hij wel Conax? Mijn versie is 1.0.1.0.

Werkt KeyFly 4.5 ook op een Reborn?

Het is dus de ID van de kaart die de problemen veroorzaakt en niet het missen van Conax?

Heb ik het goed gezien dat KeyFly een alternatieve FW voor de CI module is die vele CAM's ondersteunt waaronder Conax?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een vriendin met EDPnet Digitenne. Zal daar mijn Conax modules eens op lostlaten.. KeyFly werkt alleen op een Matrix Revolutions niet op een Reborn. Als je een Revolutions op de kop kunt tikken kan ik hem wel voor je proggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even geprobeerd. De Magic Revolutions i.c.m. KeyFly 4.5 werkt op de EDPnet kaart. De AlphaCrypt Classic werkt ook op de EDPnet kaart. Het gebruikte systeem is CONAX CAS7.0. De oudere wit/geel/rode Conax modules moet ik nog even testen.. Geven waarschijnlijk wel beeld, maar geen updates..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ Duo heeft toch geen CAM nodig? Kan toch met een softcam?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn beleving is een CAM stabieler. Of dat klopt weet ik niet maar gevoelsmatig.

 

En bij een CAM kan ik de pincode op mijn kaart gebruiken. Bij een softcam vraagt hij niet om de pincode van mijn kaart en blijven de zenders gewoon zwart als de pincode aan staat. Dit voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin heeft ook de Smit CI Module en die werkt keurig. Als de kaart werkt in een KPN ontvanger dan zijn de entitlements OK. De Smit module is een CI module zonder + functies. Kijk even in de firmware van je ontvanger of de module gevonden wordt. Als hij de module niet 'ziet' zal hij ook niks decoderen. Wissel de module eens van slot.. Na een wissel is het soms noodzakelijk om de box te herstarten. Als je een pincode hebt op je EDPNet kaart, haal deze er dan even af. Niet alle CI functies worden ondersteunt in sommige firmware versies..

 

Overigens werkt mijn oeroude TeleNor Conax 1.3 ook met de EDPNet kaart. Update keurig op en geeft natuurlijk beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Mimisiku,

 

Bedankt voor al je testen. Mij is ook onduidelijk wat er fout gaat. Met de Reborn cam kreeg ik in het cam menu en bij zappen te zien dat de kaart niet ondersteund werd.

 

Echter bij de Smith module is dat anders. Die leest wel mijn kaart. Zo zie ik de subscription, kan ik de pincode wijzigen etc. Echter toch decodeert hij niet. Nu las ik dat de driver van de VU+ Duo deze cam wel eens niet kan ondersteunen. Blijf ik het heel vreemd vinden dat hij toch de gegevens op de kaart herkent.

 

Ik heb nog geen idee waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ten overvloedde: Zijn de kanalen goed ingelezen in de VU? Bij DVB-T moet je ook een actieve antenne gebruiken! Heeft de DVB-T Tuner in je VU een optie +5V out en zo ja, Staat deze ook aan? Zoniet zul je eerst een Power-Inserter moeten kopen/maken. Is heel simpel.... NED1,2 en 3 en de regionalen zijn namelijk vrije/ongecodeerde zenders.. Die zou je dus zonder CAM en kaart moeten zien op je VU! Zoniet, dan is er met het inscannen al iets mis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...