Ga naar inhoud


Telenet wil voetbalzender beginnen


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ze zitten écht niet stil bij telenet blijkbaar, nu weer dit (bron : website het laatste nieuws)

 

Telenet wil samen met de Pro League in een joint venture stappen om de live televisiebeelden van het Belgische eersteklassevoetbal te garanderen via een eigen Jupiler Pro League-zender. Die zender zal door alle geïnteresseerde televisieplatformen geïntegreerd kunnen worden in het eigen aanbod. Een akkoord is er daarover nog niet.

Samenvattingen van de wedstrijden zouden aangeboden worden aan open-net zenders. Daarvoor zal - indien het plan wordt goedgekeurd - een officiële tender worden uitgeschreven waar alle publieke en commerciële zenders aan kunnen deelnemen. Het voorstel is nu neergelegd bij de Pro League-clubs. Bij een positieve beslissing krijgen alle consumenten de kans om via hun eigen operator te genieten van het Belgische topvoetbal.

In mei 2014, na de play-offs, loopt het huidige voetbalcontract af. In dat kader hebben Telenet en de Pro League samen gezocht naar de beste manier om de voetbalrechten de komende jaren in de markt te zetten. Concreet zouden Telenet en de Pro League via een joint venture een eigen zender opstarten die alle livematchen van het eerste klasse voetbal zal capteren. Geïnteresseerde operatoren kunnen de uitzendingen van deze zender tegen betaling en op niet-exclusieve basis aankopen en via hun eigen televisieplatform verspreiden naar hun klanten. De samenvattingen zouden aangeboden worden via een tenderprocedure.

 

"Voetbal vlot tot bij consument"
Telenet en de Pro League beklemtonen dat alle Belgische open-net zenders kunnen deelnemen aan deze tender en dat de grootste waarborgen op een objectief verloop van de veiling zullen ingebouwd worden. Vanzelfsprekend zal het volledige plan zorgvuldig met de mededingingsautoriteiten afgestemd worden.

Het grootste voordeel van dit voorstel is dat het - na de goedkeuring van de clubs - mogelijk wordt om het nationale voetbal vlot tot bij alle consumenten brengen ongeacht hun televisieaanbieder. Ook voor de Pro League-clubs zelf kan dit plan meer financiële stabiliteit brengen, aangezien de clubs voor een langere tijd gegarandeerde inkomsten krijgen uit de televisierechten en zelf ook kunnen delen in de winsten van de joint venture. Verder is dit initiatief ook voor de Pro League zelf een mogelijkheid om de eigen merkbekendheid te vergroten via een eigen televisiezender, die duidelijk Pro League gebrand zal zijn. Tot slot kunnen meer kijkers genieten van de Jupiler Pro League dankzij de verspreiding van voetbalbeelden aan meerdere televisieplatformen en zal de uitstraling van het professioneel voetbal nog groter worden.

Een akkoord wordt vandaag nog niet verwacht. Dat zegt VTM NIEUWS-reporter Michiel Ameloot. "Fox en Telenet mogen hier vandaag hun voorstel toelichten en komen vragen beantwoorden." Vrijdag is er al een nieuwe vergadering gepland, dan zou er mogelijk wel een nieuwe deal gesloten kunnen worden.

 

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt allemaal leuk, maar waar zal het addertje zitten?

 

addertje ? zeg maar anaconda: Telenet is gewoon de ganse boel aan het opslokken: ze hebben al eigen zenders ( oa; Acht ), ze gaan nu ook participeren in de groep rond de zenders Vier en Vijf en als kers op de taart worden ze nu de grote baas van de voetbalrechten. Ik ben al blij dat ik geen voetbalfan. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

ne mens zou al voor minder gaan hopen dat FOX het contract binnenhaalt.

er scheelt inderdaad iets aan het systeem : content en distributie zouden strikt moeten gescheiden zijn, zodat iedereen de kans krijgt om dezelfde zenders te bekijken, ongeacht of die nu aangesloten is op kabel, telefonie of satelliet.

uiteraard mits betaling van een extra voor optiezenders zoals PRIME of sport.

maar nu zuigt telenet allerlei zenders aan in exclusiviteit, en daar moeten we in een vrije markt vanaf.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet wil dat toch ook Jean-Claude. Ze willen een voetbalzender oprichten die niet-exclusief is bij Telenet maar ook verkopen aan de andere operatoren. Daarnaast ben ik het wel eens dat exclusieve zenders niet kunnen, maar dan moet je niet alleen Telenet viseren! Belgacom heeft ook exclusieve zenders zoals 5, 11, 11+,...

 

In het geval van FOX zou dat ook zo kunnen zijn maar die kunnen eventueel ook een exclusieve deal sluiten bij bvb. Belgacom.

 

Over TV Vlaanderen durf ik geen uitspraak doen, waarschijnlijk wordt dat zoals wel vaker niks of een afgeroomd aanbod à la FOX Sports bij CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik viseer àlle distributeurs, dus zowel telenet als belcacom. En het zou de eerste keer zijn dat een telenet-zender ook aan de andere distributeurs wordt aangeboden (denk maar aan sporting telenet, prime, studio100, en andere tv kanalen die enkel via telenet te bekijken zijn). Belgacom heeft buiten zijn voetbalzenders en de muziekzender Anne geen exclusieve zenders meen ik. (5 ken ik niet, wat is dat precies ?)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik viseer àlle distributeurs, dus zowel telenet als belcacom. En het zou de eerste keer zijn dat een telenet-zender ook aan de andere distributeurs wordt aangeboden (denk maar aan sporting telenet, prime, studio100, en andere tv kanalen die enkel via telenet te bekijken zijn). Belgacom heeft buiten zijn voetbalzenders en de muziekzender Anne geen exclusieve zenders meen ik. (5 ken ik niet, wat is dat precies ?)

 

5 is het Belgisch basketbal kanaal van Belgacom. 2 wedstrijden per week en alle playoff wedstrijden live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maandag laatst op radio 1 een intervieuw gehoord waar wel degelijk ook sprake was van Tv Vlaanderen.

ik kan volkomen begrijpen dat TV vlaanderen ook zijn kans zal krijgen,echter zal TVV kapitaalkrachtig genoeg zijn om een eventuele zender aan te bieden?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Telenet grijpt naast de uitzendrechten van het Belgische voetbal. De voetbalclubs uit eerste klasse kozen met grote meerderheid voor het bod van de Italiaanse groep MP & Silva.

De verkoop van de rechten aan MP & Silva is vooral een bittere pil voor Telenet.

CEO John Porter liet zich donderdagnog negatief uit over de Italianen. 'Wij zullen geen zaken doen met hen', zo zei hij.

bron: alle kranten.

 

Ze zijn dus niet gelukkig bij Telenet omdat de "derde hond " met de kluif is gaan lopen. Maar als Belgacom een gelijkaardig standpunt inneemt wie gaat er dan nog betalen voor de uitzendrechten ? Ik zie niemand niet in staat om genoeg geld op tafel te leggen zodat er ook nog winst te rapen valt voor de Italianen - en daar doen ze het toch voor. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE structuur hebben ze er al voor.Ik kijk echter al vele matchen via canal digitaal.Daar heb je sports voetbal (FOX).Als Telenet nu ook eens zijn jarenlange vaste klanten 1 gratis wedstrijd per week zou aanbieden dan was het helemaal goed.Zoals belgacom reeds doet.Maar denk dat ze daar alleen maar naar centen kijken en van klantvriendelijkheid is weinig sprake.Eind deze maand zeg ik de extra kanalen ook op.Beter af met sat en canal digitaal.Is goedkoper en als de decoder defekt is gewoon HDD in andere en ben niets kwijt.En geen extra kosten om de monteur gewoonte laten langskomen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...