Ga naar inhoud


Linux HD tuner voor upc digitale tv.


Marcelk

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb me onlangs op dit forum aangemeld en zal me daarom even heel snel voorstellen.

 

Ik ben Marcel en woonachtig in Drachten.

 

Sinds kort ben ik mij aan het orienteren op een Linux HD ontvanger waarbij je gelijktijdig kan opnemen en tv kijken. Mij is tot op heden niet duidelijk of ik 1 of meerdere dvb-c tuners nodig heb. En is elke ontvanger geschikt voor de upc smartcard? Opnemen doe ik het liefst via mijn Qnap nas, deze heeft al een harde schijf van 3TB.

 

Zijn er mensen die antwoord kunnen geven op mijn vragen en kunnen jullie mij wat ontvangers aanraden. Ik zoek een stabiele ontvanger met voldoende ondersteuning vanuit de fabrikant/ ontwikkelaars en dan het liefst voor een prijs die onder die van een dreambox ligt. 2e hands is voor mij geen probleem.

 

Mvg,

 

Marcel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas is er geen enkele Linux HD ontvanger te koop, welke de UPC smartcard ondersteunt.

Deze werkt alleen in de orignele UPC ontvanger of een door UPC geleverde CI+ module.

CI+ modules werken helaas ook niet in een Linux HD ontvanger.

 

Als je een Linux HD ontvanger koopt met dvb-c tuner, dan kun je wel de ongecodeerde zenders ontvanger.

Dit zijn meestal dezelfde zenders, welke ook in het analoge pakket van UPC zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, een CI+ module werkt niet in een open Linux ontvanger?!

Wanneer je een ontvanger hebt met CI+ software kan je wel het UPC CI+ module gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet, UPC wil gewoon een mac adres zien van een geregistreerde  media box, en dat is die Sky kaart niet al duw je daar een CI+ in.

UPC DVB-C kun je wel ontvangen met een beetje moderne TV.

 

Sjaak, UPC doet niks met een mac adres. Valt mij ook op dat jij vaak reageert maar niet weet waar je het over hebt.

 

En wat TS wil is wel mogelijk maar niet met een CI+ module althans die verwacht een beveiligde sessie met certificaten op te bouwen met een TV en je Linux ondersteund dat niet vanwege het open-source karakter.  Maar als je de boxkey en rsa hebt van het bijpassende upc kaartje dan kan het wel icm de juiste softcam.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die moet uit de orginele mediabox worden gehaald en dat is niet simpel zelf te doen zonder technisch kennis en de juiste middelen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hoorde ik van een collega dat zijn zwager een Dreambox heeft waarmee die aan cardsharing doet en dat icm upc. Hoe die dat voor elkaar heeft gekregen weet ik niet, jullie enig idee?

 

 

 

 

**** Daar kan je hier wat onder punt 4 over lezen.  http://www.sat4all.com/regels *****

aangepast door ceesv
Geen discussies over illegale zaken! Op SAT4ALL wordt niet over deze vorm van cardsharing gesproken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal je eerst op zoek moeten gaan naar een originele media box.

Daarna zal je de software in de tv moeten herschrijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet off-topic gaan, dit gebeurt in andere landen net zo.

Providers willen hun content beveiligen tegen illegaal kijken zonder daarvoor te betalen.

De supermarkt heeft ook een slot op de deur en poortjes tegen diefstal.

 

In andere landen is de ontvangst helemaal dichtgespijkerd en ben je verplicht het kastje van de provider te gebruiken.

Wij hebben hier nog net iets meer keuze vrijheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...