Ga naar inhoud


Linux HD tuner voor upc digitale tv.


Marcelk

Aanbevolen berichten


Gaat mij niet om het cardsharen maar meer om hoe de upc smartcard werkend is gekregen in een Dreambox. Maar als ik het goed heb dan zal het een en ander uit de orginele box moeten worden gehaald en dan in een dreambox of iets soortgelijks worden geladen. En dan dat eerste schijnt nogal een probleem te zijn ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor wat betreft de techniek is het een sleutel (key)

die UPC in dat specifiek receiver model van UPC plaatst of al naar gelang in de CI+ modulen van UPC

opdat de paytv kaart dan kan samenwerken met die CAM conditional access module

dat gebeurd op niveau van een AES key en algoritme dat niet bekend is

 

passen die codes niet op een andere receiver volgens het vooraf bepaalde algoritme, gaat niet gedecodeerd worden.

(dat noemt men verbond aangaan, pairing of huwelijken van cam en kaart)

 

het receiver type van UPC alsook die CI+ module van UPC is zogenaamd een closed source Operating System en kan niet van buiten af beïnvloed worden OF uitgelezen worden middels software koppelingen. (dat is overigens ook strikt verboden)

 

dus het is heel eenvoudig, op de dreambox zul je geen AESkey + boxkey voor de softcam kunnen invoeren in samenspel met je UPC paytv kaart, daar die niet bekend zijn.

 

die paar onbekende mensen die via "een hardware/software hack" de codes wel kunnen uitlezen uit die closed source receiver (hetgeen een complex procedé is) zijn illegaal bezig.

dat complexe procedé is geen onderwerp van discussie op sat4all volgens de forumregels.

 

Dus wat rest is de originele UPC receiver te gebruiken.

ciao ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

UPC heeft volgens mij een aantal digitale kanalen vrij gegeven. NED1-3 in HD en een aantal commerciëlen in SD. Je kunt dus met een eenvoudige USB DVB-C stick deze kanalen digitaal ontvangen met een Linux, Windows, etc systeem. Je hebt dus geen CI module nodig, tenzij je ze allemaal in HD wilt kunnen ontvangen, of als je een zender wilt kunnen kijken die alleen gecodeerd wordt aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC heeft volgens mij een aantal digitale kanalen vrij gegeven. NED1-3 in HD en een aantal commerciëlen in SD.

 

Dat werkt alleen als je een kabelaansluiting heb van UPC, normaalgesproken zit er geen antennesignaal op die kabel, mits je een abonnement van ongeveer 17,50 euro p/m hebt afgesloten bij UPC voor analoog TV.

Je kan dan zowel analoog als de gratis digitale zenders ontvangen inclusief Ned 1, Ned2 en Ned3 in HD.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC heeft volgens mij een aantal digitale kanalen vrij gegeven. NED1-3 in HD en een aantal commerciëlen in SD.

Natuurlijk kun je der een paar ontvangen met zo'n usb tuner van Suntek, afhankelijk van abo en zenderpakket.

Dat hadden we al getest toen die drivers van dat suntek stickje mee opgenomen waren in de linux enigma2 images voor de receivers in 2010.

 

Maar betreffende dat gecodeerd pakket met UPC smartcard die voorwaarde is voor de ontvangst pist u naast de pot.

Dat gaat niet werken wegens bovenstaand verhaal #19

Dat is natuurlijk heel jammer.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...