Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

wat dacht je van  een f connector

post-62112-0-39631600-1390257476.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

• Moderator
Geplaatst:

De titel van dit onderwerp luidt:

verbinden van schotel antennekabel met de hdmi ingang van de tv

Dat doe je door de schotelantenne te verbinden met een satelliet ontvanger, de satelliet ontvanger kan je dan met een hdmi kabel met je beeldscherm verbinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste ceesv

Topicstarter schrijft in zijn eerste bericht:

“Hoe krijg ik de coaxkabelaansluiting gekoppeld naar de HDtv met ingebouwde sattuner?”

Het is dus een TV met ingebouwde satelliettuner. Dan heb je toch helemaal geen HDMI-kabel nodig.

De naam van dit draadje: “verbinden van schotel antennekabel met de hdmi ingang van de tv” slaat helemaal nergens op.

Gewoon de coaxkabel met F-connector aansluiten op de TV, zie het rode kader in de bijlage.

post-60869-0-50782500-1390260631_thumb.png

• Moderator
Geplaatst:

Misschien geeft scharrelkip nog een keer duidelijkheid en vermeld hij merk en type van de TV en wat hij precies bedoelt.

Dan kan daarna eventueel de titel van dit draadje worden aangepast.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Na enige uurtjes kijken/zoeken op dit forum , ben ik er inmiddels achter dat mijn tv wel 2 decoders heeft, maar net niet die voor de satelliet.

In mijn onwetendheid zocht ik de aansluitmogelijkheid  in een soort van omvormer tussen de coaxkabel en de hdmi kabel.

Omdat ik oa. de regiozenders niet meer kon ontvangen vanwege mpeg4  en zodoende mijn echostar sat. ontvanger wilde vervangen,

ging ik op zoek naar alternatieven.

Met de kennis van nu , zie ik in dat mijn vraagstelling voor de kenners op dit forum wel wat onnozel en verwarrend overkomt.

Mijn excuses hiervoor .

Dank aan de snelle reageerders en i.h.b. ``Sprietje`` die inderdaad mijn vraag heel goed had gelezen.

PS.; ik ga dus een nieuwe satellietontvanger kopen met mpeg4 enz.

Geplaatst:

dat geeft helemaal niet... /  het is niet erg... want als je alles op voorhand weet vraag je niet.

het forum is juist bedoeld om vragen te stellen indien je zelf niet verder komt!

En daarvoor hoeft zich niemand te schamen al mocht het onnozel voorkomen voor de een of ander.

die kenners filteren dat meestal op voorhand.

veel succes met de zoektocht naar een leuke HD receiver ;)

er staan genoeg opties en alternatieven ter beschikking inzake een dvb-s2 receiver kiezen.

cheers,

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen