Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Zoals in een ander draadje al eens vermeld, is mijn tweede Logitech Harmony in successie inmiddels knop voor knop aan het afsterven.

We gebruiken daardoor voorlopig de originele a.b. van Philips (voelt bijzonder stevig en prettig aan) en die van Dream (behorend bij de Dreambox DM 7020 HD)

Alle pogingen om van de Philips en/of Dream a.b. een universeel exemplaar te maken zijn mislukt.

Talloze codes, over en weer, vergeefs uitgeprobeerd.

Kan iemand me misschien verder helpen?

Alvast bedankt!

Geplaatst: (aangepast)

Ik had een 32PFL9613 en een DM800Se en kon met de Dream afstandbediening ook de TV

bedienen. Kan me wel herinneren dat ik op de Dream afstandbediening een 3 cijferige

code in moest toetsen.  Heb de beide apparaten via HDMi met elkaar verbonden ??

Ik neem aan dat je dit gedaan hebt (pagina 75)

http://www.dream-multimedia-tv.de/download/user_manual_dm800hdse.pdf

aangepast door Snoopy
Geplaatst:

Bedankt Snoopy...

Ik heb alle Dream-methodes geprobeerd om ook de Philips te kunnen bedienen maar helaas vergeefs!

Heb jij misschien wel eens het omgekeerde traject geprobeerd, dus met de Philips a.b. tevens de Dream bedienen?

Die optie heeft eigenlijk mijn voorkeur want de Philips a.b. doet vele malen stabieler aan dan mijn DMM-ab.

Geplaatst:

Simpel, omdat er geen code bestaat voor dream die in de philips remote is te programeren. De afstandsbediening programeer je in het menu van je tv , merk dream vind je niet terug in de lijst.

Geplaatst:

Ja, hebt volkomen gelijk: ik heb vanavond in het menu geneusd: Dream wordt niet genoemd

Jammer maar helaas: de Philips a.b. is vele malen beter dan die van de droomdoos

Bedankt voor het meedenken!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen