Ga naar inhoud


Slecht en stilstaand beeld.


webcam1962

Aanbevolen berichten

Graag wil ik mijn probleem op dit forum voorleggen.

Ik heb een Vu+Solo2 aangesloten op een schotel met daarop een Triple LNB, 19.2 23.5 en 28.2.

Nu heb ik het probleem dat het beeld bevriest en blokkerig is, als ik in het menu kijk bij signaalzoeker staat de SNR tussen de 80 en 100% en de AGC staat tussen de 78 en 83%.

Wie weet wat het probleem is en wat ik hier aan kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

AGC staat tussen de 78 en 83%.

Hangt een beetje van je image af hoe je dit moet interpreteren. AGC staat voor Automatic Gain Control wat wil zeggen een soort automatische versterking in geval van zwak(ker) signaal. Deze waarde dient 0% te zijn (perfecte situatie) danwel zo laag mogelijk. Kijk ook even of je BER waarde ongelijk aan 0 is (of staat te zwabberen). Is BER niet 0 dan dien je de schotel beter af te stellen. Dit geldt ook voor de hoge AGC waarde.

 

Doe dit als volgt:

 

Stem af op de satelliet die je wil uitrichten en kies voor de zwakste transponder op die satelliet. Stel deze optimaal af (de rest is dan automatisch ook goed). Herhaal dit voor iedere satelliet die je wenst te ontvangen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triple LNB oké, maar wat is de schotel grootte ?

 

Groot genoeg als je rond 80% signaal hebt. Wellicht de Triax 78.

Blokken en stilstaand beeld kan ook liggen aan een haperende kabelverbinding/f-connector, maar ook aan een haperende softcam.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

....maar wat bedoel je met de BER, waar kan ik dit vinden

 

BER is de Bit-Error Rate oftwel de foutcorrectie en die moet op 0 (NUL) staan.

 

Bij sommige Images zoals o.a. VTi kun je de BER in de Plugin Signaalzoeker aflezen maar jij vermeldt niet welke Image jij gebruikt dus kan ik je ook niet vertellen hoe dit bij jouw is af te lezen.

Meestal is de BER ook wel 0 en moet je dit probleem ergens anders zoeken zoals Eduard07 ook al vermeld.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor een softcam gebruik je?

 

 

Ik ben op mijn Vu+Solo2 OPENPLI 4.0 staan, de schotel grote is 63 cm. 

 

Misschien ook nog even de vraag van Wiz beantwoorden, welke softcam gebruik jij, zoals b.v. CCCAM 2.3 of Oscam of...?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

om cccam versie te controleren. ;)

 

menu-instellingen-softcam/ci-softcam instellingen-druk blauw(informatie)-Cccam info

 

post-66958-0-03568200-1390469838_thumb.jpg

 

grtz Philip

 

ps: en net boven Cccam info staat Cccam smartcard info. ;)

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...