Jan Ambers Geplaatst: 22 januari 2014 Geplaatst: 22 januari 2014 Ik heb tijdens de installatie regelmatig Hijack this gebruikt en nu vind ik al terug malware, de dirs zijn deleted maar de opdracht staat nog in de startup: hoe geraak ik hier vanaf? Ik heb die meermaals via Hijackthis verwijderd maar ze zijn hardnekkig en blijven terugkomen....O23 - Service: MgAssist Service (MgAssistService) - Unknown owner - C:\Program Files\Mobogenie\MgAssist.exe (file missing)O23 - Service: SaveSenseLive Service (savesenselive) (savesenselive) - Unknown owner - C:\Program Files\SaveSenseLive\Update\SaveSenseLive.exe (file missing)O23 - Service: SaveSenseLive Service (savesenselivem) (savesenselivem) - Unknown owner - C:\Program Files\SaveSenseLive\Update\SaveSenseLive.exe (file missing)
Gast Mimisiku Geplaatst: 22 januari 2014 Geplaatst: 22 januari 2014 Opstarten in Safe Modus met <F8> Dan via 'Run' commando via startmenu 'Regedit' invoeren Zoeken naar de sleutels 'Run' en 'RunOnce'. Kijk of daar rare programma's staan die je zelf niet hebt geinstalleerd. Zoek ook in de sleutel 'Microsoft' en 'Internet Explorer' naar zogenaamde BHO's (programma's die door het starten van je Internet Explorer automatisch worden meegeladen.. Pas wel op! Het editeren van je register is niet zonder risico's. Als je niet weet wat te doen... Expert erbij halen..
winwiz Geplaatst: 22 januari 2014 Geplaatst: 22 januari 2014 Handigste is msconfig te gebruiken. Die heeft een tabblad opstarten. Daar kun je uitvinken wat je niet wil opstarten Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Mimisiku Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 MSCONFIG zet alleen startup functies uit. Andere zaken worden gewoon gestart via Windows en de Internet Explorer. Is dus geen echte oplossing...
Jan Ambers Geplaatst: 23 januari 2014 Auteur Geplaatst: 23 januari 2014 (aangepast) Veiligheidshalve ben ik gaan zoeken nr MgAssist en SaveSenseLive, en heb alles daarontrent in prullenbak gegooid en leeggemaakt...(WEG???) Daarna opnieuw opgestart en gezocht nr die termen en niks gevonden. Maar toch vindt HiJack deze terug en ik kan die niet verwijderen. Dik "cadeautje" kwam er na googelen nr drivers... Is er nergens geen optie waarmee je bepaalt wat er in/tijdens startup geladen wordt? Ik denk ooit nog es een programma of optie gebruikt te hebben waarbij ik dit kon, maar is al zó lang geleden dat alleen een vage herinnering nog rest... 23 januari 2014 aangepast door Jan Ambers
winwiz Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 De vraag is Hoe opdrachten in startup Win-XP verwijderen Als je nu eens verder kijkt hoef je helemaal niet in je registry te gaan klooien. De run en run once entrys worden ook in msconfig getoond en kunnen simpel met een vinkje worden uitgezet dus veel veiliger voor een onervaren gebruiker. Verder worden ook opstartende programma's uit startmenu getoond (alle programma's -> opstarten) ook door een simpel vinkje uit en aan te zetten. Dus jouw oplossingen: regedit en gestart via windows kunnen door msconfig afgehandeld worden op een veilige manier. Om bho's kwijt te raken: http://www.novell.com/coolsolutions/tools/18177.html Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 @Jan Ambers. Kijk een beetje uit met handige, absoluut noodzakelijke programma's. Het middel kan erger zijn door dan de kwaal en voor je het weet zit je laptop weer vol met handig spul en is niet meer vooruit te branden. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 23 januari 2014 Auteur Geplaatst: 23 januari 2014 Bedankt allen vr de tips... De beestjes zijn eruit! HiJack vindt niks meer... Nu nog Spybot installeren en dan ben ik weer een beetje meer op m'n gemak! BHO opgestart en die vond ook niks... Op m'n E partitie vond ik nog Eusing Free Registry Cleaner, en die heeft de job gedaan! Staat nu ook onder m'n EHBOS gevallen....
Psychosammie Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Ik ben er vrij zeker van dat je die reclame rommel zoals SaveSense zelf geinstalleerd hebt en niet via een beetje googelen naar drivers. Ik ben enkele jaren geleden al gestop met Spybot en andere vage tooltjes zoals Eusing omdat juist dit soort tooltjes ongevraagd deze extra's installeren. Ik gebruik alleen AVG Free en dat is genoeg. Voor de rest vooral uitkijken met "gratis" tooltjes. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Jan Ambers Geplaatst: 23 januari 2014 Auteur Geplaatst: 23 januari 2014 Ik vermoed dat AVG-Free bij mij juist was gaan slapen of op reis, want die zat er als eerste op nadat ik de SP3 updates van MS had gekregen... AVG wilde zonder SP3 niet starten...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen