Ga naar inhoud


Topfield 4010+ loopt steeds vast op ARD.


surver

Aanbevolen berichten

Beste forum leden ik ben nieuw hier onder de naam surver en heb niet veel verstand van alle technische problemen.Ik heb een topfield twin 4010+ neem af en toe wat op en kijk meer niet,zaterdags kijk ik altijd naar de bundesliga op de ard maar op die zender loopt die altijd vast ,dan kan ik niet naar een andere zender en moet ik de boel uitschakelen op andere zenders heb ik er geen last van hoe kan dat.

aangepast door Michel
onduidelijke onderwerp titel en verkeerd forum!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Welkom op dit forum. We willen je vriendelijk vragen de titel van je bericht duidelijke te formuleren. 'vast lopen' zegt natuurlijk vrijwel niets over je vraag.

 

Daarnaast moet je haast wel opgevallen zijn dat we hier een apart forum hebben voor Topfield. Je vraag wordt nu verplaatst, maar de volgende keer plaats je die natuurlijk zelf direct in het juiste forum ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forum leden ik ben nieuw hier onder de naam surver en heb niet veel verstand van alle technische problemen.Ik heb een topfield twin 4010+ neem af en toe wat op en kijk meer niet,zaterdags kijk ik altijd naar de bundesliga op de ard maar op die zender loopt die altijd vast ,dan kan ik niet naar een andere zender en moet ik de boel uitschakelen op andere zenders heb ik er geen last van hoe kan dat.

Hallo,

 

Probeer de zender op de Astra 19 oost ARD Das Erste eerst te wissen en dan in het menu Installatie zenders zoeken frequentie 11836 horizontaal 27500, kiezen voor PIDscan  videopid  101- Audiopid 102- pcrpid 101. heb je toevallig ook de LNB voor Hotbird voor 13 oost op je schotel zitten, zo ja dan kun je hem ook nog scannen op  de Hotbird 13 oost frequentie 11541 verticaal 22000 videopid 0300- audiopid 0301- pcrpid 0300.

 

Succes, vraag gerust als het niet lukt!!

 

Groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forum leden,sorry voor het verkeerd plaatsen van mijn bericht, had op het forum van topfield moeten zijn.Wiljo bedankt voor je reactie maar je hebt te maken met een nitwit ,kan ik dan alleen de ard zender wissen en dan op nieuw scannen.En dan al die termen pidscan videopid autopid enz.dat is voor mij acrabra en nog wat, heb wel een twin lmb ik denk dat ik de bundesliga bekijk en daarna de tuner weer uit zet en dan weer aan en snel terug naar een ned.zender dan werkt alles weer.groetjes surver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forum leden,sorry voor het verkeerd plaatsen van mijn bericht, had op het forum van topfield moeten zijn.Wiljo bedankt voor je reactie maar je hebt te maken met een nitwit ,kan ik dan alleen de ard zender wissen en dan op nieuw scannen.En dan al die termen pidscan videopid autopid enz.dat is voor mij acrabra en nog wat, heb wel een twin lmb ik denk dat ik de bundesliga bekijk en daarna de tuner weer uit zet en dan weer aan en snel terug naar een ned.zender dan werkt alles weer.groetjes surver.

Hallo Surver,

 

Op jouw vraag kan ik alleen ARD Das Erste wissen, ja dat kan, ga in het menu even zoeken kanalen bewerken, in dat menu op zenders wissen dus op de ARD Das Erste. Dan in het menu Installatie zenders zoeken PIDscan nummers de eerdere freq etc. ingeven en laten zoeken naar de zender.

 

Wiljo

 

Heb je ooit in het menu gekeken installatie/zenders zoeken dan kun je kiezen voor handmatig zenders zoeken etc, maar ook een z.g. pidscan etc. , ik had/heb zelf voor het HDtijdperk de Topfield 4000 pvr gebruikt dat is bijna identiek aan de topfield 4010 pvr.

Je hebt als ik het goed begrijp een twinlnb op je schotel dus alleen voor Astra 19 oost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wiljo,even een berichtje terug had je een mail gestuurd maar dat werkt niet.Nou ik heb het handmatig gescand ik kon de PiDscan niet vinden gelukkig bleven de zenders op volg staan,de zender ard doet het wel maar heel traag nou ben ik van voor de tweede wereldoorlog dus ik heb de tijd.Ik vind het tof dat je dat je probeert mee te denken,en misschien moet ik een andere tuner aan schaffen,maar ik gebruik het enkel op de camping dus wat is wijsheid,groetjes,Surver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...