Ga naar inhoud


Beton plateau voor wasmachine


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Gewoon een paar ytong blokken halen, en wat ytong lijm.

Daar kun je een mooie en stevige verhoging van maken, en is watervast.

 

Die blokken heb je in verschillende diktes, en je kunt er gerust een paar op elkaar lijmen.

Ook kun je die blokken direct op de vloer lijmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


even een vraagje, heb jij je hele inboedel zo kaal op de platen staan, zo ja krijg je dan geen afdrukken van bv. de tafel, stoel of kast poten?

tuurlijk ik heb zelfs de verfpotten nog open staan en de spetters op mijn kleren en bril.

 

wil je een bouwkundig gewogen advies of wat nu?

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk ik heb zelfs de verfpotten nog open staan en de spetters op mijn kleren en bril.

 

wil je een bouwkundig gewogen advies of wat nu?

zo zo zo.brul brul brul.

wat alweer een agressie op een normale vraag.

Was alleen benieuwd of de oppervlakte van die platen stevig genoeg waren om een kleine oppervlakte, zoals een tafel/kast/stoel poot te dragen. 

U schrijft namelijk dat U de hele inboedel op die platen hebt staan.

Gezien uw agressief gedrag, heb ik dus een hele erge foute vraag gesteld.  

Of uw bril zit nog onder de verfspetters en leest u niet goed.

Neem u mij alstublieft niet kwalijk dat ik de moed heb gehad om u een vraag te stellen.

Zal voortaan wel drie keer navragen of ik u een vraag mag stellen.

duizend maal mijn excuses.

sorry sorry sorry sorry sorry sorry

  • Like 1

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen, mensen wat lees ik hier allemaal voor moeilijke dingen allemaal.

maak gewoon een bekisting van een paar latjes zoals ronaldsl schrijft en haal een zakje gietvloer bij elke doe het zelf markt te verkrijgen en giet hier je bekisting mee vol.

eerst even de gladde vloer wat opruwen met een beiteltje voor de hechting, en zorg ervoor dat je bekisting goed dicht zit, want de gietmortel is zo dun als water.

veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zo zo.brul brul brul.

Gezien uw agressief gedrag, heb ik dus een hele erge foute vraag gesteld.  

sorry sorry sorry sorry sorry sorry

 

wat er nu agressief was volgens u, begrijp ik echt niet hoor

ik spotte enkel met uw aanname, mag dat ook al niet meer in off topic?

(ik zit niet op een onafgewerkte vloer, had ik ook kunnen schrijven maar ja dat heb ik niet geschreven).

 

als je het echt wilt weten dat is een prima materiaal voor een zwevende dekvloer (zelfdragend) en daarop komt normaal dan nog een afwerking

voor een wasmaschine misschien een zeiltje erop.

 

was wellicht een klein misverstand in de communicatie en goede verstandhouding.

ciao ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom tik je niet een paar dikke tuin tegels op de kop en plak/lijm/monteer je die erop? Even aanbranden en ipv zand/cement gebruik je tegellijm voor tegel over tegel. Dat krijg je nooit meer los als je het goed doet.

 

Je zou voor de zekerheid de bestaande vloer met een hamer een beetje kunnen bewerken zodat er wat "gaten" in komen voor betere hechting, maar je zegt dat de bovenkant als niet glad is dus dat is eigenlijk niet eens nodig.

 

Heb je het gelijk netjes afgewerkt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huidige pallet is pakweg 10 cm hoog. Dat wil ik toch wel weer hebben. Gietvloer zal het dus niet worden maar andere genoemde opties zijn het bestuderen waard.

 

Allen bedankt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is een betonplaatje te storten zodat je ook de hoogte die je wilt hebben kan bepalen.

Is het in een hoek dan heb je een bekisting nodig aan twee kanten is het langst een wand dan 3 kanten, beton met wapening er in en laten uitharden.

Leg voor het storten een plaatje polystyreen (1 cm dik, mag ook wel 2 cm dik zijn) op de grond en  tegen de muur, dan blijft de beton los liggen maar zal niet verschuiven en alle storende trillingen opvangen.

Is de beton hard de wasmachine erop en je hebt er jaren plezier van, wil je veranderen dan hoef je geen sloop bedrijf in te huren om het beton te laten verwijderen.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef, met een paar ytong blokken, is dat zo gefixt.

Hoef je niet liggen klungelen met bekisting en gietvloeren, of losse tegels.

 

Die blokken heb je in verschillende diktes, ook van 10, 15 en 20 cm dik.

Dat hebben wij hier ook en dan ook meteen iets hoger gemaakt zodat de pakken waspoeder ed. er onder kunnen.

Geheel even netjes betegeld met een restpartij wandtegels zodat het ook eenvoudig schoon te houden is.

het voordeel is dat de vulopening nu ook een stuk hoger zit zodat je niet zo hoeft te bullen om te kijken of er nog wat inligt. Hier de wasdroger bovenop en ook daar kun je nu recht inkijken.

Onderaan heb ik simpel 2 x 2 blokken van 10 cm op elkaar gelijmd. Daar bovenop blokken van 8 cm plat neergelegd en zo gemaakt dat ik links en rechts 2 cm ruimte naast de wasmachine heb.

Als laatste wandjes omhoog van 6 cm gemaakt.

Dit staat al minimaal 20 jaar en mijn vrouw heeft er nog steeds elke dag plezier van.

 

1 tip, maak het gedeelte waar de machine op staat zo dat deze iets schuin naar voren afloopt (2 a 3 mm is voldoende

Dit heeft als voordeel dat als er een lekkage oid. ontstaat je dit vrijwel direct ziet omdat het water dan onder de machine door naar de voorkant loopt ipv. onder de machine te blijven staan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 2 Ikea keukenonderkastjes (zonder poten) en daarop een aanrechtblad

van 25 mm. De wasmachine en droger staan hierop naast elkaar. (€109,00)

 

Voor de ouderen onder ons is dat erg praktisch, je hoeft niet te bukken en de

openingen zitten op dezelfde hoogte naast elkaar, makkelijk de was van de machine

naar de droger.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...