Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oscam draait ronduit perfect! op een Raspberry PI, toetsenbord of monitor is niet nodig, alles is via de webinterface

te configureren...

Voor de aller eerste keer is een Linux bakkie wel handig om even de files op de SD kaart te zetten (welke de normale

standaard Raspbian draait zonder aanpassingen)

Daarna is alles ook via Putty te doen, ik zou dan zeker even Midnight Commander (MC) op de Raspberry installeren.

Destijds heb ik een eigen compile gemaakt (1.20 r8676) zowel met als zonder USB support, ik kan helaas geen plaatjes

toevoegen anders had ik even een screenshotje kunnen laten zien dat Oscam nu alweer 3maanden draait zonder reboot. (Laatste reboot was het opnieuw inpluggen van de adapter)

Zelf gebruik ik hem als lokale server voor m'n Dreamboxen zonder USB support, verdere uitleg zal me een ban opleveren.

Het zal vast niet de laatste versie zijn, maar mocht je belang hebben bij de gecompileerde Raspberry PI versie dan kan

ik je die wel toesturen.

Maar even een heel ander ding, heeft er misschien iemand een versie voor de Tplink (wr703) nog kleiner dan een Raspberry maar sterk genoeg voor Oscam.

De versies die ik vind zijn r6801 en wil voordat ik de hele toolchain ga installeren voor eigen compile eerst wat testen...

Gr Skotel

Geplaatst:

Wat is er mis met r6801 om deze test te doen in een Tplink WR710//703 ?

Een toolchain crosstool aanmaken is toch ook zo gepiept, even een apart mapje maken met bijv. TPLinkOscamTest en de toolchain staat er binnen 5 minuten op.

Geplaatst:

@skotel stuur me via pm maar die versie op maar kan ik dit zelf ook want na een tijdje veroudert ubuntu

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Hoi Satede,

Geen idee of de TP link veel goedkoper is moet ik zeggen, heb ik zelf niet naar gekeken.

Maar ik heb zelf de Asus in huis vandaar mijn reactie ;)

Groet,

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Geplaatst:

Oscam draait ronduit perfect! op een Raspberry PI, toetsenbord of monitor is niet nodig, alles is via de webinterface

te configureren...

Voor de aller eerste keer is een Linux bakkie wel handig om even de files op de SD kaart te zetten (welke de normale

standaard Raspbian draait zonder aanpassingen)

Daarna is alles ook via Putty te doen, ik zou dan zeker even Midnight Commander (MC) op de Raspberry installeren.

Destijds heb ik een eigen compile gemaakt (1.20 r8676) zowel met als zonder USB support, ik kan helaas geen plaatjes

toevoegen anders had ik even een screenshotje kunnen laten zien dat Oscam nu alweer 3maanden draait zonder reboot. (Laatste reboot was het opnieuw inpluggen van de adapter)

Zelf gebruik ik hem als lokale server voor m'n Dreamboxen zonder USB support, verdere uitleg zal me een ban opleveren.

Het zal vast niet de laatste versie zijn, maar mocht je belang hebben bij de gecompileerde Raspberry PI versie dan kan

ik je die wel toesturen.

Maar even een heel ander ding, heeft er misschien iemand een versie voor de Tplink (wr703) nog kleiner dan een Raspberry maar sterk genoeg voor Oscam.

De versies die ik vind zijn r6801 en wil voordat ik de hele toolchain ga installeren voor eigen compile eerst wat testen...

Gr Skotel

Hier vind je ze : http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/mips-tplink

Ik ben van plan om dit te gaan testen op mijn TP-Link TL-WR1043ND.

ET9000 - Openpli 3.0

Wavefrontier T55 - 9E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:

Ik heb e.e.a eens op een raspberry geplaatst, os is minibian, wat op een 1 GB sd draait.

even googelen op raspberry oscam en je vind een hele duidelijke uitleg.

Ik gebruik een usb>seriele adapter om de mastera aan te sluiten, op 3,57 mhz.

Werkt perfect, en low power.....

System Administrator (niet van deze site)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...