Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is dat altijd zo geweest dan ? Want ik heb een oude oscam gehad r89xx en ik heb het idee dat het daarbij niet groep afhankelijk was.

groeten,JBnl

Geplaatst:

Dit vind ik in de oude timeline van oscam:

oscam has one global cache. each user on the server can access the cache and it does not matter which group he is in. this is since a very long time like this.

groeten,JBnl

Geplaatst:

Dat kan zijn, maar in de huidige SVN is dat niet zo, en zou mijn inziens ook niet zo moeten zijn.

Alleen CSP cache (binnengekomen via oscam's UDP CSP poort) is globaal, nu nog steeds. Ik denk dat de genoemde tekst daarop slaat.

Geplaatst:

Ik heb de versie terug gezet en dat was r8699, en dan blijkt dat de local cache niet groep afhankelijk is, en bij de nieuwe wel.

groeten,JBnl

Geplaatst:

Wat bedoel je met local cache niet groeps afhankelijk ??

Als je local cache "voorradig" hebt in bijv. groep 1, zijnde CDS (0100) en dmv "kijken" met de ene STB naar RTL4HD heb je voor de andere STB toch cache(2) RTL4HD ????

Je tweede STB heb je als user niet voor een andere groep toegewezen om te kijken naar de CDS (0100) groep ?

Conclusie: local cache blijft altijd in dezelfde groep en is het onnodig om groeps onafhankelijk te zijn, immers meerdere users wijs je altijd alle groepen, dus proxies of cardreaders aan die in/volgens het voorbeeld CDS (0100) beschikbaar hebben.

Het is anders geregeld indien je spreekt over cacheex, die laat je allemaal terecht komen en ook afnemen door je STB's//users via dezelfde cacheex-groep !

Geplaatst:

Ik had de groepen dus helemaal verkeerd staan, nu beide op 1 groep gezet en nu werkt had.

Zat ook naar de verkeerde instelling te kijken.

groeten,JBnl

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...