thea Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 hallo. heb een probleem. als ik de DB8000 flash heb ik +- 10 minuten tijd om alles te instaleren en daar naar heb ik geen verbinding meer met DCC-E2 v1.50 + dreamboxEDIT + CCcamInfoPHP_v0_8_6 met de DB heb ik wel internet, maar ik kan ook niks meer instaleren daar naar. ook niet via de plug-ins. alles staat goed ingesteld de IP en andere instellingen elk keer als ik hem flash heb ik dat probleem met de Cccam infov13c kan ik zien hoe of wat, dat werk wel en de andere plugins die werken ook wel als ik die binnen 10 minuten instaleerd, en daar naar krijg ik erro kan hem niet instaleren dus ik snap er niks van hoe dat kan ik heb OpenPLi-4.0-beta-dm8000-20140117 er op staan. weet iemand hoe dat kan??? m.v.g.thea wat een hobby.
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 thea, hangt de dm8000 per LANkabel aan een router poortje of aan een separate ethernet switch? of hangt die direkt per crossover Kabel aan de PC Magic Smile Rosie Vela
thea Geplaatst: 27 januari 2014 Auteur Geplaatst: 27 januari 2014 (aangepast) hallo. hij zit aan de lankabel op de modem van upc. wachtw ep paswoord zijn okee 27 januari 2014 aangepast door thea wat een hobby.
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 en je gebruikt vast IP adressen naast de ingeschakelde DHCP server op het UPC modem? Magic Smile Rosie Vela
thea Geplaatst: 27 januari 2014 Auteur Geplaatst: 27 januari 2014 (aangepast) DHCP staat op ja gebruik de interface ja en je gebruikt vast IP adressen .-- nee gaat allemaal automatisch en het is zo voor een paar weken terug begonnen. 27 januari 2014 aangepast door thea wat een hobby.
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 is eigenlijk allemaal Networking en niet zozeer dreambox of je dreambox heeft een netwerk kaart ( NIC ) probleem kun je bij de goede buurman? wel installeren m.a.w. heb je dat al eens overwogen? de meeste gebruiken intern in LAN identieke netwerk classes en submasks mocht ie daar ook hetzelfde tonen is misschien iets met onze dm8000 niet in orde (als tweede test kun je ook eens newnigma erop zetten) ciao Magic Smile Rosie Vela
thea Geplaatst: 27 januari 2014 Auteur Geplaatst: 27 januari 2014 ik ga met de newnigma aan de gang zal nog wel ff berichten mvg thea wat een hobby.
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Heeft Thea een eigen kaart? Of wordt het internet gebruikt? WaN Sharing?
thea Geplaatst: 27 januari 2014 Auteur Geplaatst: 27 januari 2014 Heeft Thea een eigen kaart? Of wordt het internet gebruikt? WaN Sharing? -- ja en ja naar de slaap kamers. tot nu toe gaat het nog goed met de verbindingen, maar nu kleef, als ik naar anderen zenders ga blijf hij hangen en als ik van map naar map ga ook. ook met het instaleren ook van plugings duurd het lang waar ligt dat aan. mvg t wat een hobby.
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 heb je soms een dyndns ingesteld? of is er een VPN verbinding? ik zie bij internet verbindingen naar eigen >LAN< clients wel eens principiële fouten via de router / modem die eerst naar buiten gaan en dan weer trachten van WAN naar binnen te komen. Maar ook al als je geen eigen kaart bezit, is 10 minuten verbinding en dan uitval een puur netwerk issue waar de router en netwerkinstellingen debet aan zijn... (of we controleren zoals voorheen geschreven de dm8000 op connectivity) Magic Smile Rosie Vela
thea Geplaatst: 27 januari 2014 Auteur Geplaatst: 27 januari 2014 ik doe alleen met pli daar weet ik de handelingen,van. met andere doe ik niet veel of helemaal niks, met pli vind ik makkelijk. maar zo ineens kreeg ik geen verbinding, meer vind dat raar. heb nu de newnigma er op staan,en tot nu is het goed. maar nu kleef hij weer. heb alleen lan verbonden en geen wifi zal af wachten hoe het gaat misschien wel een foutje in de pli wat een hobby.
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 dat een receiver "kleef" kan ik me een beetje voorstellen sorry, maar de beschrijving is niet echt heel duidelijk als ik je goed begrijp en de interpretatie van het woord "kleef" neem is het zoeken naar iets waardoor een normaal process extreem vertraagd wordt heb je al eens in de lopende processen op de receiver bekeken of een daarvan heel veel geheugen / CPU processor capaciteit gebruikt kun je nu manueel een update doen in Openpli? 1 Magic Smile Rosie Vela
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Wordt op zich wat eenvoudiger. Zou de beide boxen op een vast IP instellen die buiten de DHCP range van de modem ligt. Zo kun je netwerk issues snel uitsluiten. Enige wat je extra moet instellen zijn de DNS adressen van je provider.
thea Geplaatst: 2 februari 2014 Auteur Geplaatst: 2 februari 2014 Nou ik ben er weer. Sorry voor de late reactie. Na 24uur het zelfde probleem. Hij heeft er iets langer over gedaan. S ”morgen stond de db8000 helemaal uit, doe hem altijd op stand-by (niet goed ingesteld zag ik later) Weer aan gedaan naar de waslijntjes f gekeken en die waren weg, zag ik in de CCaminfo.php v0.8.6 maar toch zit hij er in zag ik in de DCC_E2 dus in gelogd in de modem v/d upc ip+poortnum er weer in gezet toen was het goed. maar ik kon ook geen update doen, ik kon welzien dat ik via web browser dus internet op kon kleven bedoel ik van zender na zender duurd ongeveer 4 a 5 seconde voor hij over springt (duurd te lang)nooit gehad alleen als je hem harder of zachter zet gaat het wel erg snel, dat zie ook aan het balkje, die blijf niet kleven. kan wel ontvangen en verzenden met de was lijnen ------------------------------------------------------------ Ik had hetzelfde pli met wat hier boven staat ook geen update kunnen doen -------------------------------------- gisteren opnieuw weer op gezet newnigma2-stable-dm8000-v4.0.6 en tot nu toe is het goed de verbindingen tussen,DCC_E2 +CCcamInfoPHP +dreamboxEDIT en de DB ook een update gedaan ging goed. en, hij kleef erg de zenders maar wat ik nu vaak vaak zie is de raders die zo spontaan beginnen te draaien zo in een keer en dat hij zo maar herstart terwijl ik tv aan het kijken ben, al een paar keer raar. --------------- ik dag dat software niet zo gauw stuk ging of gaat. hij is 4jaar oud de DB ik denk dat het met de modem temaken heeft, of zit ik niet goed en als het toch stuk is wat jullie denken, ja zit in de buurt van Doesburg wil je toch bedanken voor jullie reactie . wat een hobby.
thea Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Geplaatst: 19 maart 2014 Hallo. het is al opgelost. de originele dreambox sofare er op gedaan paar keer geflahs alles in gesteld, en? hij is goed, alles werk weer. ik blij. zal wel ergens een foutje er in gelopen zijn in de loop der tijd. je bent toch weken druk ook gemaild naar dl, maar die ondersteunen geen pli en andere illegale sofware, moest wel glimlachen. dank voor het mee denken m.v.g. Thea wat een hobby.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen