XtremeComputers Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 (aangepast) Hoi, Allereerst wil ik me even kort voor stellen omdat ik nieuw ben op dit forum EN in de "sat wereld". Ik ben Rogé woonachtig in het zuiden van ons mooie landje doe opleiding informatica / technische informatica op HBO nivo. Een korte toelichting over mijn "probleem" Ik ga binnenkort verhuizen en ben in "bezit" van een duitse vriendin. Nu ben ik klant bij ziggo met hun veel te dure tv paketten en bieden maar 2 "fatsoenlijke" duitstalige zenders. Nu heb ik andere tv aanbieders bekeken maar helaas ook bij andere is het duitse aanbod erg beperkt. Na lang denken kwam ik op het idee, als mijn vriendin nu gewoon nederlands leert zijn we al een heel eind! :-D, helaas heb haar een boek gekocht nederlands voor dummies, nu verstaat ze nederlands. Ja hoor, de helft is engels gesproken en Nederlands ondertiteld, dus lastig te volgen voor haar. Nu kwam ik dan toch maar bij de satelliet uit, nu weet ik via de pa van me ex dat je alle zenders kan ontvangen via de sat. Dit wil ik nu dus ook!, nu zijn de ontvangers (met opname functie en dual channel of hoe dat heet) niet al te goedkoop en de de schotel kost ook de nodige euries. De vragen... Ik heb GEEN idee wat ik kopen moet. ik heb ooit tv gekeken via de VU+ DUO en dat beviel prima De schotel? ??? en "koppen" ??? kan iemand mij hierover adviseren? Vraag 2 , *** vraag verwijderd*** Aan de hand van de antwoorden van deze vragen wil ik kijken of het voor mij loont over te stappen naar satelliet. Alvast bedankt voor de antwoorden 27 januari 2014 aangepast door ceesv Vraag verwijderd, in strijd met onze huisregels.
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Hoi, .Nu kwam ik dan toch maar bij de satelliet uit, nu weet ik via de pa van me ex dat je alle zenders kan ontvangen via de sat. wat te ontvangen is per satelliet en satelliet positie is terug te vinden bij kingofsat dot net en daar staan veel gebruikte posities met de te ontvangen zenders inzichtelijk gedocumenteerd niet alles is zomaar te ontvangen duitse zenders zijn vooral op 19,2 Oost te vinden nederlandse zenders eigenlijk enkel nog op 23,5 Oost te vinden per voorkeur van de graag te ontvangen zenders kun je dus een Multifeed schotel samenstellen maar nogmaals niet alles is vrij te ontvangen, voor deze of gene heb je een abonnement nodig dat wetende kun je starten met een voorkeur om de juiste Schotel diameter en LNB's te kiezen maar je moet altijd vooraf zeker zijn dat die schotel geplaatst mag worden / kan worden en gezien het vrije zicht op de satelliet posities die men wenst ook gerealiseerd kan worden (zuid zuid oost) dus dishpointer website bestuderen of op locatie de ontvangst met vrij zicht naar de hemel (satelliet-positie mogelijk is) de doorsnee wok met 19,2 en 23,5 oost multifeed (met wat regenreserve) kost minder dan 150 euro de VU+ duo is een mooie starter receiver als twin receiver (opnemen en iets anders tegelijk bekijken) er zijn er meer. ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Emekli Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 En meer is hier te zien: http://vuplus.com/productDuo2.html Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen