Ga naar inhoud

Bestaat dit nog schotels met verwarming tegen sneeuw en vorst?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

HI,

tientallen jaren geleden,toen de kabelbedrijven schotels gebruikten om hun kabelkopstations te voorzien van signaal,heb ik mij nog laten vertellen dat zij schotels gebruikten met een verwarmingsellement.

Van zodra de temperatuur beneden een bepaalde graden was,was de schotel opgewarmd om de sneeuw hopelijk te doen smelten en er af te schuiven.Nu gebeurt de beeldoverdracht (meestal?) via glasvezel,maar ben toch nog benieuwd of er in de wereld of misschien in belgie/nederland nog schotels zijn,met een verwarmingselement en of die uberhaupt nog gebruikt worden?

alvast bedankt voor mij te informeren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik zou graag schotels plaatsen met koeling, hier wordt het in de zomer dikwijls

boven de 40 graden in de schaduw.

Kan je nagaan hoe heet het is in de volle zon.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ze zouden die "schotelverwarming" een range moeten kunnen geven van -30 tot +30, dus een soort climate control met thermostaat. :lol:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Gewoon een Peltier element op de LNB plakken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Pfffffffffff........

post-60869-0-34349100-1390924870.jpg

Morgen keert met een stevige oostenwind de winter terug en wordt het -2 tot +3 graden. Maar door de wind voelt het veel kouder aan.

www.weerplaza.nl

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

recuperatie van een waterkoeling van een pc?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen