Ga naar inhoud


Vu Solo 2 met open pli problemen met epg opname


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

 

De laatste tijd ervaar ik sinds de nieuwe open pli flash  wat problemen die nogal hinderlijk zijn.

het kan zomaar gebeuren dat als je in de middag de box aan zet je er tandwielen in beeld gaan draaien  als je dan  op een zender af wilt stemmen blijven de tandwielen draaien en  duurt  het heel lang voor de zender dan  beeld geeft en soms blijt het beeld ook alleen grijs en zie je helemaal niets.

Achterop uitschakelen is dan nog de enige mogelijkheid omdat je hem niet op de juiste manier kunt uitschakelen..

Hierna gaat het weer een tijdje goed.

Ook heb ik tijdens het plannen van een epg opname ook problemen dat wil zeggen het plannen gaat wel goed, alleen  heb ik een cif contructie ingesteld met mijn vu duo box op de bovenverdieping.

Het probleem is alleen dat   de box de verbinding met die harde schijf er weer uitgooit met als gevolg dat  de opnames die je ingesteld hebt in het honderd lopen.

Opnieuw instellen na eerst in de software een rescan te hebben gedaan lukt wel maar dit lijkt mij toch niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit het beste oplossen ????

Of zijn de problemen met een recente flash voorbij ik heb ook gelezen in een  een artikel hier dat meer mensen er last van hadden.

 

Alvast bedankt

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hoe kan ik dit het beste oplossen ????

 

Bij dergelijke vage problemen lijkt het mij het beste om opnieuw te flashen maar dan met een iets oudere versie, wellicht is dan het probleem verholpen.

Zoeken naar de oorzaak kost vaak meer tijd dan het opnieuw flashen.

 

Toch nog even een paar vragen.

 

Als tijdens het starten van de SOLO2 het probleem (draaiende tandwielen) optreedt, staat dan de DUO aan (Stand-by) of uit?

Is jouw LAN wel continue beschikbaar? m.a.w. is de netwerkverbinding tussen de SOLO2 en de DUO permanent actief?

Mocht één van beiden of beiden uit staan zet deze dan voor het opstarten van de SOLO2 eerst even aan.

 

Welke zenderlijst gebruik jij?

Gebeurt dit ook als je de via FastScan ingeladen zenderlijst gebruikt?

Gebruik je sinds de laatste update een andere Skin of Plugin die jij voordien niet gebruikte?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Jürgen schrijft heb je altijd een probleem met de timeout / spinners indien de CIFS mount naar een andere receiver niet correct draait (die andere receiver moet ingeschakeld zijn of standby en niet deepsleep)

 

Maar vergeet ook niet dat dit ook optreedt indien je de bouqetten van de andere receiver geimporteerd hebt en de andere receiver niet ingeschakeld is.

 

Die spinner betekent dus het zoeken naar de netwerkverbinding en gegevens die op de externe receiver (OF pC) staat en niet tijdig kan vinden.

Een en ander is op te lossen, te verbeteren door de methode van de CIFS mount procedure naar andere receiver aan te passen.

Automount ingesteld via de netwerkbrowser kun je dus ook omzetten in het <> auto.network procedé.

 

Maar dat betekend nog steeds niet dat indien de andere receiver in deepsleep staat opnames gemaakt kunnen worden.

Het betekend enkel dat de receiver stopt met zoeken naar die mount en de spinner zal vanzelf binnen een halve minuut maximaal verdwijnen waardoor in ieder geval die receiver bruikbaar is voor "lokale acties".

 

Een en ander lijkt dus oplosbaar, maar altijd kunnen opnemen onafhankelijk van de status van de receivers is uiteindelijk een koppeling maken (mount extern) met een NAS in je netwerk die altijd aan is. twenty four seven.

 

wil je meer weten over het auto.network procede?

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank allemaal voor de  informatie

 

Om bij het begin te beginnen eerst even antwoord gevende op Jurgen

 

De Duo staat altijd standbye  dus Aan

De lanverbinding is permanent actief

De netwerkverbinding  tussen Solo 2 en duo ook, dit weet ik omdat toen ik nog VTI 5.0 draaide alles perfect werkte,en ik nooit iets hoefde te veranderen.

Vraag me trouwens wel af kun je als je niet tevreden bent  weer VTI 5.0 flashen nadat je pli 4 hebt gehad m.a.w is dit verstandig ????

De zenderlijsten die ik  gebruik zijn altijd die van Hans (goeie zenderlijsten)

De reden dat ik weer naar pli ben gegaan is omdat ik niet tevreden was hoe VTI mijn opnames regelde.

Als ik op de astra 3 iets plande  om op te nemen en bijvoorbeeld een free to air zender wilde kijken die  op Astra 2  zit  wilde hij perse de vaste schotel gebruiken i.p.v dat hij met mijn draaibare schotel  naar de engelse zenders draaide waardoor de astra 2 gewoon grijs bleef dus niet selecteerbaar/

Open Pli gaat hier beter mee om  die neemt gewoon op op astra 3 en  neemt voor een zender kijken  tuner A de draaibare vind ik toch gebruikersvriendelijker.

Nu heb ik gister een nieuwe versie van 28 Januari geflasht en lijkt het probleem opgelost vooralsnog en ook de cif verbinding blijft nu actief.

Om Tonski ook even van antwoord te voorzien

Absoluut wil ik wel meer info verkrijgen  van jou over die procedure.

Elk stukje info wat ik mee kan nemen is welkom

Eeen ieder alvast zeer bedankt voor het meedenken

 

greetz

aangepast door Vriendje Stokvis
Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst mag je altijd van het ene naar het andere image flashen, dus van openpli naar vti kan gewoon .

 

als je weet dat je tussen twee linux receivers aankoppelt (mount) gebruik dan liever NFS in plaats van CIFS

Voorwaarde:

a boxen staan in dezelfde ip range 192.168.1.xxx

b automount aanpassingen van eerdere mount sessies hebben we compleet gewist via menu netwerkbrowser

c bij het aanpassen en mounten zijn beide receivers aan of in standby

 

-laadt je de NFS server op de "aan te koppelen receiver" (indien niet geladen, haal je die op uit de feed)

-we stellen de NFS server via menu in en daarin kun je meteen het ip schrijven van de receiver die hier toegang heeft (de zogenaamde exports)

-we herstaten de box die zijn hdd gaat delen (dus de slaapkamerbox)

 

- > de syntax / schrijfwijze (de manier van noteren van het mount commando) in je auto.network is als volgt:

slaapkamer -fstype=nfs,rw,soft,timeo=50,udp,nolock 192.168.1.149:/media/hdd/movie

dus die ene regel in code hierboven geplaatst wordt in het bestand /etc/auto.network geschreven

kleine tekst gebruiken a.u.b. en letten op spaties.

 

slaapkamer is de naam van de mount in je huiskamer box

het filesystem is NFS

het protocol is udp

192.168.1.149 is het IP adres van de slaapkamerbox

/media/hdd/movie is de harddisc uit die slaapkamer box die gedeeld wordt

 

de opties gescheiden met een komma kunnen we op een later tijdstip uitleggen en aanvullen ( ,rw,soft,udp <<< etc. )

 

als dat gebeurd is (doe dat met DCC_E2.exe) kun je de box herstarten de mount is nu bruikbaar

 

andersom kan natuurlijk ook

we kunnen ook de woonkamer receiver aankoppelen

stappen idem (ook de NFS server laden etc)

woonkamer -fstype=nfs,rw,soft,timeo=50,udp,nolock 192.168.1.110:/media/hdd/movie

dan wijzigen we de naam en het ip adres van de receiver waar de harddisc is ingebouwd

 

 

 

we kunnen ook indien er geen HDD in de receiver met symbolic links werken om die naam aan te koppelen aan /media/hdd/movie

ln –s /media/net/autofs/TV_Video /media/hdd/movie

maar dat is weer een stapje apart en kan ook apart uitgelegd worden...

 

maak jezelf altijd eerst wat aantekeningen

van wie naar waar

en gebruik dan ook de juiste IP adressen

alsook controleer na het herstarten in telnet (bv met DCC_E2) wat het bevel >mount< uitspuugt op de receiver

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer bedankt Tonski voor de uitleg alleen   de uitleg over nfs gebruik van de harde schijf  begrijp ik niet goed maar dat zal mijn onwetendheid zijn hoor ongetwijfeld heb je het goed uitgelegd.

Maar kan het kwaad dan  instellen via cif ??? ik las hier dat meer mensen dit ook gedaan hadden .

 

groeten

 

vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

boven schreef ik:

 

als je weet dat je tussen twee linux receivers aankoppelt (mount) gebruik dan liever NFS in plaats van CIFS

dat is zeker geen must

maar NFS werkt op de VU+ beter qua throughput van de netwerkverbinding

 

met zekerheid zal CIFS ook werken. (test eventueel UDP of TCP als optie)

ciao ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar kan het kwaad dan  instellen via cif ??? ik las hier dat meer mensen dit ook gedaan hadden .

 

Tonski, ik reageerde op het bovenstaande bericht van VS en niet op jouw bericht en zoals de TS al vermeldt functioneert CIFS nu prima.

 

Hierbij gelijk een aanvullende vraag, om welke reden zou NFS beter functioneren dan CIFS, ik gebruik CIFS al tijden probleemloos. 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen probleem dat besef ik

er zijn natuurlijk ook meerdere tests die men kan uitvoeren om te zien hoe performant de mount is op CIFS of NFS

een tooltje dat VTI Teamlid markusw geschreven heeft voor VTI image als plugin, kun je natuurlijk ook nemen om eens te zien wat de actuele throughput is van de verbinding.

 

maar ik geloof dat we nu wel erg of topic gaan... t.o.v. de vraagstelling.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...