nichoir Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Hallo, Ik hoop dat ik deze vraag in de passende categorie plaats. In ons tweede huis in Frankrijk hebben wij een satellietschotel met 4 LNB's. Daarnaast ook een 'harkantenne'. Beiden zijn aangesloten op een soort verdeelstation waardoor we op 8 plekken in het huis een dubbele aansluiting hebben: zowel satelliet als terrestrial. In de woonkamer maken we gebruik van een Sab Satellite Titan II Combo. Daarop kunnen zowel de satellietkabel als die van de harkantenne worden aangesloten. Werkt prima. In de slaapkamer willen we een televisie op de wand bevestigen. We willen graag zowel satellietaansluiting als terrestrial gebruiken. De receiver willen we graag achter / naast de tv bevestigen. Is er een kleine receiver waarbij dit kan? Zoals bijv. de Ferguson Digital Arriva 102 mini. Helaas is daarop alleen een aansluiting voor de satellietontvangst. Bij voorbaat hartelijk dank. Adri Vogels
Moderator ceesv Geplaatst: 29 januari 2014 Moderator Geplaatst: 29 januari 2014 Er zijn ook televisie toestellen met een gecombineerde DVB-T /DVB-S tuner. Wanneer terrestrial niet gecodeerd is kan je het CI slot gebruiken voor de satelliet ontvangst. Is dat misschien een oplossing, heb je geen kastje achter de tv nodig. Verder zijn er een paar merken die gecombineerde ontvangers aanbieden. De Rebox 8500 kan naast DVB/S ook met een 2e tuner, DVB-T worden voorzien. Ook de VU ontvangers kennen deze mogelijkheid. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Emekli Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Ook de VU ontvangers kennen deze mogelijkheid. Niet alle modellen hoor, zie hier goed voor een overzicht: http://vuplus.com/productDuo2.html Links op de site vind je alle modellen. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sprietje Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Ik snap het probleem niet helemaal. Op elke TV zit een terrestrial aansluiting (harkantenne). Dus via de terrestrial-kanalen die zijn ingelezen op de TV kun je die zo bekijken, eventueel via de ingebouwde kaartlezer van de TV als de kanalen gecodeerd zijn. De satellietsignalen ontvang je via de satelliettuner die is aangesloten op de HDMI-aansluiting. Dus kijk je via HDMI, dan ontvang ge de satellietzenders, kijk je rechtstreeks op de TV, dan ontvang je de terrestrial-zenders.
Moderator ceesv Geplaatst: 29 januari 2014 Moderator Geplaatst: 29 januari 2014 Frankrijk kent ondertussen toch ook alleen maar DVB-T uitzendingen. Dus een TV die alleen maar analoge signalen kan ontvangen zal geen beeld meer geven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
nichoir Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Geplaatst: 29 januari 2014 Hallo, Bedankt voor de reacties. In Frankrijk worden uitzendingen ook / alleen via DVB-T uitgezonden. Of die gecodeerd zijn, weet ik niet. Wij maken nu gebruik van een CD-kaart. Ik verwacht dat de franse terrestrial uitzendingen dus niet zijn gecodeerd. Is dat een logische redenering? Misschien is de keuze voor een tv met zowel T als S aansluiting de meest voor de hand liggende voor de slaapkamer. Dat betekent dat er op het toestel dan zowel een plug moet kunnen voor T en eentje voor S? De S-aansluiting functioneert dan via het CI-slot?
Moderator ceesv Geplaatst: 29 januari 2014 Moderator Geplaatst: 29 januari 2014 Geheel correct. De TV heeft inderdaad 2 antenne aansluitingen, een gewone antenne plug voor DVB-T, een F-Connector voor DVB-S. Tot zover ik weet is in Frankrijk DVB-T niet gecodeerd. Voor de Canaldigitaal uitzendingen gebruik je een SECA CI module in combinatie met de Canaldigitaal kaart. Dit kan een Aston CI module zijn of het nieuwe Canaldigitaal CI module met de witte sticker. Kijk of je een Canaldigitaal gecertificeerde tv kunt kopen in Nederland. Deze heeft meestal dan een fastscan lijst functie die de Canaldigitaal zenderlijst kan inlezen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jepe Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Hallo, Bedankt voor de reacties. In Frankrijk worden uitzendingen ook / alleen via DVB-T uitgezonden. Of die gecodeerd zijn, weet ik niet. Nee de Franse DVB-T signalen zijn niet gecoceerd tenzij je abonnement zenders wilt als C+. Op een sat ook dvb-t is ook handig als je iets wilt opnemen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen