Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen,

Ik heb een Samsung TV type LE32R8 in combinatie met een dreambox 7020hd. Op deze box draai ik openPLI 3.0.

Graag wil ik als ik de dreambox inschakel vanuit standby dat de TV ook aangaat en andersom ook. Vreemde is dat als ik de dreambox aan zet de TV ook aangaat, maar andersom niet. Wanneer ik de dreambox in standby zet gaat de TV niet uit.

Ik heb flink met de instellingen zitten experimenteren maar krijg het niet aan de gang.

Heeft iemand er ervaring mee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

Standaard zit er in openPLI 3.0 de plugin HDMI CEC setup. Deze heb ik als volgt ingesteld:

Ingeschakeld                                                                          ja

Zet de TV in standby                                                              ja

Activeer de TV vanuit standby                                               ja

Beschouw de diepe standby als normale standby                 nee

Schakel de TV naar de juiste ingang                                     ja

Gebruik de afstandsbediening van de TV                              nee

Reageer op TV standby                                                         ja

Reageer op TV aanzetten                                                      ja

Activeer het signaal van TV                                                   stream verzoek

Volumetoetsen doorsturen                                                     nee

Zet de receiver in standby                                                      nee

Activeer de ontvanger vanuit standby                                    nee

Minimum verzend interval                                                      gedeactiveerd

Op de samsung heb ik de volgende instellingen gemaakt:

Anynet+ (HDMI-CEC)                                                              aan

Automatisch uitsch.                                                                 aan

Bij het zoeken naar verbonden apparaten vond hij een tuner.

aangepast door Gerrit Vermeulen

Dreambox 7020 & 600

• 2 weken later...

Geplaatst: (aangepast)

Ik had hier hetzelfde probleem met een dreambox 800se en een Panasonic plasma.

Bij mij lag het aan de hdmi kabel. Ik gebruik nu een hdmi 1.4 kabel en alles werkt nu naar behoren. :)

aangepast door phil 3548

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...