Gast astrasat123 Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 (aangepast) Ben nieuw hier en alvorens één en ander bij aan te kopen toch graag jullie mening en raadgevingen. Vond op de site van *** naam verwijderd*** een Triple Quad LNB (astra 1,2 en 3) aan de prijs van 89€ incl. BTW, verzending gratis in NL en BE. Ik vernam al via hun webshop dat het niet zal werken als ik 1 uitgang van deze triple lnb verbind met 1 van de ingangen van een SPAUN SAR411 WSG (daar heb ik al 4 stuks van). Doch wat al ik ook al vond is dit : SPAUN SUR211.http://www.spaun.de/pdf/flash/16/en/#/88Dient blijkbaar om de uitgang van 2 SAR411's te fusioneren. Uiteindelijk zit er al 4 "SAR411"'s intern in de triple quad lnb.De uitgang van de SUR gaat dan naar de decoder. Er bestaat ook een versie 4 to 1 : http://www.spaun.de/pdf/flash/16/en/#/86 Zou me dan idd toelaten om 3 sat. (monoblok) + 3 sar411 (4sat) = 15 satelieten te ontvangen eventueel verdeeld over 4 schotels van 80 à 110 cm (Triax) De huidige M7-decoder van TV VL (sat801) ondersteunt switching tussen max. 16 satelieten via de aanwezige implementatie van het DiSEqC protocol.Dit zou nog juist lukken dus (qua aantallen) Zou het geheel functioneren en ook nog een aanvaardbaar resultaat opleveren ? Op de locatie heb ik "vrij zicht" tussen 0°SE en 120°SE. Tussen 0°SE en 90°W moet ik rekening houden met enige obstakels, deze zijn echter gezien de hoogte en afstand tot de schotel niet onoverkomelijk.Hebben jullie enige ervaring met deze decoder van M7 (sat801) ? Kwaliteit, gekende problemen (+de oplossing als het kan) ? Eventueel een waardige vervanger welke nog groeipotentieel heeft ? Vond ook dit product van Cahors : http://television.cahors-ced.com/home/gamme/product-detail.php?cat=12&id=463 Primair bedoeld voor koppeling van QUATRO lnb's. de technische specs vermelden echter dat ie ook QUAD compatible is. Zou dus willen zeggen (dixit een installateur) dat een gedeelte van de electronica intern de LNB buiten werking wordt gesteld door een DiSEqC-commando en op uitgang 1 tot 4 resp de diverse QUATRO signalen worden aangeleverd. So far so good. Maar wat met de bovenvermelde triple QUAD ? Gaat ie per connectie (1-4) het overeenkomstige QUATRO-signaal leveren voor de 3 koppen die erin verwerkt zitten ? Kan het Cahors-product hiermede omgaan ? Wisseloplossingen van ander merken zijn ook zeer welkom. MvgAstrasat123 30 januari 2014 aangepast door ceesv links naar webwinkel verwijderd
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 Beste astrasat123 Welkom op dit forum. Vertel eerst eens even wat je precies wilt. Welke satellieten wil je allemaal ontvangen en hoeveel aansluitingen heb je nodig. Je hebt trouwens wel de naam van een grote satelliet (groot) handel in Groningen.
Gast astrasat123 Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 Bedankt sprietje voor je reactie. Oeps - waarom hebben ze dit dan niet 'gereserveerd' op dit forum. Maar geen probleem, weeral een info erbij, zal eens gaan kijken wat ze in de aanbieding hebben. We hebben hier momenteel 4 coaxkabels die vanaf de satelietpaal binnenkomen (2 voor de gezamelijke living - om opnames te kunnen doen), de twee andere naar individuele vertrekken van de twee bewoners. Hierop zijn momenteel 3 decoders M7 aangekoppeld met Basic+ abo. De huidige buiteninstallatie geeft sinds het begin niks dan problemen, 1 decoder weinig tot geen storingen, de tweede inschakelen ..... problemen, de derde inschakelen .... zijn geen woorden voor. Zou dus nu een eigen schotelinstallatie willen opbouwen met hergebruik van al wat er hier ondertussen al ongebruikt in de verpakking ligt opgestapeld. Dus initiëel Astra 1, 2 en 3, Hotbird aangevuld met een sat. op 16°SE. Heb een lijst gevonden van alle sat's die in Belgie zichtbaar zijn (dus te ontvangen), moet nog eens kijken welke echt de moeite waard zijn qua aanbod van zenders. Mvg
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 De combinatie 13, 16 en 19 oost is een lastige combinatie. De satellieten staan slechts 3 graden uit elkaar en om dat goed te ontvangen, heb je of een flinke grote schotel nodig, of twee schotels of een Wavefrontier T90. De laatste lijkt me de beste oplossing. Als ik het goed begrijp heb je aan een installatie met 4 aansluitingen voldoende?
Gast astrasat123 Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 Dus het bereik van 13 oost tot 28,... oost is moeilijk tot niet te doen op 1 schotel van 80cm ? Zelffs niet met 23mm lnb's ? De 16 zou ik eventueel op een andere schotel zetten . Gaat me vooral ook over de topologie vervat in de eerste posting.
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 Smalle lnb’s zijn bijna allemaal erg gevoelig voor regendruppels. Het is met normale schotels inderdaad beter de 16 oost op een separate schotel te ontvangen. Overigens moet je voor een 80cm-schotel ook smalle lnb’s gebruiken maar die hoeven niet heel smal te zijn en dan is het met regendruppels wel te doen. Wil je de HB 13, Astra 19,2, 23,5 en 28,2 ook met normale lnb’s, dan is de kleinste schotel die je daar voor kunt gebruiken een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen