Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al enige tijd problemen met het benaderen van mijn NAS en ik heb al op diverse forums zitten zoeken en kijken handleidingen nagelopen die betrekking hebben op het maken van een verbinding met een NAS. Maar niets kunnen vinden die het probleem oplost. Verwijderen van alle verbindingen en opnieuw via Verbindingsbeheer maken en in de Netwerkbrowser scannen lost het niet op.

Ook mijn automounts.xml is goed voor zover ik weet.

Als ik kijk binnen verbindingsbeheer zie ik alles correct staan en is alles ook met een groen vinkje te zien. Als ik echter naar de Netwerkbrowser ga dan zie ik wel mijn NAS staan met het juiste ipadres maar als ik daar op klik dan zie ik mijn shares staan met een rood kruis en het ipadres van mijn ET9500 (198.168.1.37), dus de verbinding is niet correct.

Ik zie vanuit de mediaplayer wel alle mappen op mijn shares en bestanden maar als ik ze wil afspelen dan krijg ik een groen scherm en reboot mijn ET9500. Als ik vanuit de mediaplayer een file benader die op de hardeschijf van mijn ET9500 staat dan wordt dit netjes weergegeven. Weet iemand een oplossing?

Met vriendelijke groeten,

Henny

<?xml version="1.0"?>

<mountmanager><nfs><mount><active>True</active><hdd_replacement>False</hdd_replacement><ip>192.168.1.44</ip><sharename>homes</sharename><sharedir>volume1/homes</sharedir><options>rw,nolock,soft</options></mount></nfs><nfs><mount><active>True</active><hdd_replacement>False</hdd_replacement><ip>192.168.1.44</ip><sharename>video</sharename><sharedir>volume1/video</sharedir><options>rw,nolock,soft</options></mount></nfs><nfs><mount><active>True</active><hdd_replacement>False</hdd_replacement><ip>192.168.1.44</ip><sharename>photo</sharename><sharedir>volume1/photo</sharedir><options>rw,nolock,soft</options></mount></nfs><nfs><mount><active>True</active><hdd_replacement>False</hdd_replacement><ip>192.168.1.44</ip><sharename>music</sharename><sharedir>volume1/music</sharedir><options>rw,nolock,soft</options></mount></nfs></mountmanager>

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst: (aangepast)

Ik gebruik Openpli 3 met volgens mij de laatste versie ben nog niet overgestapt naar 4.

Vanuit mijn router krijgt mijn ontvanger automatisch altijd hetzelfde ipadres, namelijk 192.168.1.37. Verder gaat het niet om een PC maar om een NAS dus volgens mij heb ik dan ook niets met een werkgroep te maken. Ik kan via de mediaplayer de mappen op mijn NAS ook gewoon browsen Ik had voor de zekerheid automounts.xml ook onder mijn bericht geplakt.

Ik zal voor de zekerheid vanavond zodra ik thuis ben toch even kijken naar smb.cfg.

aangepast door hgroen

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Overigens krijgt ook mijn NAS altijd hetzelfde ipadres op basis van de MACadressen. Overigens zijn alle vinkjes groen bij een netwerktest.

aangepast door hgroen

HG

Geplaatst:

Ip adres vastgezet maar ook dat helpt niet, iemand nog een idee?

HG

Geplaatst:

Ik kan via de mediaplayer alle mappen op mijn NAS zien en benaderen en bijvoorbeeld verwijderen. De rechten aan de kant van mijn NAS staan goed. IP adressen vastgezet en werkgroep geen probleem is hetzelfde.     

Als ik binnen verbindingsbeheer kijk zie ik alles correct staan en is alles ook met een groen vinkje te zien. Als ik echter naar de Netwerkbrowser ga dan zie ik wel mijn NAS staan met het juiste ipadres (192.168.1.44), maar als ik daar op klik dan zie ik mijn shares staan met een rood kruis en het ipadres van mijn ET9500 (192.168.1.37), waarom zie ik daar dan het ipadres van mijn ontvanger. Alle shares al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt met de juiste ip adressen maar binnen mijn netwerkbrowser blijf ik een verkeerd ipadres zien.

HG

Geplaatst:

Ik zal zo even met VPN naar mijn thuisnetwerk gaan en dit nogmaals voor je checken maar ik weet wel zeker dat hij nu zeker vaststaat en dhcp uit. Verder is bij mij mijn gateway 192.168.1.254.

HG

Zo juist ingelogd via mijn router en toen via 192.168.1.37 naar de ET9500 toe en Openwebif geeft aan:

DHCP: False

IP: 192.168.1.37

Gateway 192.168.1.254

aangepast door hgroen

HG

Geplaatst:

Nergens lees ik dat je ook een markeerpunt hebt gemaakt onder opnamelocaties. Wat nog te proberen is:

Maak op de Nas een map HDD/movie en ga via de box naar "menu >instellingen >opnamelocaties" dan zie je staan

"HDD/movie" druk nu oke en blader naar de zojuist aangemaakte map op de nas en leg dit vast.

Als het netwerk in orde is moet onder opnamelocaties wel degelijk de Nas te voorschijn komen maar ook worden gemount.

Geplaatst:

Via openwebif kun je dat wel zien maar geen test doen, maar beter is bij Menu/Instellingen/Systeem/Netwerk/adapter instellingen in je ontvanger.

Als hij dan toch op statisch staat dan kan ik je ook niet verder helpen dat moet een ander oorzaak hebben. Ik kan hier vanuit verkenner alles benaderen en hoef niet eens in de ontvanger te zijn.

Gisteravond laat nog even direct op de ET9500 gekeken maar hij staat echt vast en kan ook bij de bestanden vanuit de box maar weergeven nee.

HG

Geplaatst:

Nergens lees ik dat je ook een markeerpunt hebt gemaakt onder opnamelocaties. Wat nog te proberen is:

Maak op de Nas een map HDD/movie en ga via de box naar "menu >instellingen >opnamelocaties" dan zie je staan

"HDD/movie" druk nu oke en blader naar de zojuist aangemaakte map op de nas en leg dit vast.

Als het netwerk in orde is moet onder opnamelocaties wel degelijk de Nas te voorschijn komen maar ook worden gemount.

Ik wil mijn opnames niet naar mijn Nas ;laten weg schrijven maar heb het even geprobeerd maar is ook niet de oplossing. Vanavond eerst andere helpen die computer problemen hebben en daarna hoop ik in het weekeinde mijn et9500 te updaten naar Openpli 4.0 en dan kijk ik wel weer verder.

HG

Geplaatst:

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken, na de update kom ik er op terug en laat wel weten of het probleem nog bestaat.

Bedankt.

HG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...