Ga naar inhoud

Schotel hoger plaatsen Amerika ontvangen ? feit of niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zat laatst op een verjaardag en toen zei iemand dat als je de schotel hoger hangt dat je Amerika kunt ontvangen.

Zou dit in theorie kunnen in gedachte houden dat je een zeer grote schotel moet hebben.

Wat denken de deskundigen hiervan in de praktijk zal het moeilijk worden denk ik om een desgewenste grote schotel te monteren maar voor het theoretische gedeelte hiervan een leuke vraag.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Er tellen slechts 2 zaken.

- Je dient vrij zicht te hebben, de satelliet zal dus boven de horizon moeten staan.

- De satelliet zal een footprint moeten hebben die ook jouw lokatie "ziet".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

op welke sat wil jij zitten ?

en je schotel moet zeker heel groot zijn 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

en toen zei iemand dat als je de schotel hoger hangt dat je Amerika kunt ontvangen.

En welke zenders en op welke satellieten wil je dit ontvangen dan ?  Amerika heeft vele zenders.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Misschien een schotel bovenin de mast van Lopik?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Die is bijna 200 meter hoor.

Je zichtlijn is op 300 meter 62 km, dat schiet niet op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nee hoef het niet te ontvangen maar dit hoorde ik en als ik beetje alles optelde moet ik de schotel hoog hangen en een grote schotel hebben.

Zoals ik hier opmerk is het eigenlijk onmogelijk om dat te ontvangen.

Weer een verjaardags fabel de nek omgedraaid.

Geplaatst:

Hoe hoger de schotel hoe dichter je bij die satelliet zit en hoe beter de ontvangst is.

Heb je slechte ontvangst, zet je de schotel gewoon wat hoger. Was bij antennes vroeger ook zo.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Hoe hoger de schotel hoe dichter je bij die satelliet zit en hoe beter de ontvangst is.

Heb je slechte ontvangst, zet je de schotel gewoon wat hoger. Was bij antennes vroeger ook zo.

Ik hoop toch echt dat dit als grap bedoeld is en dat zal wel.

Indien niet, schotel mag gewoon op de grond staan, maar er mag NIETS tussen de schotel en satelliet staan,

dus VRIJ zicht, dat is alles.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Moderator
Geplaatst:

De satelliet staat 36.000 km boven de evenaar.

De afstand vanaf je antenne is ongeveer 41.000 km.

Wanneer je de antenne hoger zet , bijvoorbeeld 50 meter wordt die afstand toch kleiner en ontvang je een sterker signaal. :D

Geplaatst:

Zou dat zoveel schelen die 50m op 41000 km

• Moderator
Geplaatst:

Alle beetjes helpen. :)

Geplaatst:

hang je schotel aan een luchtballon en laat hem een paar honderd meter omhoog gaan dan heb ik je nog meer signaal

hahahahahahhahahhaha

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

hang je schotel aan een luchtballon en laat hem een paar honderd meter omhoog gaan dan heb ik je nog meer signaal

hahahahahahhahahhaha

Als je al beeld krijgt bij een bewegende opstelling

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen