Ga naar inhoud


DM800 Wifi / Lan probleem


The Pope

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een heel vreemd " geval "  staan waar ik op dit moment niet meer weet wat ermee te doen.

Ik heb dus een dm800 waarvan de LAN aansluiting defect is.
Waardoor de aansluiting defect is geraakt weet ik niet maar softwarematig was de box ook helemaal de weg kwijt.

Daarna getracht om serieel een nieuwe image te flashen wat ook gelukt is.
De box werkt prima voor zover dat kan met een nieuwe image.

Om een kanalenlijst te flashen via het netwerk heb ik een Wifi stick gebruikt.
Internet verkrijgen via de stick lukt en zelfs downloaden uit de plugin manager is geen enkel probleem.
Alle netwerk testen worden ook doorstaan via de Wlan manier.

Maar nu komt het....

Ik kan met geen mogelijkheid de box bereiken via de pc.
De webinterface wordt niet bereikt..
Dcc kan geen verbinding maken.
Dreambox edit kan geen verbinding maken
Een FTP programma kan ook geen verbinding maken.

Ik ben echt geen newbie met deze apparatuur maar hier snap ik niks van.
Ik heb al een andere image geprobeerd, een ander merk wifi stick, de poortnummers aangepast betreffende de webinterface ( van poort 80 afgehaald ) , een vast IP adres gegeven maar niks helpt.

Ik kan de box op geen mogelijkheid benaderen terwijl zoals gezegd de box keurig een IP adres krijgt en kan downloaden uit het plugin center.

Kan het toch een hardwarematig dingetje zijn welke eerder defect is geraakt en samenwerkt met de LAN aansluiting ?
Wie kan me op weg helpen of herkent dit ?

groet
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

de goede ip-nrs ingesteld in dcc en db edit in hun config instellingen? geef de db 800 eens een vast ip nummer buiten de dhcp range. en geeft dit in in de genoemde programma;s

zelfde subnet aangehouden  (255.255.255.0 bijv.)

 

Is jouw lAN-ADAPTER in de PC/laptop niet uitgeschakeld?

 

zomaar maar ff gedachtengangen.

 

suc6

 

wim

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Phil,  Bedankt voor het meedenken maar de pc /laptop is het probleem niet. Mijn SE werkt wel prima. Zowel bedraad als met Wifi.

@ Wtaas, Uiteraard ook mijn dank voor het meedenken. Alles wat je noemt heb ik al geprobeerd.
Het enigste wat ik niet zeker weet is wat er bij primaire DNS moet staan.  Daar staat het IP van mijn router ( Eigenlijk de gateway dus ) Bij secundaire DNS staat niks.

@ Jerpsx,  Bedankt, maar ook al geprobeerd.

Ik krijg het idee dat het een hardware probleem is maar aan de andere kant vind ik het zo raar dat het boxje 100 procent zekers te weten op internet zit.....

Groet en nogmaals mijn dank allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou beginnen met de originele firmware erin te 'schieten'. LAN kán natuurlijk stuk gaan, maar het is zelden omdat ze 37V overspanning kunnen hebben én redelijk kortsluiting beveiligd zijn.. Zou dan eens proberen met een goede LAN kabel. De interface staat standaard op DHCP. Zet de box in stop mode. In het scherm zie je vanzelf *STOP* met het DHCP IP nummer. Zo weet je of je LAN nog werkt. USB WiFi werkt slecht omdat de current limiter 500mA maximum mag leveren. Veel USB WiFi sticks hebben meer nodig. Uitzondering is de Linksys WPC54.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor WiFi verbinding gebruik je? De originele DM800 en DM800se hebben standaard geen WiFi aan boord. De clones SUNRAY SR4 en E-STAR wel... Je probeert toch niet stiekum support voor een clone te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor WiFi verbinding gebruik je? De originele DM800 en DM800se hebben standaard geen WiFi aan boord. De clones SUNRAY SR4 en E-STAR wel... Je probeert toch niet stiekum support voor een clone te krijgen?

Nee hij heeft een stick gebruikt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar mijn bericht met mogelijke oplossing betreffende DHCP LAN. Het is natuurlijk ook mogelijk dat de eventueel aanwezige interne WiFi niet (meer) werkt enzijn heil gezocht heeft bij een externe USB stick.. Ook zou het handig van de TS aangeeft wélke USB sticks hij heeft getest en met welk image..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus een dm800 waarvan de LAN aansluiting defect is.

Waardoor de aansluiting defect is geraakt weet ik niet maar softwarematig was de box ook helemaal de weg kwijt.

Weet je wel zeker dat de LAN-verbinding van jouw box defect is en niet die van de PC?

 

Alle netwerk testen worden ook doorstaan via de Wlan manier.

De WLAN netwerktest wordt bij jou dus goed doorlopen? (zoals zie afb. bijlage)

Wanneer je WLAN activeert zet je de gewone LAN ook uit? 

(mag aan staan; maar om conflicten te vermijden beter uitschakelen)
 
Ik kan met geen mogelijkheid de box bereiken via de pc.
De webinterface wordt niet bereikt..
Dcc kan geen verbinding maken.
Dreambox edit kan geen verbinding maken
Een FTP programma kan ook geen verbinding maken.
Ik heb het even getest met een usb WLAN-verbinding op mijn dm800se en totaal geen problemen.
Bij netwerkinstellingen heb ik "Automatisch IP verkrijgen (DHCP)" op Ja gezet
en gebruik het IP-adres dat aan mijn box is toegewezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens serieel met "Putty"

Eerst instellen op com poort en 115200

Daarna "alt" "x"  vervolgens F1

Wel eerst de driver voor de mini usb installeren.

Zo ben ik er ook ingekomen.

Werkt ook voor de Dreambox neppers

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...