Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Sattie's

Mijn ontvangst op een  2e kaart via een CI module is op o.a. 12187 heel slecht.

De Schotel is opnieuw uitgericht, LBN, Kaart, Kabel, Module zijn vervangen , maar niets helpt.

Ook een kleine versterker er tussen helpt niet.

CD zegt TV niet geschikt en Philips zegt frequentie is niet goed.

Een verbinding via TELFORT met 1080 kwaliteit, is  super en met  de ontvanger  DSR 8121 ook goed, maar met 720 HD.

De ontvangt op de  LBN  19,2  100 om 60/67  en op 23,5 100 om 100 

Verder heeft de  Schotel een diameter van 65cm. (is groter misschien nog een optie ?)

Wie o wie weet raad of heeft gouden tip.

Er is b.v.  wel ontvangst op en NED2 HD,  RTL4 ,5, 7 en 8 HD  SBS 6 HD maar bv niet NED1 en 3 Veronica NET5

Vast dankbaar,

Ton

Geplaatst: (aangepast)

Een grotere schotel is zeker beter, maar ik vermoed dat in ieder geval jouw bekabeling hapert.

Als die al oud is, kun je die beter vervangen door eersteklas coax.

Wel zou je voor de zekerheid eerst alle connectoren eens opnieuw kunnen bevestigen.

Dit doe je het best door ze te verwijderen, een centimeter of 2 eraf te knippen en daarna opnieuw en waterdicht aan de coax te monteren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hallo Eduard

De verbindings kabel is apart getest met een nieuwe kabel,maar ook zonder resultaat.

Ik heb zelf ook het idee dat de schotel ook niet super nauwkeurig is uit te richten.

Verder las ik dat de frequentie 12187,5 is , maar 0.5 kan ik op tv mijn niet instellen.

Soms ontvang ik bepaalde zender niet of wel op 2e kaart of anders om.

Ik denk dat dit wel door CD komt en zit met de gedachte dat bij de HD frequentie van CD

het probleem zit omdat ook betaald tv voetbal op die freqentie zit.

Als ik toch een grotere schotel neem moet ik dan ook de LNB vervangen voor andere?

In ieder geval bedankt voor je 1e reactie.

Mvg Ton

Geplaatst:

Heb je een duo lnb in gebruik?

12187 is zuiver genoeg. Die 0,5 speelt geen enkele rol.

De DSR 8121 is een HD-ontvanger. Dat kan het probleem ook niet zijn.

Het lijkt erop dat je de lnb/schotel niet goed hebt uitgericht. Heb je een foto?

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een duo kop , maar even voor de duidelijkheid .

Het gaat dus om een 2e tv met een ci module.

Op deze tv ontvang bv ned2 HD wel ,hoewel de kwaliteit minder is en zit ook niet op 12187.

RTL zenders redelijk goed maar ook niet op 12187

Ik gebruik van de duo kop 3 aansluitingen 2 voor DSR8121 en 1 kabel gaat dus direct op de tv met s tuner.

Waar van wil je een foto van ? De schotel is helemaal vrij of bedoel je de stel mogelijkheden.

Ook misschien nog van belang, op de lijst gecertificeerde tv van CD ,staat mijn toestel niet , maar volgens een van de vele CD medewerker.

Zijn er veel nieuwe tv geschikt en zeker die van 2013 ,maar goed zwart op wit heb ik dit niet.

Groet en fijn dat je zo mee denk,

Mvg Ton

• Moderator
Geplaatst:

Het zou

- een probleem met de bekabeling kunnen zijn

- een probleem met een DECT telefoon kunnen zijn

- Een probleem met je CI- module kunnen zijn

- Een probleem met je tv kunnen zijn.

Deze tv misschien? http://www.sat4all.com/forums/topic/338293-philips-55pfl8008k12-tv-met-vreemd-sat-probleem/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo, Cees

Bedankt voor de reactie, en even naar de link geweest. Niet echt geruststellend.

Van de tel dect had ik gelezen/gehoord ,ik zal de tip uitproberen, geeft een modem (draadloos) ook problemen ?

Anders om wel gehad dat een draadloze camera problemen gaf bij een draadloos modem.

Groet Ton

• Moderator
Geplaatst:

Hert is niet uit te sluiten, maar door eliminatie van de mogelijkheden kom je uiteindelijk bij de oorzaak van je probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@Ton, als de ontvangst op de 1e tv wel goed is, betekent dat automatisch dat het probleem tussen de lnb aansluiting en je 2e ontvanger zit. Dus daar moet je zoeken en uitsluiten.

Wissel anders de aansluitingen aan de lnb eens om en kijk wat de gevolgen zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen