Ga naar inhoud


Wie helpt mij aan de ultieme knal?


Con

Aanbevolen berichten

Misschien is Abba ook wel killing voor buizerds, gek misschien

maar Abba heb ik nooit geprobeerd om deze "kleine deuren" weg

te houden . . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Con, je kunt op je gras hier en daar wat bamboe of olifantengras planten. Een roofvogel is voorzichtig op zijn bevedering, deze is van essentieel belang voor zijn manier van jagen. Hij neemt geen risico om deze te beschadigen. De watervogels zal hij niet van het water pakken want deze zullen duiken en de roofvogel meenemen want hij kan z'n klauwen niet direkt openen, dus dat laat hij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Con dan zou ik ook voor de tweede optie kiezen :D

 

Maar de buizerd komt niet verticaal uit de lucht vallen hoor.Hij heeft zeer scherpe ogen en komt in een glijvlucht en pakt dan zijn prooi en wurgt hem dan met zijn poten.De meeste mensen denken dat je uit de buurt van zijn kop en snavel moet blijven.Zijn poten zijn de gevaarlijkste wapens en kunnen je pink breken.

denk dat maar niet.

Ik heb ook kippen gehad in een half open ren, 5x6  1.2 m gaas hoogte en daar boven hangend een net waarbij een +/- 60 cm open ruimte was mooi dat de buizerd een bezoekje kwam brengen om een kippetje op te eisen.

via een paaltje rustend kwam hij zo de ren in en had een kip vast. kon hem nog net op tijd hinderen om met kip weg te komen.

Ging er volle moed op af maar toen ik steeds dichter bij kwam vond ik hem toch welk heel erg groot met die uitslaande vleugels.

dus niks duik vlucht.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buizerds kwamen jaren geleden bij mij regelmatig in de hele hoge berkenbomen zitten achter in de tuin. Ze werden meestal weggepest door een stuk of tien Gaaien. Tegenwoordig heb ik wekelijks aalscholvers boven in de berkenbomen zitten. Dat zijn helemaal joekels. Die kunnen een spanwijdte hebben tot 150cm. Als er dan drie tegelijk in de bomen zitten om hun vleugels te laten drogen na hun visjacht, dan buigen de takken zover door dat ik telkens denk dat ze afbreken. Maar daar hebben de andere vogels geen problemen mee. Ze gaan er gewoon naast zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zitten bij mij in de buurt, wordt er af en toe 's-nachts wakker van;

Dan heb je nog geluk, wij hebben ook 1 of 2 uilen maar die krijsen als een achtelijke,

dat heeft dan ook geen enkele RUK meer te maken met "oehoe". . . . .

Zelfde als voor vleermuizen, die horen wij ook met de regelmaat van de klok krijsen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, je kunt op je gras hier en daar wat bamboe of olifantengras planten. Een roofvogel is voorzichtig op zijn bevedering, deze is van essentieel belang voor zijn manier van jagen. Hij neemt geen risico om deze te beschadigen. De watervogels zal hij niet van het water pakken want deze zullen duiken en de roofvogel meenemen want hij kan z'n klauwen niet direkt openen, dus dat laat hij wel.

ik denk dat onze loopeenden en ganzen net een tikkeltje overdone is voor buizerds

hoewel ze altijd de vijver ingaan als ze een buizerd zien. De eenden en ganzen zijn

vaak voor mij een tricker dat er stront aan de knikker is.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat maar niet.

Ik heb ook kippen gehad in een half open ren, 5x6  1.2 m gaas hoogte en daar boven hangend een net waarbij een +/- 60 cm open ruimte was mooi dat de buizerd een bezoekje kwam brengen om een kippetje op te eisen.

via een paaltje rustend kwam hij zo de ren in en had een kip vast. kon hem nog net op tijd hinderen om met kip weg te komen.

Ging er volle moed op af maar toen ik steeds dichter bij kwam vond ik hem toch welk heel erg groot met die uitslaande vleugels.

dus niks duik vlucht.

Neem ik mee in mijn dradenplan, maakt het wel lastiger maar beter goed geïnformeerd

dat dat er weer een offer moet worden gebracht.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buizerds kwamen jaren geleden bij mij regelmatig in de hele hoge berkenbomen zitten achter in de tuin. Ze werden meestal weggepest door een stuk of tien Gaaien. Tegenwoordig heb ik wekelijks aalscholvers boven in de berkenbomen zitten. Dat zijn helemaal joekels. Die kunnen een spanwijdte hebben tot 150cm. Als er dan drie tegelijk in de bomen zitten om hun vleugels te laten drogen na hun visjacht, dan buigen de takken zover door dat ik telkens denk dat ze afbreken. Maar daar hebben de andere vogels geen problemen mee. Ze gaan er gewoon naast zitten.

Geef mij inderdaad maar aalscholvers. Ik vind ze zo leuk omdat ze regelmatig hun verenpakket ten droge brengen,

net of dat ze deodorant onder hun oksels aanbrengen . . . . leuke (water)vogels en gewoon leuk om te zien maar

vooral geen bedreiging voor onze omgeving.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat maar niet.

Ik heb ook kippen gehad in een half open ren, 5x6  1.2 m gaas hoogte en daar boven hangend een net waarbij een +/- 60 cm open ruimte was mooi dat de buizerd een bezoekje kwam brengen om een kippetje op te eisen.

via een paaltje rustend kwam hij zo de ren in en had een kip vast. kon hem nog net op tijd hinderen om met kip weg te komen.

Ging er volle moed op af maar toen ik steeds dichter bij kwam vond ik hem toch welk heel erg groot met die uitslaande vleugels.

dus niks duik vlucht.

Uitzonderingen zullen altijd de regel bevestigen.

Ik had het niet over een duikvlucht maar een glijvlucht.Dit is de manier waarop de meeste roofvogels hun prooi vangen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij inderdaad maar aalscholvers. Ik vind ze zo leuk omdat ze regelmatig hun verenpakket ten droge brengen,

net of dat ze deodorant onder hun oksels aanbrengen . . . . leuke (water)vogels en gewoon leuk om te zien maar

vooral geen bedreiging voor onze omgeving.

Nou dat ben ik dus helemaal niet met je eens, dan zie ik liever een mooie Buizerd ergens op een paaltje of in de berm zitten.

Je zult maar een paar Aalscholvers in je dennen oid. hebben zitten.

Ten eerste weten ze in zeer korte tijd een compleet visbestand uit te roeien waarbij alle vis tussen de 10 en 25 cm compleet verdwenen is en duurt het jaaaaren voordat dit weer hersteld is en waardoor de complete fauna in een dergelijk water is ontregeld.

Verder eet zo'n aalscholver dus tussen de 500 en 1000 gram vis per dag en hiervan poept hij/zij dus een heel groot deel per dag ook weer uit.

Gevolg is dat bomen waar een paar van deze vogels zitten binnen de kortste keren geheel wit zijn uitgeslagen en vaak al snel op sterven na dood zijn.

Daarnaast is de huidige aalscholver beschermd, terwijl dit helemaal geen inheemse vogel is en gewoon een imigrant is. Hierdoor heeft de echte Europese aalscholver populatie eigenlijk geen schijn van kans om zich te ontwikkelen.

Als je dan rekent dat er op dit moment zo'n 120.000 van deze vogels (in Nederland) zijn en zo'n 700.000 in heel Europa die dus elke dag minimaal 500 gram vis eten dat is dat dus heeeeel veel vis en zelfs meer dan de beroepsvisserij normaal kan vangen.

Als je dan verder nagaat dat de vispopulatie in vergelijk met de jaren 80 met meer dan 80% is afgenomen dan kun je ook nagaan dat dit absoluut geen geliefde vogel is onder sport- en beroepsvissers.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik zie dat je niet bang bent voor wat "techniek" misschien een idee overnemen van iemand hier in Luxemburg waar het gebruikt wordt ... Wij hebben niet alleen buizerds maar ook de grotere broertjes ...

 

Roofvogels haten water ... Daarom gaan je eenden en co ook instinctief in het water ... Er bestaat bijv een Reigerschrik. Deze heeft een detectie en laat dan met een krachtige straal water door de tuin vegen .... Nu zal je eens moeten kijken of je de detectie kan omgaan of bijsturen, maar zo schiet je milieu-vriendelijk water naar de roofvogels. Zeker als je de sproeiers op een hogere stok neerzet ... je kippen kunnen nat worden, maar dat is het mindere euvel ....

 

voorbeeld:

 

Geen garantie natuurlijk  :whistle:

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat ben ik dus helemaal niet met je eens, dan zie ik liever een mooie Buizerd ergens op een paaltje of in de berm zitten.

Je zult maar een paar Aalscholvers in je dennen oid. hebben zitten.

Ten eerste weten ze in zeer korte tijd een compleet visbestand uit te roeien waarbij alle vis tussen de 10 en 25 cm compleet verdwenen is en duurt het jaaaaren voordat dit weer hersteld is en waardoor de complete fauna in een dergelijk water is ontregeld.

Verder eet zo'n aalscholver dus tussen de 500 en 1000 gram vis per dag en hiervan poept hij/zij dus een heel groot deel per dag ook weer uit.

Gevolg is dat bomen waar een paar van deze vogels zitten binnen de kortste keren geheel wit zijn uitgeslagen en vaak al snel op sterven na dood zijn.

Daarnaast is de huidige aalscholver beschermd, terwijl dit helemaal geen inheemse vogel is en gewoon een imigrant is. Hierdoor heeft de echte Europese aalscholver populatie eigenlijk geen schijn van kans om zich te ontwikkelen.

Als je dan rekent dat er op dit moment zo'n 120.000 van deze vogels (in Nederland) zijn en zo'n 700.000 in heel Europa die dus elke dag minimaal 500 gram vis eten dat is dat dus heeeeel veel vis en zelfs meer dan de beroepsvisserij normaal kan vangen.

Als je dan verder nagaat dat de vispopulatie in vergelijk met de jaren 80 met meer dan 80% is afgenomen dan kun je ook nagaan dat dit absoluut geen geliefde vogel is onder sport- en beroepsvissers.

 

suc6

 

Gerrit

Weet je, ik zei dat met de gedachte dat voor ons geldt dat de aalscholver een wild dier is welke geen vis bij ons komt halen,

teveel shit in de vijvers van de ganzen en eenden. Ik blijf er wel bij dat ik het leuk vind om te zien dat wanneer de ene vleugel

gedroogd is de volgende wordt uitgespreid en soms met twee vleugels tegelijk. En zelfs op lantaarnpalen.

 

Ik ben het overigens met je eens dat buizerds nu eenmaal een plaatje zijn om te zien en in de vlucht maar zeker ook op een

verdwaalde paal in de weilanden . . . helemaal waar en zlefs gewoon staand op de grond, bij ons zit op 200 meter afstand

een joekel, zomaar 35/40 cm.

 

Maar ik had al eerder geschreven dat ik het prachtige vogels vind, extra reden om geen agressie te uiten naar de buizerds.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik zie dat je niet bang bent voor wat "techniek" misschien een idee overnemen van iemand hier in Luxemburg waar het gebruikt wordt ... Wij hebben niet alleen buizerds maar ook de grotere broertjes ...

 

Roofvogels haten water ... Daarom gaan je eenden en co ook instinctief in het water ... Er bestaat bijv een Reigerschrik. Deze heeft een detectie en laat dan met een krachtige straal water door de tuin vegen .... Nu zal je eens moeten kijken of je de detectie kan omgaan of bijsturen, maar zo schiet je milieu-vriendelijk water naar de roofvogels. Zeker als je de sproeiers op een hogere stok neerzet ... je kippen kunnen nat worden, maar dat is het mindere euvel ....

 

voorbeeld:

 

Geen garantie natuurlijk  :whistle:

Snopper

Ik vind het, als ik dit zo zie, een uitdagende hobby . . . . en een leuk filmpje.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...