Ga naar inhoud


Wie helpt mij aan de ultieme knal?


Con

Aanbevolen berichten

De knal gevonden en ietsje teveel?

 

Opschudding om akoestische knal

ANP+Aardbeving+groningen2.JPG

Wat alweer een nieuwe aardbeving in Groningen leek, bleek dinsdagavond een akoestische knal te zijn. Het KNMI meldde niets te zien op de seismologische apparatuur, maar het instituut heeft wel een knal in de atmosfeer ten Noorden van Ameland gemeten.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De knal gevonden en ietsje teveel?

 

Opschudding om akoestische knal

ANP+Aardbeving+groningen2.JPG

Wat alweer een nieuwe aardbeving in Groningen leek, bleek dinsdagavond een akoestische knal te zijn. Het KNMI meldde niets te zien op de seismologische apparatuur, maar het instituut heeft wel een knal in de atmosfeer ten Noorden van Ameland gemeten.

 

Dat was ik in ieder geval niet!!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht al dat jij het was met een test op afstand.

Maar ja, kwam mooi uit vanmorgen toen ik de krant las, dus keek gelijk hier even.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik moest er ook aan denken. Nu we de JSF krijgen gaat de F16 in de aanbieding. Ik dacht dat Con alvast wat proefvluchtjes aan het maken was :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook in de Belgische media wordt er over gesproken: 

06:39 BUITENLAND Wat alweer een nieuwe aardbeving in het Nederlandse Groningen leek, bleek dinsdagavond een akoestische knal te zijn. Het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI) meldde niets te zien op de seismologische apparatuur, maar het instituut mat wel een knal in de atmosfeer ten noorden van Ameland, zei een woordvoerster.

 

Ik had al direct een vermoeden wie de dader kon zijn ... :D 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stond er zo'n geblindeerd busje bij hem voor de deur?

 

Dat krijg je als je op internet gaat vragen naar de ultieme knal! :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook in de Belgische media wordt er over gesproken: 

06:39 BUITENLAND Wat alweer een nieuwe aardbeving in het Nederlandse Groningen leek, bleek dinsdagavond een akoestische knal te zijn. Het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI) meldde niets te zien op de seismologische apparatuur, maar het instituut mat wel een knal in de atmosfeer ten noorden van Ameland, zei een woordvoerster.

 

Ik had al direct een vermoeden wie de dader kon zijn ... :D 

Laat ik hierop maar reageren; ik heb nog nooit gehoord van een knal die NIET akoestisch is . . .  :grin:  :grin:  :grin:

maar ja Belgie-land, die gaan nu eenmaal anders om met de Nederlandse taal.

 

Maar om niet helemaal achter te blijven, deze knallen worden randomize hier afgedraaid en . . .

ik schrik mezelf nog regelmatig een hoedje.

 

knallen.mp3

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

 

Heel toevallig weet ik iets over het verjagen van vogels op een luchthaven. Er is een uitgebreid assortiment van verjaagmethoden. Ga er maar vanuit dat na 3 keer knallen die vogel zich niet meer laat afschrikken.

Misschien kan je wat ideeën opdoen als je eens zoekt op bird control of fauna control.

 

 

Nu is mij wel een groep bekend met als naam Bird Control ( van zo'n 305 jaar geleden ) , en nee niet die uit het Nederlandse Haarlem, maar meer richting onze Oosterlijke buren. Deze hebben bij het begin van een nummer een geluid die alles en iedereen flink laten schrikken, misschien de oplossing voor jou probleem, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

De jaren beginnen hier toch te tellen .........

 

Eigenlijk bedoelde ik Birth Control  (google-en op Birth Control  band) , als ik het goed heb gaat het om een geluidsfragment die op de LP / CD Gamma Ray moet staan met de song als zelfde titel Gamma Ray, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

De jaren beginnen hier toch te tellen .........

 

Eigenlijk bedoelde ik Birth Control  (google-en op Birth Control  band) , als ik het goed heb gaat het om een geluidsfragment die op de LP / CD Gamma Ray moet staan met de song als zelfde titel Gamma Ray, gr.

 

Zilverster.

Als je het hebt over

"Birth Control - "Gamma Ray" (1972)"

 

dan ben ik bang dat  wij (mijn vrouw en ik) ook verjaagd raken zeker als

dat 24/7 draait, en . . . . . dat de op den duur swingende buizerd ons na lachen.

 

Wel lekkere muziek overigens, lekker bluezie.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

Het leuke is dat er ook een groep bestaat met de naam Gamma Ray, die hebben ook een DVD waarop ze dit nummer ten gehore brengen.

 

Maar even terug komende op Birth Control, ik bedoel idd 1972, de oudere werken zijn het beste.

Een leuke herinnering aan mijn "Duitlsland periode" en zo is er nog veel meer op muziek gebied.

 

Ik denk idd dat het stuk wat ik bedoel niet alleen de dieren zal verjagen die je graag zou willen :grin:  ........

 

Dan nu maar hopen dat er weer zinnige onderwerpen komen om jou probleem aan te pakken, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

Het leuke is dat er ook een groep bestaat met de naam Gamma Ray, die hebben ook een DVD waarop ze dit nummer ten gehore brengen.

 

Maar even terug komende op Birth Control, ik bedoel idd 1972, de oudere werken zijn het beste.

Een leuke herinnering aan mijn "Duitlsland periode" en zo is er nog veel meer op muziek gebied.

 

Ik denk idd dat het stuk wat ik bedoel niet alleen de dieren zal verjagen die je graag zou willen :grin:  ........

 

Dan nu maar hopen dat er weer zinnige onderwerpen komen om jou probleem aan te pakken, gr.

 

 

Zilverster.

Ach, weet je, zolang we allemaal een beetje lol hebben dan is er weer een dag geleefd.

 

Voorts ben ik bezig met een aanvalsplan met touwen spannen maar de uitwerking zal

nog weken op zich laten wachten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...