Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hmm, ik dacht altijd dat als de lnb,s gewoon recht op de beugel gemonteerd worden door kanteling van de beugel de skew automatisch goed staat. Heb ik dat nu verkeerd gedacht ???

Ja.

lnb's moeten een bepaalde skew hebben t.o.v. de satelliet waarop ze staan gericht.

• Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

sprietje ik denk dat de schotel zelf verkeerd gemonteerd is,de achterzijde enz

maar dat maakt nu niet veel uit achmed heeft overal beeld en dat telt

Waar gebruiken we dan nog schotel-elevatie voor? 

Zeker bij meerdere lnb's (in dit geval) of een rotor lijkt me juiste elevatie-instelling een voorwaarde. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ja smetje, dat dacht ik in eerste instantie ook dat de schotel verkeerd in elkaar is gezet maar ik zou niet weten waar dat zou moeten zijn want op de foto van de achterzijde kan ik niets verkeerds ontdekken. Misschien dat de lnb-arm niet goed is gemonteerd maar dat is op de foto niet zichtbaar.

En beste holzenklotser, die gedachte klopt niet omdat de schuinte van de rail in feite een gemiddelde van de skew-instellingen is, dus satellieten die het meest naar het zuiden staan moeten altijd minder skew hebben dan satellieten zoals  bijv. de Astra 28,2. Maar je hebt ook nog eens te maken met de afwijkende skew van de Astra 1, 2 en 3 satellieten van 7,5 graden waardoor ze minder schuin moeten staan.

Gebruik bijv. Dishpointer om de skew te weten te komen. En de skew wordt altijd bepaald door verticaal waterpas en niet t.o.v. de rail.

• Like 1
Geplaatst:

of achmed kan nog een een paar foto's maken van zijn schotel,zodat we het beter kunnen zien de montage van de schotel

want nu is het natuurlijk een raadsel 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Beste Achmed

Als ik de foto bekijk dan zie ik dat de rail 13 graden schuin staat. Dat klopt wel ongeveer. De skew van de lnb’s staan allemaal te schuin ingesteld want ze staan allemaal ongeveer even schuin als de rail en dat is te veel.

Ik begrijp echter niet hoe het kan dat de elevatie van de schotel op 17 graden staat terwijl de elevatie in de buurt van de 30 graden moet staan.

Heb je nu de elevatie nu een stuk hoger ingesteld?

Hallo sprietje,

Ik heb zelf niet de schotel bevestigd, dat is voor me gedaan, ik zag ergens dat ie op 30graden zou moeten, maar durf het niet te wijzigen aangezien ik nog goed beeld heb op alle satelieten.. Ik ga nog effe met de skew aan de slag dan misschien wint ik wat procentjes dan..

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik maak fotos en laat zien hoe de schotel aan de muur is bevestigd, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

De ontvangstsignalen voor de astras zijn van 85 tot 96procent, hotbird 65 tot 75 procent, afhankelijk van de zender.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen