Ga naar inhoud


Giga blue Quad HD instellen


BertK

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb afgelopen week een Giga BLue Quad HD aangeschaft, maar ben volledig leek op het gebied van Linux ontvangers, tot nu toe enkel Topfield gehad.

 

Ik krijg alleen beeld op de FTA zenders en gebruik in de STB een oranje CD kaart met orginele CD CI module, welke altijd goed hebben gefunctioneerd in mijn TF6000.

 

Mijn vraag is : Kan ik het ingebouwde CI slot gebruiken om Canal digitaal zenders te bekijken en welke softcam moet ik daarvoor inladen.

Als ik de CI module van CD in één van de CI slots schuif, wordt deze niet herkend.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

 

 

BertK

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goeden avond,

 

Bedankt voor de tips, inmiddels werkt het geheel, maar heeft wel wat voeten in aarde gehad.

Het leek me ontzettend grappig zo'n Linux ontvanger, maar had nooit gedacht dat ik er in zou verzuipen haha...

 

Okay, allereerst had ik natuurlijk de CD kaart met de chip naar boven naar binnen geschoven, maar dankzij Sat4allfan, toch maar upside down gedaan, dat helpt.

 

Mijn open mips crasht telkens als ik op provider niveau of in 1 keer alle kanalen uit mijn inmiddels aangemaakte favorietenlijst aan de softcam CCcam2.30 wil toewijzen. Alle zenders stuk voor stuk toe wijzen gaat zonder problemen.

 

Mooi apparaat hoor die Gigablue Quad HD !

Misschien dat iemand mij nog kan vertellen waarom de Canal Digitaal CI module niet wordt gelezen, hetzelfde geldt ook voor de T-Rex die ik nog heb.

Bij de CD CI geeft de STB aan dat er geen module is geplaats, bij de T-Rex wordt aangegeven dat de module geinitaialiseert moet worden.

Ben bang dat ik nog veel moet leren......

 

 

Met vriendelijke groet,,

 

BertK

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI (+) ondersteuning is op ontvangers altijd al een zorgenkindje geweest. Alhoewel de CI communicatie standaard is moet de gebruikte image hem wel goed (lees standaard) ondersteunen. CI+ wordt naar mijn idee helemaal niet ondersteund op wat voor machine dan ook. Enkel in TV's met provider certificatie werken deze en in gecertificeerde ontvangers (denk aan HD+ in Duitsland).

 

De CDS CI werkt bij oudere ontvangers bijvoorbeeld alleen als je op een CDS kanaal afstemt. De nieuwere werkt weer wel meteen ongeacht op welk station hij staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAllo Mimisiku,

 

Bedankt voor de reactie.

Met de Topfield TF4000, TF6000WS heb ik nooit problemen gehad met de CD CI module's.

Ik heb éé'n van mijn ontvangers vervangen, omdat de Topfield's die ik heb geen DVBS-2 ontvangers zijn, wat resulteerde in het missen van zenders op de Astra 23.5 transponders, waar bij ik sommige zenders wel kon krijgen en andere zenders op dezelfde transponder weer niet. Dat soort ongein kan ik slecht tegen haha.

 

Aangezien ik nogal hou van (technische) uitdagingen dacht ik, kom ik koop eens en Linux receiver vanwege de mogelijkhieden.

 

Al doende leert men, zoals gezegd een fantastisch aparaat. Nu nog even uitzoeken hoe ik Bijvoorbeeld Film+ kan kijken, zal wel ergens key's moeten ophalen ofzo.

Anyway, ik denk dat ik hier wel regelmatig te vinden ben.

 

 

Groeten,

 

Bert K.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Nu nog even uitzoeken hoe ik Bijvoorbeeld Film+ kan kijken, zal wel ergens key's moeten ophalen ofzo. Anyway, ik denk dat ik hier wel regelmatig te vinden ben. Groeten, Bert K.         

 

 

Daar is maar 1 manier voor en dat is een officiele abbo.

 

Ik zou ook niet gaan vragen voor keys of andere manieren om niet op de officiele weg te toch te kunnen kijken want dat wordt hier absoluut niet toegestaan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor keys zou ik eens hier kijken onder # 4 http://www.sat4all.com/regels

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja, het is me helemaal duidelijk, heb voor de beeldvorming even de algemene voorwaarden gelezen..

Sorry mannnen, zal niet weer voorkomen.

Ander vraagje :

 

Kun je op een linux ontvanger ook een url ingeven om bijvoorbeeld Netflix binnen te halen ?

Kijk ik kan natuurlijk de hele tijd met m'n Speelgoed gaan experiementeren, maar mijn betere helft van het trouwboekje wil ook nog t.v. kijken... best wel lastig die vrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BertK

 

Ja dat probleem had ik ook. Dus een tweede Dreambox op de slaapkamer. Kaartjes intern geshared naar boven. Zelfde LNB configuratie als beneden. Vrouwlief kan alles kijken en opnemen wat en wanneer ze wil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook van plan om de 2e en 3e ontvanger t.z.t ook te gaan vervangen, maar alles op zijn tijd.

Enigma 2 werkt nog niet helemaal stabiel, gedurende het veranderen van instellingen wil hij nog wel eens re-booten.

Erg vreemd vond ik dat ik echt elk kanaal apart aan CCCam 2.3 moest toewijzen en niet gelijk alle CD kanalen kon oppakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we op den duur ook zeker doen, wil hier eerst even het fijne van weten.

 

Enigma 2 heeft nog wel eens de eigenschap om vast te lopen bij het wijzigen van instellingen.

en vreemd dat ik bij CCcam 2.3 echt elk kanaal apart moet toewijzen aan de softcam en niet het hele CD boeket in één keer kan toewijzen, dan gaat het vastlopen.

 

Zijn er meerdere Softcams die geschikt zijn voor het CD pakket ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Okay, inmiddels terug bij af...

Zit ik midden in de verbouwing van mijn badkamer, dacht ik zondagavond om half 11 even mijn firmware van de GB Quad te updaten met een nieuw image dat ik op de Gigablue site vond, openmips4.1.

Uiteindelijk tot half 2 vannacht bezig geweest de box weer in model te krijgen.

Maar nu..... de ingebouwde kaartlezer werkt niet meer, ik moet een CI+ module van canaal digitaal in 1 van de slots schuiven om de zenders te kunnen pakken, er is geen enkele softcam emulator te vinden en gekker nog, ik kan niet eens de kaartlezer vinden onder de instellingen.

Iemand een idee ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, inmiddels terug bij af... Zit ik midden in de verbouwing van mijn badkamer, dacht ik zondagavond om half 11 even mijn firmware van de GB Quad te updaten met een nieuw image dat ik op de Gigablue site vond, openmips4.1. Uiteindelijk tot half 2 vannacht bezig geweest de box weer in model te krijgen. Maar nu..... de ingebouwde kaartlezer werkt niet meer, ik moet een CI+ module van canaal digitaal in 1 van de slots schuiven om de zenders te kunnen pakken, er is geen enkele softcam emulator te vinden en gekker nog, ik kan niet eens de kaartlezer vinden onder de instellingen. Iemand een idee ????

Hallo,

 

Je zal CCcam of OScam moeten installeren voor de kaartlezer.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...