chatuliem Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 (aangepast) Okay, inmiddels terug bij af... Zit ik midden in de verbouwing van mijn badkamer, dacht ik zondagavond om half 11 even mijn firmware van de GB Quad te updaten met een nieuw image dat ik op de Gigablue site vond, openmips4.1. Uiteindelijk tot half 2 vannacht bezig geweest de box weer in model te krijgen. Maar nu..... de ingebouwde kaartlezer werkt niet meer, ik moet een CI+ module van canaal digitaal in 1 van de slots schuiven om de zenders te kunnen pakken, er is geen enkele softcam emulator te vinden en gekker nog, ik kan niet eens de kaartlezer vinden onder de instellingen. Iemand een idee ???? Die CI+ module moet je er juist niet in doen. Alleen de kaart en cccam. Dan werkt het al. 18 november 2014 aangepast door chatuliem
BertK Geplaatst: 21 november 2014 Auteur Geplaatst: 21 november 2014 Hallo Beste mensen, Bedankt voor jullie hulp. Ik had dinsdag al de oplossing gevonnden, ne even gespeurd te hebben op de site. Het vreemde is, dat toen ik de Quad kocht, de verschillende softcams er al in zaten en ik helemaal geen beeld kreeg met via de CI module in het CI slot. Nu werkte ineens deze combi wel en waren alle softcams verdewenen... In ieder geval werkt het weer als een Tiet en zit de nieuwe image er fraai uit. Fijn weekend allemaal.
BertK Geplaatst: 21 november 2014 Auteur Geplaatst: 21 november 2014 Beste mannen, bedankt voor jullie Tips. Ik had het inmiddels al uitgezocht via één van de forums. Het vreemde is dat toen ik de Quad kocht, de combi CI module + kaart geheel niet werkte en de softcams al in de software aanwezig waren. Na de update werkte de kaart+ CI module wel en waren alle soft cams verdwenen. Gelukkig is het opgelost de Quad is stabieler met de nieuwe image en het ziet er fraaier uit. Brdankt en een fijn weekend. Bert 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen